تاریخ انتشار: ۲۲:۴۲ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸

ترامپ دستور افزایش حملات علیه طالبان را صادر کرد

وزیر دفاع آمریکا روز شنبه گفت: نیرو‌های نظامی امریکا در افغانستان به دستور دونالد ترامپ عملیات هوایی علیه طالبان را افزایش داده‌اند

رویداد۲۴   به گزارش تارنمای پلیتیکو، مارک اسپر در جمع خبرنگاران گفت: ارتش آمریکا حملات خود علیه طالبان پس از لغو مذاکرات صلح را افزایش داده است.

اسپر افزود: رئیس جمهوری خواهان حملات شدید علیه طالبان و سایر گروه‌هایی که در افغانستان حضور دارند، به صورت ویژه در کابل است.

سخنان وزیر دفاع آمریکا اولین موضع گیری رسمی پنتاگون در واکنش به لغو مذاکرات صلح با میان آمریکا و طالبان به دستور ترامپ است.

اسپیر به خبرنگاران گفت که ما همچنان به پیش‎فرض‌های صلح فکر می‌کنیم.

مذاکرات میان زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان با طالبان در ماه گذشته به دستور شخص ترامپ لغو شد.

اسپر هر چند در رابطه به افزایش حملات جزییات بیشتری ارائه نکرد، اما گفت که نیرو‌های امنیتی دفاعی افغانستان در حملات زمینی با مشاوران امریکایی در تماس هستند.

اسپیر همچنان گفت که پنتاگون هنوز باور به کاهش نیرو‌های خود در افغانستان دارد، توقع ما بر کاهش میزان نیرو‌های نظامی در افغانستان در صورتی است که ما مطمئن شویم که می‌توانیم حملات خود را به صورت عادی پیش ببریم.

ژنرال اسکات میلر، فرماند نیرو‌های نظامی امریکا در افغانستان در ماه گذشته اعلام کرد که روند کاهش نیرو‌های امریکایی از ۱۴ هزار به ۱۳ هزار نفر آغاز شده است.

رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ ۱۸ شهریور با افشای نشست محرمانه‌ای که قرار بود با رهبران طالبان در کمپ‌دیوید داشته باشد، اعلام کرد که این نشست را لغو و مذاکرات صلح را متوقف کرده است.

ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: به دلیل آنکه طالبان به خیال افزایش توان چانه‌زنی خود یک عملیات تروریستی را که به کشته شدن یک سرباز آمریکایی و ۱۱ تن دیگر منجر شد بر عهده گرفته‌اند، این نشست را لغو کرده است.


نظرات شما
پیشخوان