تاریخ انتشار: ۲۲:۰۷ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸

تاریخ‌سازی معکوس استراماچونی با استقلال؛ سقوط آزاد به سبک ایتالیایی

آندره‌آ استراماچونی، سرمربی تیم فوتبال استقلال بدترین نتایج تاریخ سرمربی‌گری خود در چهار بازی ابتدایی را به دست آورده است.

تاریخ‌سازی معکوس استراماچونی با استقلال؛ سقوط آزاد به سبک ایتالیایی

رویداد۲۴  چهار هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران گذشته و یکی از عجیب‌ترین اتفاقات، قرار گرفتن تیم استقلال در رده پانزدهم جدول شانزده تیمی است. آبی‌پوشان تهرانی تا به اینجا در چهار بازی خود به بردی نرسیده‌اند و با ۲ باخت و ۲ تساوی، با تیم قعرنشین تنها یک امتیاز تفاوت دارند. حالا استقلال باید در چارچوب هفته پنجم به مصاف ذوب‌آهن اصفهان برود. دیداری که حساسیت‌های فراوانی برای این تیم پرطرفدار تهرانی خواهد داشت. با این حال جالب است بدانید سرمربی ایتالیایی آن‌ها در حال تجربه کردن بدترین دوران سرمربی‌گری نه‌چندان باشکوهش است.

استراماچونی پیش از استقلال در تیم‌های بزرگسالان اینترمیلان ایتالیا، اودینزه ایتالیا، پاناتینایکوس یونان و اسپارتا پراگ جمهوری چک سرمربی‌گری کرده است و در هیچ یک از این تیم‌ها شروعش این چنین ضعیف نبوده و سابقه نداشته که در چهار بازی ابتدایی‌اش به بردی دست پیدا نکند.

هشت امتیاز با نراتزوری

استراماچونی در تاریخ ۲۴ می ۲۰۱۳ هدایت اینترمیلان را به عهده گرفت. او در چهار بازی نخست خود به ۲ برد پنج بر چهار و ۲ بر یک مقابل تیم‌های جنوا و سیه‌نا دست پیدا کرد، اما در برابر کالیاری و فیورنتینا با نتایج ۲بر۲ و بدون گل متوقف شد. ماحصل چهار بازی ابتدایی استرا با نراتزوری هشت امتیاز بود.

بهترین شروع با اودینزه

این سرمربی ۴۳ ساله در دومین تجربه خود راهی دیگر تیم حاضر در سری A یعنی اودینزه شد و به بهترین نتیجه خود در چهار بازی ابتدایی دست پیدا کرد و ۹ امتیاز گرفت. سه برد پنج بر یک، ۲ بر صفر و یک بر صفر مقابل تیم‌های تِرنانا، امپولی و ناپولی و یک شکست ۲ بر صفر برابر یوونتوسِ قدرتمند ماحصل کار او بود.

۶ امتیاز در آتن

استرا در گام بعدی به فوتبال یونان رفت و هدایت تیم پاناتینایکوس را بر عهده گرفت. نتیجه چهار بازی ابتدایی او ۶ امتیاز بود. آندره‌آ ابتدا در ۲ بازی نخست به تیم‌های المپیاکوس و ایراکلیس باخت، اما در دیدار‌های سوم و چهار به ترتیب با نتایج ۲بر یک و یک بر صفر از سد تیم‌های پاناچایکی و وِریا گذشت و ۶ امتیازی شد.

جشن اولین برد در هفته چهارم

ماموریت بعدی مرد متولد رم، در جمهوری چک بود. او در سه تجربه ابتدایی‌اش به برد نرسید و دو بار با نتایج ۲ بر صفر و یک بر صفر مغلوب ستاره سرخ شد و در برابر بوهمیانس یک بر یک مساوی کرد. اما در چهارمین جدال تیم تحت هدایت او با حساب یک بر صفر از سد مِلادابولیسلاو گذشت و چهار امتیازی شد.

دقیقا مانند منصوریان؛ به امید تقلید از منصوریان

اما در استقلال اوضاع به گونه دیگری پیش رفت و استرا به سیر نزولی خود در این سال‌ها شدت بخشید. او از هشت و ۹ امتیاز به ۲ امتیاز رسیده و باید دید سرانجام نخستین برد او در هفته پنجم به دست می‌آید یا خیر. استقلال در لیگ شانزدهم با علیرضا منصوریان تا پایان هفته چهارم مانند امسال فقط ۲ امتیاز دشت کرده بود و نخستین پیروزی این تیم در هفته هفتم مقابل ذوب آهن رقم خورد. باید دید سرمربی ایتالیایی استقلال هم می‌تواند اولین پیروزی خود را مقابل تیم سبزپوش اصفهانی جشن بگیرد یا خیر.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان