تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸

اعلام برنامه ناجا برای ورود بانوان به استادیوم

فرمانده یگان‌ ویژه ناجا گفت: یگان‌های ویژه ناجا برای کنترل زنان پیش‌بینی‌های لازم را کرده و از ماموران زن که آموزش‌های لازم را دیده‌اند بهره لازم را خواهیم برد.
اعلام برنامه ناجا برای ورود بانوان به استادیوم
رویداد۲۴ سردار کرمی، فرمانده یگان‌ ویژه ناجا درباره اقدامات و حضور یگان ویژه برای تامین امنیت بازیکنان و تماشاگران بازی‌های فوتبال گفت: در صحنه‌های ورزشی به خصوص فوتبال با جوانانی پرانرژی مواجهیم که وقتی با باخت تیم خود یا نا داوری مواجه می‌شوند هیجان زده می‌شوند.

یگان ویژه در صحنه‌های ورزشی با لباس دیگری در میدان حضور دارد. ماکنار مردم بوده و با آستانه تحمل بالا سعی می‌کنیم صحنه را مدیریت کنیم تا مشکلی برای تماشاگران و بازیکنان بوجود نیاید.

زخمی شدن ماموران ما طی مسابقات ورزشی حاکی از تلاش ما برای میل به این منظور است؛ ماموران ما با آموزش‌های تخصصی که گذرانده‌اند درصدد کنترل بهینه صحنه اند.

البته باید گفت که مردم نیز حامی پلیس هستند؛ در جریان یکی از بازی‌ها طرفداران یک تیم که باخته بود به افراد حاضر سنگ و صندلی پرتاب می‌کردند، اما جالب است که همان تماشاگران با صدای بلند گفتند که این افراد یگان ویژه‌اند به آن‌ها سنگ نزنید. خوشبختانه مردم همراه ما هستند و می‌دانند که حضور ما در ورزشگاه‌ها فقط برای تامین امنیت آن‌ها است؛ چرا که ما در مقابل مردم نیستیم بلکه در کنار آن‌ها هستیم.

کرمی درخصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها نظر پلیس گفت: نیروی انتظامی حافظ امنیت مردم است. اگرچه تولید امنیت برعهده دستگاه‌های مختلف حاکمیتی است، اما اگر هر کدام نتوانند در تولید امنیت عمل کنند بار ا ین کار به عهده نیروی انتظامی می‌افتد.

جامعه ما براساس اصول و آیینی اداره می‌شود و مسؤولان نیز باید با توجه به آداب، رسوم و فرهنگ مردم همراهی و همکاری لازم را داشته باشند؛ چراکه اگر برخلاف آداب و رسوم عمل شود موضوع تبدیل به تعارض شده و در ادامه بی‌نظمی پدیدار می‌شود.

فوتبال و محیط‌های ورزشی ویژگی هیجانی خود را دارند و نمی‌توان بروز احساسات و تشویق‌های تیمی کنترلی کرد؛ به دلیل این موارد است که پلیس در جلسات، اظهارنظری مخالف مبنی بر حضور خانم‌ها در ورزشگاه دارد؛ چرا که امنیت زنان برایش مهم است و، چون می‌داند که فضا آماده حضور این افراد نبوده و ممکن است آسیب‌هایی را به شخصیت آن‌ها وارد کند این مخالفت را ابراز می‌دارد.

احترام به زن و شخصیت آن‌ها از یکسو و شرایط فضایی موجود که نمی‌توان آن را مطابق با شان و شئون زنان تنظیم کرد از سوی دیگر، از جمله مواردی است که مخالفت پلیس را با طرح حضور زنان در استادیوم‌ها در پی داشته است.

کرمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تمهیدات یگان ویژه حضور بانوان در بازی ایران -کامبوج چیست پاسخ داد: با توجه به مصوبه انجام شده، پلیس همکاری لازم را خواهد داشت و با توجه به اینکه فرماندهی داخل استادیوم مبنی بر تامین امنیت تماشاچیان و بازیکنان، برعهده یگان‌های ویژه ناجا است ما برای کنترل زنان پیش‌بینی‌های لازم را کرده و از ماموران زن که آموزش‌های لازم را دیده‌اند بهره لازم را خواهیم برد.

یگان ویژه برای کنترل، بازرسی و ایجاد نظم و امنیت زنان از یک گروهان پلیس زن یگان ویژه استفاده خواهد کرد که تقریبا حدود ۱۵۰ نفر هستند؛ برای حضور زنان در این بازی محدوده مشخصی که تا حدودی امکانات را به خود اختصاص داده تعیین و مشخص شده است.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان