تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸
صالحی:

ظرف سه هفته‌آینده قسمت ثانویه راکتور اراک راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ظرف سه هفته آینده قسمت ثانویه راکتور اراک راه اندازی خواهد شد.

ظرف سه هفته‌آینده قسمت ثانویه راکتور اراک راه‌اندازی می‌شود

رویداد۲۴ «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی عصر امروز دوشنبه پس از حضور در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: ما ظرف حداکثر سه هفته آینده قسمت ثانویه راکتور آب سنگین اراک را راه اندازی خواهیم کرد. راکتور اراک قسمت اولیه و ثانویه دارد که بخش عمده‌ای از فرآیند‌ها در قسمت ثانویه انجام می‌گیرد.

وی افزود: دوستان توانستند در چهار سال گذشته قسمت ثانویه را به جایی برساند که ما ظرف دو سه هفته آینده بتوانیم آن را راه اندازی کنیم و مهمتر از آن ماشین جایگذاری و جابجایی سوخت را هم که ناقص بود و یک بعد آن کامل نبود آن هم کامل شده و ظرف دو سه هفته آینده نصب می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی درخصوص آخرین وضعیت واحد‌های دو و سه نیروگاه بوشهر گفت: راکتور دو و سه بوشهر هم دو سال است شروع شده که بر اساس برنامه ریزی در سال ۱۴۰۴ راکتور دوم و در سال ۱۴۰۶ راکتور سوم راه اندازی خواهد شد.

صالحی با بیان اینکه راکتور دو طبق زمان بندی جلو می‌رود، اظهارداشت: الان بزرگترین کارگاه صنعتی کشور از نظر دلاری در بوشهر در دست اجراست این پروژه ۱۰ میلیارد دلار است و ما هیچ پروژه نداریم که به تنهایی ۱۰ میلیارد دلار باشد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان