تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸
کدخدایی در جمع خبرنگاران:

کارگروه بررسی سیاست‌های نظام قانون گذاری در شورای نگهبان تشکیل شده است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در شورای نگهبان کارگروه‌های خاصی برای بررسی سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری تشکیل شده که بعد از بررسی، نتایج آن اعمال می‌شود.

کارگروه بررسی سیاست‌های نظام قانون گذاری در شورای نگهبان تشکیل شده است

رویداد۲۴ عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان روز شنبه در جمع خبرنگاران درخصوص اقدامات شورای نگهبان در زمینه سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: سیاست‌های کلی نظام قانون گذاری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نقشه راهبردی قانون گذاری تلقی می‌شود و همه دستگاه‌ها اهتمام دارند تا این سیاست‌ها هرچه سریع‌تر اجرایی شود و همه دستگاه‌ها در مسیر قانون گذاری در بخش‌هایی از سیاست‌های کلی نظام قانون گذاری نقش دارند.

حوزه قانون گذاری دارای ابهامات متعدد است

وی با اشاره به اینکه مقرر شد کارگروهی تشکیل و کارشناسان در بخش‌های مختلف نظرات خود را جمع‌بندی و ذیل شورای که امروز شکل گرفته بود نظرات نهایی و جمع‌بندی خود را مطرح کنند تا شاهد اجرایی شدن سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری باشیم، ادامه داد: در حوزه قانونگذاری، تعدد مراجع قانونگذاری و قوانین اشکلات و ابهامات متعددی وجود دارد.

سخنگوی شورای نگهبان درخصوص تاثیر سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بر عملکرد شورای نگهبان، بیان کرد: یک بخش سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری در حوزه شورای نگهبان به نظرات فقهی اعضای شورا و اعلام نظرات آن‌ها بر اساس اصل چهارم قانون اساسی بر می‌گردد که باید بررسی بیشتری بر روی آن صورت بگیرد و در سیاست‌های کلی نظام قانون گذاری باید مکانیزم جدیدی پیش‌بینی شود.

کدخدایی ادامه داد: در شورای نگهبان کارگروه‌های خاصی برای بررسی سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری تشکیل شده که بعد از بررسی مواد نتایج آن اعمال می‌شود.

سیاست‌های کلی نیازمند اصلاح و اجرای قوانین است

عضو و سخنگوی شورای نگهبان در خصوص ضرورت قانونی شدن سیاست‌ها کلی نظام قانون‌گذاری در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: سیاست‌های کلی زمانی که از سوی مقام معظم رهبری در همه بخش‌ها ابلاغ می‌شود بخشی از آن نیازمند اصلاح و اجرای قوانین موجود است.

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان