تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸

ارتباط سلامت مردم و تغییرات اقلیم

معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: تغییرات اقلیم به عنوان یک پدیده جهانی، کشور‌های مختلف جهان از جمله کشور ما و به ویژه سلامت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
ارتباط سلامت مردم و تغییرات اقلیم
رویداد۲۴  علیرضا رئیسی، در پیامی به مناسبت ۲۶ سپتامبر روز جهانی بهداشت محیط‪ ‬یکی از عوامل پیشران توسعه پایدار را حفظ و ارتقای سلامت محیط پیرامون انسان‌ها مطرح کرده و بر نقش تعیین کننده جامعه فاخر بهداشت محیط در تصمیم سازی مبتنی بر شواهد و حساس سازی کارگزاران نظام سلامت جهت تصمیم گیری و اعمال سیاست گذاری‌های متناسب، تاکید کرد.

وی افزود: بی شک یکی از عوامل پیشران توسعه پایدار، حفظ و ارتقای سلامت محیط پیرامون انسان‌ها بوده و نقش تعیین کننده جامعه فاخر بهداشت محیط در تصمیم سازی مبتنی بر شواهد و حساس سازی کارگزاران نظام سلامت جهت تصمیم گیری و اعمال سیاست گذاری‌های متناسب، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رئیسی ادامه داد: ابتکار فدراسیون بین المللی بهداشت محیط، در انتخاب شعار «چالش‌های تغییر اقلیم: زمانی برای اقدامات یکپارچه بهداشت محیط جهانی» به مناسبت ۲۶ سپتامبر روز جهانی بهداشت محیط، فرصتی مغتنم پیش روی کارگزاران بهداشت محیط کشور به ودیعه گذارده است.

معاون وزیر بهداشت، گفت: تغییرات اقلیم به عنوان یک پدیده جهانی، کشور‌های مختلف جهان از جمله کشور ما و به ویژه سلامت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به همین علت مقابله و سازگاری با تغییر اقلیم یکی از استراتژی‌های مهم سازمان جهانی بهداشت در این خصوص است.

وی افزود: افزایش دما، خشکسالی، وقوع سیلاب‌ها و پدیده گرد و غبار بر شیوع بیماری‌های منتقله از آب و غذا، بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های قلبی-عروقی و ناقلین بیماری‌ها تاثیرگذار بوده و سلامت مردم را از جنبه‌های مختلف مورد تهدید قرار می‌دهد؛ لذا از تمامی دست اندرکاران عرصه بهداشت محیط انتظار می‌رود با سیاستگذاری، برنامه ریزی و انجام مداخلات موثر، اثرات سوء احتمالی این پدیده و سایر عوامل محیطی موثر بر سلامت، کنترل گردیده و سازگاری متناسبی با پدیده فوق صورت پذیرد.

رئیسی ضمن تقدیر از تلاش مجدانه همکاران بهداشت محیط در اقصی نقاط کشور، گفت: امیدوارم با بهره گرفتن از تمام استعدادها، ظرفیت‌ها، فرصت‌ها، امکانات ملی و تجربیات بخش‌های دولتی و خصوصی، کارنامه درخشانی در دفتر افتخارات جامعه خدوم بهداشت محیط ثبت شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان