تاریخ انتشار: ۱۸:۰۱ - ۰۵ آبان ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

افتتاح راه‌آهن میانه - بستان‌آباد با حضور روحانی/ تکمیل محور غربی کریدور شمال - جنوب

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح راه‌آهن میانه به بستان‌آباد در روز‌های آینده با حضور رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: این خط ریلی مسیر را تا تبریز ۴ ساعت کوتاه‌تر می‌کند. ‌

افتتاح راه‌آهن میانه - بستان‌آباد با حضور روحانی/ تکمیل محور غربی کریدور شمال - جنوب

رویداد۲۴ محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ایران در چهارراه جهان واقع‌شده و به همین دلیل کشورمان همواره مورد طمع استکبار بوده است.

وی گفت: به‌دلیل فشار‌های سیاسی و عدم تکمیل زیر‌ساخت‌ها، نتوانسته‌ایم آن‌گونه که بایسته است از ظرفیت موجود استفاده کنیم.

اسلامی عضویت ایران در راه‌آهن کشور‌های مشترک‌المنافع، توسعه تعاملات با ترکیه و افتتاح ترمینال آستارا-آستارا و حرکت بار ریلی به سمت شمال روسیه را از دستاورد‌های جمهوری اسلامی در حوزه راه برشمرد و افزود: محور غربی کریدور شمال-جنوب به موازات محور شرقی در حال تکمیل است و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی، اجلاس پنج‌جانبه در آنکارا با حضور مدیرکل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران را از دیگر نکات مثبت توسعه خطوط راه در کشور دانست و افزود: محموله غلات هدف این نشست بود و قرار است علاوه بر این، کانتینر‌های چینی جهت دسترسی به آنکارا از این مسیر تردد کنند.

اسلامی بیان کرد: هم‌اینک چین برای ترانزیت کالا از این ظرفیت استفاده می‌کند و به‌تازگی کشور‌های دیگری مشتاق به استفاده از این ترانزیت ریلی شده اند.

وی افزود: وقتی سیستم حمل و نقل و ترانزیت تسهیل و برای بازرگانان مزیت ایجاد می‌کند، به همان میزان برای تجار فرصتی به‌دست می‌آید تا از کسب و کار‌های پیرامونی ترانزیت بهره‌مند شده و نقش بیشتری در صادرات غیرنفتی ایفا کنند.

اسلامی گفت: هرچه فروش نفت خام کاهش یابد و صادرات غیر نفتی افزوده شود، کمکی به شکوفایی اقتصاد مولد است و از این‌رو ترانزیت برای کالا‌ها و خدمات پیرامونی کمک کننده است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با کریدور جدید سالی سه الی چهار میلیون تن بار جابه‌جا می‌شود و ۴۰ درصد در پایه اولیه حمل و نقل بار ترانزیتی ایران را گسترش می‌دهد.

اسلامی اضافه کرد: هم اینک حلقه‌های مفقوده موجب زنجیره‌ای ناقص شده است؛ برخی مسیر‌ها نیازمند خط دوم هستند و مسیر بافق به تربت حیدریه نیازمند این خط دوم ریلی است.

وزیر راه افزود: در روز‌های آینده محور میانه به بستان‌آباد با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود که مسیر را تا تبریز ۴ ساعت کوتاه‌تر می‌کند، امیدواریم با تامین منابع، این خط به جلفا متصل و به مرز ترکیه نزدیک‌تر شود.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
France
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
0
0
در چهل سال چند کیلومتر راه اهن و با چه کیفیتی ساخته اید .مثلا مسیر ۱۰۰۰ کیلومتری شیراز تهران که در زمان احمدی نژاد ساخته شد ۱۸ تا ۲۲ ساعت طول می کشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
0
0
امید وارم راه اهن میانه به اردبیل هم افنناح بشه و به انصال راه اهن اردبیل به راه اهن بسنان اباد و بسنان اباد به نبریز شاهد شکوفایی شهرسنانهای نیر سراب سرئین هم باشیم
نظرات شما
پیشخوان