تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۰۵ مهر ۱۳۹۸
رای الیوم:

اوضاع به هم ریخته سه هم پیمان/ احتمال برکناری ترامپ، جانسون و نتانیاهو چقدر است؟

دو رئیس جمهور نژاد پرست و راست گرا در جهان، با بحران‌های سیاسی بزرگی مواجه هستند که می‌تواند آن‌ها را از قدرت کنار بزند.
اوضاع به هم ریخته سه هم پیمان/ احتمال برکناری ترامپ، جانسون و نتانیاهو چقدر است؟
رویداد۲۴ رای الیوم نوشت: دو رئیس دولت نژادپرست و راست گرا در جهان، با بحران‌های سیاسی بزرگی مواجه هستند که می‌تواند آن‌ها را از قدرت کنار بزند؛ ترامپ که در مقابل تحقیقاتی در مورد قانون شکنی او در جریان رقابت با جو بایدن و همکاری با رئیس جمهور اوکراین قرار گرفته است و بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا که با نقض قانون اساسی، تلاش کرد بدون هیچ توافقی، این کشور را از اتحادیه اروپا خارج کند.

در حالی که جانسون به پایان کار خود در کسوت نخست وزیری انگلیس نزدیک می‌شود، انتظار نمی‌رود که نانسی پلوسی بتواند ترامپ را سرنگون کند؛ چرا که شروع تحقیقات در مورد رئیس جمهور ایالات متحده، بدین معنا نیست که شانس برکناری وی بسیار است و این برکناری مستلزم موافقت یک سوم اعضای کنگره است؛ که در حال حاضر، اغلب جمهوری خواه هستند.

در هر صورت، ترامپ مانند هم پیمان خود، جانسون، در طول این کش و قوس‌ها شدیدا تضعیف می‌شود؛ بویژه آنکه این افتضاح برای او، تنها ۱۴ ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری بوجود آمده است.

هم پیمانان ترامپ در خاورمیانه و بویژه در منطقه خلیج فارس، نگران رفتن او یا عدم پیروزی اش در انتخابات هستند؛ چرا که این خروج، پس از دست نیافتن نتانیاهو به آراء لازم در جریان انتخابات، می‌تواند ضربه دردناکی به آن‌ها وارد کند.

مشکل ترامپ، در آغوش گرفتن اسرائیل و هم پیمانانش و تسلیم کامل در برابر نکاتی است که لابی آمریکایی ایپک، به او دیکته می‌کند. این در حالی است که رئیس جمهور اوکراین که ترامپ از او درخواست کمک کرده است نیز از بارزترین هم پیمانان اسرائیل است.

در صورتی که بحران ترامپ تشدید شده یا تلاش‌ها برای برکناری اش موفقیت امیز باشد، قطره‌ای اشک نمی‌ریزیم؛ همانطور که رسیدن رقیب او، جو بایدن به کاخ سفید نیز برایمان خوشحال کننده نیست؛ هر دو آن‌ها میانه خوبی با اعراب و مسلمانان نداشته و کنار سنگر اسرائیل می‌ایستند.
برچسب ها: بوریس جانسون
نظرات شما
پیشخوان