تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۸

کاهش دما و بارش باران در مناطق شمالی و غربی کشور/ هوای تهران از فردا خنک می‌شود

یک کارشناس هواشناسی از کاهش دما و بارش باران در مناطق شمالی و غربی کشور تا روز سه‌شنبه خبر داد.
کاهش دما و بارش باران در مناطق شمالی و غربی کشور/ هوای تهران از فردا خنک می‌شود
رویداد۲۴ کبری رفیعی، کارشناس هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوا در کشور گفت: از عصر امروز با شمالی شدن جریانات روبه دریا بارش باران و کاهش نسبی دما را در سواحل شمالی کشور شاهد هستیم.

وی ادامه داد: همچنین کاهش دما در مناطق غربی کشور شامل استان‌های اردبیل و شمال آذربایجان شرقی از عصر امروز پیش‌بینی می‌شود. در روز یکشنبه ۳۱ شهریور نیز تداوم بارش‌ها در استان‌های شمالی و غربی گزارش می‌شود. همچنین در شمال البرز، شمال خراسان رضوی و شمال خراسان شمالی رگبار رعد و برق همراه با کاهش نسبی دما گزارش شده است.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: همچنین در روز یکشنبه استان‌های گیلان و مازندران فردا بارش‌های شدید پیش‌بینی می‌شود و آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها مواج بودن دریا و مه‌گرفتگی در جاده پیش‌بینی می‌شود. همچنین دما در این مناطق بین ۷ تا ۱۲ درجه است.

رفیعی با بیان اینکه در روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه بارش‌های پراکنده در استان‌های گیلان و اردبیل گزارش شده است، تصریح کرد: از روز دوشنبه آسمان بیشتر مناطق کشور صاف می‌شود. همچنین افزایش نسبی دما از روز چهارشنبه در کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وزش باد در شرق کشور گفت: در روز‌های یکشنبه و دوشنبه وزش باد و گرد و غبار در مناطق شرق کشور به ویژه زابل افزایش می‌یابد و وقوع پدیده گرد و غبار در این مناطق گزارش می‌شود.

به گفته این کارشناس هواشناسی دریا از اواخر امشب و تمام روز یکشنبه مواج گزارش شده است و از شنا کردن در دریا و تردد قایق‌های تفریحی در دریا ممانعت می‌شود.

رفیعی درباره وضعیت آب و هوا در تهران نیز گفت: دمای تهران امروز ۳۶ درجه است و آسمان تهران صاف همراه با وزش باد ملایم است. از روز یکشنبه تا روز سه‌شنبه نیز دمای تهران خنک می‌شود.
منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان