تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸
جانشین پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی پایتخت خبر داد؛

کشف ۱۰ هزار انیمیشن غیرمجاز از واحد صنفی بازی‌های رایانه‌ای

جانشین پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی پایتخت از کشف کیس‌های حاوی بازی‌های رایانه‌ای غیر مجاز در بازدید از صنوف بازی‌های رایانه‌ای در جنوب تهران خبر داد.

کشف ۱۰ هزار انیمیشن غیرمجاز از واحد صنفی بازی‌های رایانه‌ای

رویداد۲۴ سرهنگ سید محمد موسوی، اظهار داشت: چند وقت پیش گزارشی در خصوص فعالیت غیر مجاز متصدی واحد صنفی بازی‌های رایانه‌ای در یکی از بازار‌های محله نازی آباد دریافت کردیم.

وی در ادامه افزود: با انجام تحقیقات تکمیلی پیرامون خبر مذکور و تأیید صحت گزارش اعلامی، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

موسوی خاطر نشان کرد: متصدی این واحد صنفی اقدام به انتشار و تکثیر لوح‌های فشرده‌ای از بازی‌های رایانه‌ای فاقد مجوز و لیبل وزارت ارشاد می‌کرد و در نهایت این لوح‌های فشرده را با قیمت‌های مختلف در اختیار مشتریان خود که اغلب از طیف نوجوانان و افراد خردسال بود، می‌گذاشت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: روز گذشته تیمی از مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پایگاه به واحد صنفی موصوف مراجعه و در بازدید انجام گرفته تعداد ۲ دستگاه کیس کامپیوتر حاوی ۱۰ هزار فیلم و بازی و انیمیشن غیر مجاز کشف کردند و با دستور قضائی واحد صنفی پلمپ شد.

جانشین پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی پایتخت در پایان با اشاره به اینکه خشونت و استفاده از اسلحه‌های گوناگون جزء لاینفک بسیاری از این بازی هاست، تصریح نمود: مهم‌ترین مشخصه بازی‌های رایانه‌ای حالت جنگی اکثر آن هاست و "خشونت" مهم‌ترین محرکه‌ای است که در طراحی جدیدترین و جذاب‌ترین بازی‌های رایانه‌ای به حد افراط از آن استفاده می‌شود.

منبع: مهر
برچسب ها: وزارت ارشاد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان