تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸

بازگشایی محور ریلی زاهدان–تهران

محور ریلی زاهدان – تهران که از چهارشنبه هفته گذشته به دلیل بروز حادثه و واژگون شدن ۵ واگن مسافری با مشکل مواجه شده بود، امروز بازگشایی شد، اما هنوز علت بروز این حادثه که باعث مصدوم شدن بیش از ۴۲ نفر و جان‌باختن چهار نفر از هموطنان‌مان شد، اعلام نشده است.
بازگشایی محور ریلی زاهدان–تهران
رویداد۲۴ عصر چهارشنبه هفته گذشته ساعت ۱۶، خبر وقوع حادثه ناگوار خارج شدن پنج واگن قطار زاهدان –تهران منتشر شد که در این حادثه بیش از ۴۲ نفر مصدوم شده و چهار نفر از مسافران این قطار نیز جان خود را از دست دادند که البته آمار جانباختگان بر اساس گزارش‌های اورژانس به پنج نفر رسید که شرکت راه‌آهن در پایان عملیات امدادرسانی آن را تایید نکرده و اعلام کرد که چهار نفر تعداد درگذشتگان این حادثه بوده است.

گرچه از همان ساعات اولیه بروز این حادثه، عملیات امدادرسانی به مسافران آغاز شد و همه آسیب‌دیدگان به بیمارستان‌های زاهدان منتقل شدند، اما این محور ریلی مسدود شده بود و مسافران تا امروز برای عزیمت در این مسیر باید فاصله زاهدان تا بم و بالعکس را با اتوبوس جابه‌جا می‌شدند و بقیه راه را از قطار استفاده می‌کردند.

صبح امروز شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: "با تلاش ماموران فنی راه آهن جنوب شرق، محور ریلی زاهدان - تهران بازگشایی و تردد قطار‌های مسافری و باری در این مسیر آغاز شد. بر اساس این اطلاعیه تردد قطار‌های مسافری و باری در مسیر ریلی زاهدان - تهران و بالعکس به روال عادی انجام می‌شود. "

با وجود اینکه همه مسئولان، به‌ویژه آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده، ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان بر این نکته تاکید کردند که "علت حادثه قطار «زاهدان- تهران» باید هرچه زودتر مشخص و تدابیر لازم برای جلوگیری از اتفاقات بعدی اندیشیده شود. " پس از گذشت چند روز از این حادثه و مطرح شدن دلایل مختلف در رسانه‌ها، هنوز علت اصلی بروز این سانحه به صورت رسمی مشخص نشده و این نگرانی وجود دارد که آیا امکان تکرار چنین حوادثی وجود دارد یا خیر؟

 

 

 

 

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان