تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

پوست اندازی اصولگرایان اصفهان در انتخابات مجلس یازدهم/ لیست جدید با چهره‌های جدید

اصولگرایان اصفهان برای ورود به انتخابات مجلس یازدهم به دنبال چهره‌های جدید هستند. در مرکز استان حسن کامران شرایط خوبی ندارد و شرایط سنی احمد سالک اجازه حضور به او را نمی‌دهد و از میان گزینه‌ها، تنها گزینه باقیمانده حمید رضا فولادگر خواهد بود. در شهرهای دیگر استان نیز اصولگرایان تغییراتی در لیست‌های خود ایجاد خواهند کرد که شنیده شده مهمترین آن حذف محسن کوهکن از لیست جدید است.

لیست اصولگرایان اصفهان

رویداد۲۴ در آستانه انتخابات مجلس یازدهم، اصولگرایان اصفهان به دنبال چهره‌های جدید هستند. در حال حاضر اصفهان ۱۹ نماینده دارد و بعید به نظر می‌رسد برای انتخابات آینده این ۱۹ نفر افزایش بیابد.

اصولگرایان شهر اصفهان در انتخابات مجلس یازدهم، لیستی ۵ منتشر کردند که تنها دو نفر از آنها به مجلس راه یافت (حمید رضا فولادگرد و احمد سالک) و ۳ نماینده دیگر اصلاح طلب بودند (مینو خالقی، ناهید تاج الدین و حیدر علی عابدی) در ادامه البته اصولگرایان با کمک شورای نگهبان سه به دو پیروز شدند و حذف مینو خالقی توسط شورای نگهبان حسن کامران را به مجلس فرستادند.

در حوزه انتخابیه اصفهان، از ۵ نماینده، ناهید تاج الدین و حیدر علی عابدی گرایش اصلاح طلبی دارند. حسن کامران نیز مورد حمایت همه اصولگرایان نیست و بعید است که این دوره در لیست اصلی اصولگرایان قرار بگیرد.

نماینده دیگر احمدعلی سالک هم از مرز ۷۵ سالگی عبور کرده است. به این ترتیب می‌توان گفت تنها فولادگر از لیست دوره قبل، در لیست اصولگرایان قرار می‌گیرد.

در ۱۴ حوزه انتخابیه دیگر استان، هر حوزه یک نماینده دارد. علی بختیار نامزد اصلاح طلبان در گلپایگان در دور اول به مجلس راه یافت و نامزد اصلاح طلبان در سمیرم و شهرضا در دور دوم وارد مجلس شد. این سه حوزه هم برای اصولگرایان مهم است که نامزدی معرفی کنند که توانایی رقابت با نامزد فعلی را داشته باشد.

در حوزه انتخابیه نائین و نطنز هم نمایندگان فعلی بیشتر مستقل محسوب می‌شدند تا اصولگرا. مرتضی صفاری نطنزی نماینده نطنز البته در مجلس مدتی پیش فوت کرد و در این حوزه‌ها نامزد اصولگرایان، فرد جدیدی خواهد بود. اما ۹ حوزه دیگر کامل در اختیار اصولگرایان است.

اخباری به رویداد۲۴ رسیده است که نشان می‌دهد اصولگرایان در چهار حوزه لنجان، مبارکه،  فریدن و اردستان، به دنبال تغییر نماینده اصولگرای فعلی هستند. ارتباطات اقتصادی محسن کوهکن که چندی پیش ویلاسازی‌های او موجب اختلاف با دادستان لاهیجان شده بود، باعث شد اصولگرایان روی نام او قلم قرمز بکشند.

زهرا سعیدی نماینده مبارکه و سید صادق طباطبایی نژاد نماینده اردستان هم احتمالا در دوره بعدی به سختی در لیست قرار بگیرند. البته زهرا سعیدی این اقبال را دارد که درصورت ورود به انتخابات بعدی، به خاطر طرح منع به کار گیری بازنشستگان مورد حمایت بخشی از رای‌دهندگان قرار بگیرد.

از سوی دیگر حذف اکبر ترکی نماینده کنونی فریدن از لیست اصولگرایان در این حوزه انتخابیه نشان می‌دهد تغییر چهره این جریان، بدون توجه به عملکرد نمایندگان شکل گرفته است.

گفته می‌شود سرهنگ حسین انوری رئیس سابق بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان عج استان اصفهان جدی‌ترین گزینه جبهه متحد اصولگرایان منطقه فریدن در انتخابات مجلس یازدهم است که با توجه به رایزنی‌های در حال انجام با توجه به وضعیت موجود باید شاهد حضور سرهنگ انوری در انتخابات پیش رو باشیم.

در منطقه لنجان نیز یک استاد دانشگاه جوان قرار است جایگزین محسن کوهکن شود. وی اخیرا جلساتی را با چهره‌های موثر این شهرستان برگزار کرده است.

نمایندگان استان اصفهان معمولا تاثیرگذاری زیادی بر روند اتفاقات مجلس دارند و اصولگرایان با هدف یکدست کردن ترکیب نمایندگان استان در پی آن هستند که بتوانند این تاثیر را به نفع جریان خود سوق دهند. کمتر از دو ماه دیگر ثبت نام انتخابات آغاز شد. از چهره‌های جدید اصولگرا در اصفهان به زودی رونمایی خواهد شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
علیرضا نیکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
2
0
نامزدهای انتخابات مجلس شورا این شرایط را داشته باشند
سن بین ۳۵ تا ۶۵ سال
مدرک تحصیلی دکترا
سابقه ی بیش از یک دوره ی نمایندگی را نداشته باشد
نظرات شما
پیشخوان