تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵

نصوری:مراسم حج نباید با هر ذلتی برگزار شود

معاون تبلیغ مرکز تخصصی مهدودیت گفت: با موضع دولت جمهوری اسلامی ایران، نگاه عزتمدارانه و اقتدارمدارانه به حج باقی می‌ماند.
رویداد۲۴معاون تبلیغ مرکز تخصصی مهدودیت گفت: با موضع دولت جمهوری اسلامی ایران، نگاه عزتمدارانه و اقتدارمدارانه به حج باقی می‌ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نصوری با اشاره به موانعی که عربستان برای حضور زائران ایرانی تصویب کرده‌ است، اظهار کرد: طبیعی است که وقتی حکام سکولار در صدر مسائل حرمین شریفین مکه و مدینه قرار داشته باشند از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند تا مسأله‌ای که برای آن‌ها در اولویت است اجرا شود. مسأله دینی برای آن‌ها هرگز در اولویت اول نیست و می‌خواهند نگاه سکولار خود را نسبت به جریان حج غلبه بدهند.

وی تاکید کرد: آن‌ها در مسأله حج بیشتر به جنبه مادی توجه می‌کنند و جنبه معنوی عمل واجبی مثل حج را نادیده می‌گیرند ولی مسئولان و مردم ایران به حج به عنوان یک امر واجب الهی نگاه می‌کنند و این دو دیدگاه در تقابل با یکدیگر هستند.

معاون تبلیغ مرکز تخصصی مهدودیت تاکید کرد: مسئولان ما سعی دارند که از طریق حج برای ظلم‌ستیزی، ارتقای معنویت و ارتباط و همدلی مسلمین بهره ببرند و فریضه حج یک فرصت بزرگ برای رسیدن به این اهداف است و طبیعی است که ایران نمی‌خواهد این فرصت ارزشمند را از دست بدهد و مسئولان ایران در پی این موضوع هستند که سال آینده حتما مقدمات این فریضه واجب الهی فراهم شود.

نصوری ادامه داد: ما چه به عمل حج برویم و چه نرویم، باید از نگاه اقتدارگرایانه و عزتمدارانه مسئولان کشور تشکر لازم را داشته باشیم. حجاج مهمانان خدا هستند و آن‌ها باید از همه حیث مورد عزت و توجه باشند. هم از نظر امنیت،‌ اسکان،‌ طعام و در رابطه با سایر امور باید با آن‌ها به احترام رفتار شود.

معاون تبلیغ مرکز تخصصی مهدودیت عنوان کرد: جدا از نگاه مذهبی که به مقوله حج داریم حج یک عمل سیاسی عبادی است و فرصت‌هایی در موسم حج فراهم می‌شود که زائران ایرانی می‌توانند با بقیه زائران ارتباط بگیرند و از این طریق آن‌ها با نگاه فرهنگی ایران آشنا می‌شوند و می‌توانیم فرهنگ سازی لازم را داشته باشیم ولی کشور عربستان می‌خواهد مانع این گونه مسائل شود.

نصوری ادامه داد: با این موضع دولت جمهوری اسلامی ایران نگاه عزتمدارانه و اقتدارمدارانه ما به حج باقی می‌ماند و اینگونه نیست که ما بخواهیم حج را با هر ذلت و خفتی به جای بیاوریم. اگر اینگونه شود آن‌ها احساس برندگی می‌کنند و سیاست سازمان حج و زیارت در نگاه کلان خوب است ولی آن‌ها باید در این رابطه برد تبلیغاتی و جهانی هم داشته باشند و به همه دنیا بفهمانند که مسئولان عربستان یک نگاه سکولاری به دین و مذهب دارند.

وی افزود: ما باید به دنیا بفهمانیم که مسئولان عربستان لیاقت مدیریت خانه امن الهی را ندارند و این شعاری که می‌دهند ما خادم حرمین شریفین هستیم کذب محض است و مسئولان ما باید از بعد جهانی، تبلیغاتی و رسانه‌ای مردم جهان را به این موضوع آگاه کنند تا مردم نسبت به این قضیه یک توجه خاصی پیدا کنند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان