تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸
باتوجه به نحوه امتیازدهی فدراسیون جهانی؛

کیانوش رستمی شانسی برای حضور در المپیک ندارد

با شرایطی که به وجود آمده و با توجه به سیستم امتیازدهی جدید فدراسیون جهانی، کیانوش رستمی شانس زیادی برای المپیکی شدن ندارد، حتی اگر در مسابقات پیش رو رکوردهای بالایی را ثبت کند.
کیانوش رستمی شانسی برای حضور در المپیک ندارد
رویداد۲۴ کسی خوشحال نمی‌شود از اینکه کیانوش رستمی شانس حضور در المپیک توکیو را از دست بدهد، اما این یک حقیقت تلخ است. کیانوش تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند نماینده ایران در دسته ۹۶ کیلوگرم باشد، مگر یک شرط!

او دو فرصت دیگر برای افزایش امتیازات خود دارد و با فرض زدن رکورد مجموع ۴۱۰ در دو گزینشی بعدی، نهایتا صاحب ۲۳۰۰ امتیاز خواهد شد. در این صورت مجموع امتیازات این وزنه بردار در رنکینگ نهایی به عدد تقریبی ۳۲۰۰ می‌رسد.

در حال حاضر سهراب مرادی ۱۲۴۲ امتیاز دارد و با ثبت یک رکورد مجموع سبک مثل ۲۵۰ کیلوگرم در سوئیس، امتیازاتش از مرز ۱۴۰۰ افزایش خواهد یافت. سهراب مرادی دو فرصت دیگر برای کسب امتیاز دارد و با فرض مثال اگر در جام فجر و رقابت‌های قهرمانی آسیا فقط ۳۹۰ کیلوگرم وزنه بزند، حدود ۲۰۰۰ امتیاز خواهد گرفت و در رنگینگ پایانی به امتیاز ۳۴۰۰ خواهد رسید. امتیاز احتمالی سهراب با فرض اینکه او در جام فجر و رقابت‌های قهرمانی آسیا به رکورد ۴۰۰ برسد هم حدودا ۳۵۰۰ خواهد بود.

این درحالی است که رضا بیرالوند، علی میری و سید ایوب موسوی با ثبت رکورد ۳۸۵ کیلوگرم در مسابقات آتی گزینشی شانس دستیابی به امتیاز ۳۶۰۰ را دارند. در واقع تنها شانس کیانوش رستمی برای حضور در المپیک این است که سهراب مرادی، رضا بیرالوند، علی میری و سید ایوب موسوی با هم سوار بالن شوند در نقطه‌ای نامعلوم در آسمان ناپدید شوند. البته در این شرایط هم باز بعید است کیانوش رستمی بتواند با ۳۲۰۰ امتیاز، جز ۸ وزنه بردار برتر رنکینگ دسته ۹۶ کیلوگرم باشد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان