تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۲۳ مهر ۱۳۹۸

معلولان را نباید خانه نشین کرد/ مناسب سازی معابر و ادارات تکلیف قانونی است

استاندار تهران گفت: معلولان باید در مراکز تفریحی و اداری حضور داشته باشند و نباید با عدم مناسب سازی معابر آن‌ها را خانه نشین کنیم.

معلولان را نباید خانه نشین کرد/ مناسب سازی معابر و ادارات تکلیف قانونی است

رویداد۲۴ انوشیروان محسنی بندپی درباره اقدامات صورت گرفته برای مناسب‌سازی معابر استان برای افراد کم‌توان و معلول، اظهار داشت: ستاد مناسب‌سازی معابر برای معلولین به صورت مرتب برگزار می‌شود و جلسه آینده آن نیز در ۲ آبان‌ماه تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: در جلسات اخیر، شهرداری تهران و دیگر دستگاه‌ها گزارشی درباره آخرین اقدامات در حوزه مناسب‌سازی معابر ارائه دادند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت اقلیت بزرگی که معلولان در کشور دارند، بنابراین باید به این اقلیت نیازمند توجه جدی شود و با توجه به شرایط جسمی که آن‌ها دارند، نباید شرایط اجتماع‌پذیر بودن را نیز از آن‌ها بگیریم و باید اقداماتی صورت بگیرد تا این افراد نیز در محیط‌های تفریحی، کاری و اجتماعی حضور پیدا کنند و خانه‌نشین نشوند و حداقل‌های شرایط رفت و آمد برای معلولان مهیا شود.

استاندار تهران بیان داشت: براساس قوانین و کنوانسیون رعایت حقوق معلولان، سهولت تردد و تحرک‌پذیری به عنوان یک اصل برای معلولان مطرح می‌شود و مابقی موارد امتیازات دیگری است که باید برای آن‌ها درنظر گرفته شود.

محسنی بندپی یادآور شد: در جشنواره شهید رجایی نیز دستگاه‌هایی که در حوزه معلولین و رفت و آمد آن‌ها اقداماتی را انجام داده بودند، شناسایی کرده‌ایم و برای آن دستگاه‌ها یک امتیاز محسوب شد.

وی گفت: در راستای مناسب‌سازی معابر برای معلولان، اقدامات اولیه آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم شرایط اولیه‌ای که کنوانسیون و قانون برای ما مشخص کرده را مهیا کنیم.

استاندار تهران یادآور شد: به تمامی دستگاه‌های دولتی تکلیف کرده‌ایم که مناسب‌سازی محیط اداری را به عنوان یک اصل مدنظر قرار بدهند و معلولان می‌توانند در سامانه معبر، گزارش عدم مناسب‌سازی ساختمان‌های دستگاه‌های اجرایی دولتی را که در این خصوص اقدامی را انجام نداده‌اند ثبت کنند و ما برخورد‌های لازم را با آن دستگاه خواهیم داشت.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان