تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاجگردون:

سه جمله طلایی که حسن روحانی را در سال ۹۲ رئیس‌جمهور کرد

غلامرضا تاجگردون می‌گوید: می‌دانم که در آن مقطع انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ خیلی‌ها تماس می‌گرفتند و می‌خواستند تا به آقای خاتمی اطلاع داده شود که آرای روحانی بالاتر است و آقای عارف رای لازم را کسب نخواهد کرد.
سه جمله طلایی که حسن روحانی را در سال ۹۲ رئیس‌جمهور کرد
رویداد۲۴ غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، گریزی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و رقابت بین محمدرضا عارف و حسن روحانی زد.

آقای تاجگردون! در سال ۸۴ طیفی از اصلاح‌طلبان از آقای معین که اتفاقا مثل آقای عارف شخصی دانشگاهی بودند حمایت کردند و آرای اصلاح‌طلبان شکسته شد. درحالی که می‌توانستند از آقای هاشمی حمایت کنند. آیا این تجربه دلیل آن نبود که جریان اصلاحات در سال ۹۲ به این جمع‌بندی برسد که شخصیت روحانی برای کشاندن مردم پای صندوق رای از عارف مناسب‌تر بود؟

ببینید شما نمی‌توانید آقای هاشمی را با آقای روحانی مقایسه کنید. یعنی اینکه آن میزان تمایزی که بین آقایان هاشمی و معین بود میان روحانی و عارف نیست. سطح مدیریتی و مبارزاتی آقای هاشمی خیلی بالاتر از آقای معین بود. اما بین عارف و روحانی تا این اندازه فاصله نبود. اگر در برابر آقای عارف آقای هاشمی حضور داشتند، او حق نداشت خود را برتر بداند.

اینکه آقای عارف و نزدیکان او اخیرا می‌گویند که نظرسنجی که در اختیار آقای خاتمی قرار گرفت و درآن رای روحانی بیشتر از او اعلام شده بود ساختگی بود، حقیقت دارد؟ البته گمانه‌زنی‌هایی مطرح می‌شود نسبت به اینکه این اطلاعات نادرست را حزب کارگزان در اختیار آقای خاتمی قرار دادند.

من نیز این را شنیده‌ام. اما می‌دانم که در آن زمان خیلی‌ها تماس می‌گرفتند و می‌خواستند تا به آقای خاتمی اطلاع داده شود که آرای روحانی بالاتر است و آقای عارف رای لازم را کسب نخواهد کرد.

معتقدید که در دوگانه عارف-روحانی در سال ۹۲، آیا واقعا آقای عارف جذابیت لازم را برای ایجاد خیزش مردمی داشت؟

خیر، اما آقای روحانی نیز این جذابیت را نداشت. یک اتفاق روحانی را بالا آورد.

اما آقای روحانی در بزنگاه مهم در آستانه انتخابات توانست تا در جامعه موج ایجاد کند.

آقای روحانی با بیان سه جمله اقبال عمومی در انتخابات ۹۲ را به دست آورد. شاید آقای عارف نمی‌توانست چنین جملاتی را عنوان کند. من حقوقدان هستم، سرهنگ نیستم و حمله گازانبری بود که روحانی را بالا آورد و قشر اصلاح‌طلبان و به‌خصوص نیرو‌های جوان‌تر را تحت تاثیر قرار داد. اصلاح‌طلبان در آن روز‌ها تشنه بودند تا فردی پیدا شود و اینگونه جملات را با جسارت بیان کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
0
آقای روحانی اصولگرایی بود که میانبر زد و از راه اصلاح طلبی به مقصود خود رسید در ضمن سه جمله تاثیر گذار این بود چرا ممنوع التصویری چرا حصر چرا تحریم.
بعد که رییس جمهور شد گفت جریان ممنوع التصویری و حصر و تحریم از مواردی است که سیاست کلی آن در قوه مجریه تصمیم گیری نمیشود.اگر اصلاح طلبان میخواهند رای بیاورند چاره ای ندارند جز اینکه باز هم از همین تاکتیک استفاده کنند فکر کنم تا یک دوره دیگر جواب بدهد بعد باید منتظر نسل چهارم باشند چون آنها هنوز بچه هستند
نظرات شما
پیشخوان