تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۸
نخستین زن المپیکی ایران:

پیشکسوتان در فدراسیون ژیمناستیک جایگاهی ندارند

زن ژیمناستیک کار ایرانی که سابقه حضور در المپیک را دارد با گلایه از شیوه برخورد با پیشکسوتان این رشته گفت: برخورد مدیریت با قدیمی‌های این رشته موجب شکل‌گیری روابط سردی با فدراسیون شده است.
پیشکسوتان در فدراسیون ژیمناستیک جایگاهی ندارند
رویداد۲۴ «جمیله سروری» اظهار داشت: بیش از نیم سده است که با ژیمناستیک زندگی می‌کنم و تمام تاریخ این رشته را در بر هستم تاریخی که فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. در چند سال اخیر رفتاری از سوی مدیریت فدراسیون ژیمناستیک با من و دیگر پیشکسوتان شده است که جای تعجب دارد. در ۶۰ سال گذشته نظاره‌گر تمام اتفاقات ژیمناستیک بودم و از افتخارات آن بی‌خبر نیستم. موفقیت‌هایی به دست آوردم که موجب شد تا به المپیک ۱۹۶۴ اعزام شوم و این تاریخ ثبت‌شده است. اما برخی به دنبال انکار من هستند، اما تا زمانی که زنده باشم اجازه خدشه‌دار کردن نامم نخواهم داد.

نایب‌رئیس سابق زنان فدراسیون ادامه داد: هم سابقه آموزش در آموزش و پروش دارم و هم مسئولیت در فدراسیون و این موجب شده تا از این رشته دور نباشم. با عشق و علاقه این کار انجام دادم. کسی که اکنون متصدی فدراسیون است برخورد مناسبی با پیشکسوتان ندارد. البته ایشان حق دارد که با تیم مدیریتی خود کار کند. ۲ سال است که با فدراسیون کاری ندارم و آنان علاقمند به همکاری نبودند. از نظر دست‌اندرکاران فدراسیون جایگاهی در این رشته ندارم و این تنها شامل من نیست بلکه بسیاری از استخوان دار‌های این رشته نیز به سرنوشت من دچار هستند.

نخستین زن المپیکی ایران در ادامه افزود: برای برخی از رفتار‌ها متاثر و متاسف شدم. بار کج کنونی به منزل نخواهید رسید، زیرا دوران مدیریت کوتاه است و نباید با بی‌احترامی به دنبال احترام بود. نباید به دنبال برجسته کردن برخی از مسائل براتی مطرح کردن خود باشیم. اگر کسی به دنبال تاریخ‌سازی و مطرح خود به‌عنوان اولین است باید گفت که من بیش از هر کس دیگر اولین‌ها را می‌شناسم.

وی در پایان تصریح کرد: ژیمناستیک ایران بخصوص در بخش بانوان نابودشده است و برای این حرفم سند دارم. دلیل این نابودی این است که افرادی در مسند کار قرار گرفتند که تخصصی در آن ندارند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان