تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

درگیری در دانشگاه علامه/ تصاویر میرحسین موسوی حاشیه ساز شد +فیلم و عکس

صبح امروز سال تحصیلی جدید دانشجویان دانشگاه علامه در حالی آغاز شد که خبر زد و خورد دانشجویان عضو بسیج دانشگاه با اعضای انجمن اسلامی در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

آغاز غم انگیز سال تحصیلی برای علامه/ حمله بسیج به انجمن اسلامی به جرم یک عکس +فیلم و عکس

رویداد۲۴ اول مهر امسال برای دانشجویان علامه با دو خبر غمگین آغاز شد؛ تایید حکم فرشته طوسی دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی و درگیری فیزیکی شدید در دانشکده علوم اجتماعی به بهانه وجود عکس میرحسین موسوی در غرفه دانشجویان انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی.

دانشجویان علامه در شبکه‌های اجتماعی خود دلیل درگیری‌ها رد درخواست بسیج دانشکده علوم اجتماعی از انجمن اسلامی برای برچیدن غرفه‌ای عنوان کردند که به سنت هر سال برای خوش آمدگویی به ورودی‌های جدید دانشگاه برپا شده بود. به گفته این منابع آگاه، بسیج دانشکده در پی رد این در خواست به همراه برخی عوامل بیرون از دانشگاه دست به عمل شده و درگیری را آغاز کرده اند.

یکی از اعضای بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی علامه در توییتر خود در خصوص ریشه آغاز این درگیری‌ها نوشت: نصب عکس سران فتنه ۸۸ توسط انجمن اسلامی آزاد اندیش در روز ثبت نام دانشجویان جدید الورود در دانشکده علوم اجتماعی چیزی جز به حاشیه کشیدن فضای علمی دانشگاه وجود ندارد... دانشگاه جای عکس سران فتنه و فتنه گر نیست...

آغاز غم انگیز سال تحصیلی برای علامه/ حمله بسیج به انجمن اسلامی به جرم یک عکس +فیلم و عکس
تصویر میز انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی علامه

انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی علامه به سنت هر سال برای خوش امد گویی به دانشجویان جدیدالورود غرفه‌ای را در راهرو دانشکده برپا کرده بود و پوستر‌هایی با تصویر میرحسین موسوی و مصدق نیز بر روی میز غرفه قرار گرفته بود. به نظر می‌رسد این پوستر‌ها جرقه اولیه درگیری میان دانشجویان بسیجی با انجمن اسلامی را روشن کرده است.

«سپهر صمدی راد» نائب دبیر انجمن اسلامی آزاد اندیش دانشگاه علامه در گفتگو با رویداد ۲۴ درباره درگیری‌های امروز در دانشکده علامه طباطبایی گفت: امروز در جریان ثبت نام دانشجویان ورودی علامه، دانشجویان انجمن آزاد اندیش در دانشکده علوم اجتماعی با مجوز دانشگاه اقدام به عضو گیری و آشنایی با دانشجویان جدید دانشکده کرده بودند؛ تصاویری از میرحسین موسوی و مهدی کروبی نیز روی میز غرفه انجمن قرار داشت.

او در ادامه به هجوم دانشجویان بسیجی برای حذف این تصاویر از روی میز انجمن اشاره کرده و مدعی شد: ۱۵ تن از دانشجویان بسیج به غرفه حمله کردند تا جایی که به دبیر انجمن اسلامی نیز مورد حمله قرار گرفت.

صمدی راد از حضور فرمانده بسیج دانشجویان علامه در جریان درگیری دانشکده علوم اجتماعی خبر داد.

چند تن از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی علامه که خواستند نامشان برده نشود در گفتگو با رویداد ۲۴ از ادامه درگیری در این دانشکده خبر داده و گفته اند که جو متشنجی بر دانشکده حاکم است.

صابر بابایی دبیر سیاسی انجمن اسلامی آزاد اندیش در گفتگو با رویداد ۲۴ از انفعال حراست و مسئولین دانشگاه علامه انتقاد کرده و گفته: مسئولان دانشگاه هیچ اقدامی در جهت آرام کردن این فضا نکرده اند و موجب عصبانیت بیشتر دانشجویان شده اند.

او همچنین خواستار دخالت حراست دانشگاه برای آرام کردن فضای دانشکده شد.


دانشگاه علامه سال تحصیلی جدید را به طرز غم انگیزی آغاز کرد. صبح امروز حکم فرشته طوسی دانشجوی علوم سیاسی و عضو انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش که به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق شرکت در برنامه روز دانشجو‌ی انجمن اسلامی دانشجویان اآزاداندیش دانشگاه علامه طباطبایی در سال۹۵بازداشت شده بود تایید شد. براساس این حکم فرشته طوسی به ۱۸ماه حبس تعزیری محکوم شد.

 

 
 

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
9
8
واقعا لعنت بهتون که عکس فتنه گردردانشگاه نصب میکنید
سید روح الله
|
United States of America
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
8
1
لعنت به جد آباد تنظیم کننده ی این خبر! مگه من و امثال من نباشیم که شما ها بخوابین اغتشاش ایجاد کنید. اون دختره رو هم باید اعدام میکردن! حبس کمه براش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
7
7
سران فتنه والا چقدر پررو تشریف دارن دانشگاه جای درس و تحقیقه نه سیاست بازی اسم این انجمن انجمن فتنه باید گذاشت
امیر
|
Germany
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
3
1
چه بدبختی شده طرفدارای میرحسین مبارک باشه خاله خانم سبز پوش در تقدیرش بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
2
7
برين درستون رو بخونين.بخدا حيف اين دوران!
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
2
7
کلا مملکت شده محل جولان یک مشت
لات و چماق دار
ازاینها بدتر حق ملت قدرنشناس وساده لوحه!!!!
علی پوراحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
2
8
این خانمها چرا انقدر الکی جیغ میکشیدند . اصلا نفهمیدیم چی میگفتند . میر حسین کیه . مصدق هم یک سیاست مداری بود که با اشتباهات فراوانش باعث به هدف نرسیدن و سرکوب مردم در ان زمان شد . مردم گرفتار دولت برامده از ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی هستند و هر روز وضع اقتصادیشان بدتر میشود . تمام دولت مردان فعلی که اصلا طبقات متوسط و ضعیف مملکت را اصلا نمیبینند در کابینه موسوی و هاشمی و خاتمی بوده اند
علی پوراحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
1
9
این دولت فعلی که طبقه متوسط و ضعیف مملکت را زیر پای خود له کرد ،برامده از همین ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی هست . تک تک مدیران این دولت در ستاد میر حسین فعالیت داشتند و ان اشوب را به پا کردند . حالا عکس این اقا کدام مشکل را میخواهد از بین ببرد .این دولت جیب تمام مردم طبقه متوسط و ضعیف را خالی کرد و به حساب زالو صفتانی ریخت که ماسک مردمی بودن زدند تا دزدیهایشان را مردم فراموش کنند . تمام کارهایی که موسوی در زمان جنگ کرد روحانی همانها را تکرار کرد . کوچکترینشان دادن دلار دولتی به سفرهای تفریحی کنار دریا ،در صورتی که داروی مردم را تامین نمیشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
8
5
بسیج اگر از چند عکس می ترسد یعنی منطق ندارد و فتنه ای در 88 نبوده و آنها قصد پنهان کردن واقعیت تلخ 88 را دارند و دروغگویی و ریا در مورد خواست واقعی مردم
صداقت کجاست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
6
4
به نام خدا.
واقعا متاسفم که اینقدر راحت در رسانه ها دروغگویی میشود. دانشجوهای شیطنت طلب اول شروع کننده دعوا بودند یا دانشجوهای بسیجی؟
کدامیک؟
دانشجوهای بسیجی عاقل تر از آن هستند که بخواهند آغازکننده درگیری ها باشند. متاسفانه رسانه هایی مانند شما اول خبر دروغ را با تمام قدرت پخش می کنید و کامنت های اصلاحی امثال من را سانسور می کنید و بعد که خوب موج سواری رسانه ای کردید؛ می گویید که ببخشید اشتباه شده بود.

متاسفم برای این نان کثیفی که می خورید.
جواد علیجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
5
5
من خودم عضو بسیج بودم ولی دیگه نیستم چون راهشون فرق کرده انگار از این جامعه نیستن هر چی مخالف نظرات اونا باشه باید عوض بشه و این قابل قبول نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
0
0
لعنتیها دانشگاه جای این کارها نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
0
0
بدم میاد یکی فضول باشه به همه چیز برسه بیا درسنو بخون برو چرا حاشیه سازی میکنی
نظرات شما
پیشخوان