تاریخ انتشار: ۲۲:۰۹ - ۰۵ آبان ۱۳۹۸

فعالیت ۱۹۹ تیم بهداشت محیط در «خراسان رضوی»

۱۹۹ تیم نظارتی بهداشت محیط و ۳۸۰ کارشناس در روز‌های پایانی ماه صفر در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

فعالیت ۱۹۹ تیم بهداشت محیط در «خراسان رضوی»

رویداد۲۴ حمید انصاری مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت از فعالیت ۱۹۹ تیم نظارتی بهداشت محیط و ۳۸۰ کارشناس طی ایام پایان ماه صفر در استان خراسان رضوی خبر داد.

وی افزود: با توجه به حضور خیل عظیم زائران ثامن الحجج (ع) در روز‌های پایانی ماه صفر در استان، دستورالعمل ارائه خدمات بهداشتی به کاروان‌های زیارتی پیاده حرم رضوی ارسال شده و در همین راستا ۱۱۹ تیم شامل ۲۳۱ کارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی در شهر مشهد مقدس مشغول نظارت و پایش موارد بهداشتی هستند.

انصاری افزود: تاکنون کار بازرسی و نظارت بهداشتی بر ۴۱۰ مرکز اسکان زائران پیاده رضوی انجام شده و این نظارت‌ها همچنان ادامه دارد.

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت از استقرار کارشناس بهداشت محیط در کلیه ایستگاه‌ها و مراکز اسکان بین راهی بزرگ در مسیر‌های منتهی به مشهد و همچنین در فرودگاه، پایانه مسافربری و راه آهن خبر داد و افزود: انجام نمونه‌برداری از مواد غذایی فساد پذیر و مشکوک به فساد با اولویت مواد غذایی فاقد بسته بندی و تولیدات صنفی، تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی و انجام کلرسنجی و نمونه برداری میکروبی مستمر و اعلام سریع موارد نامطلوب به متولیان تامین کننده آب، از جمله اقدامات کارشناسان است.

وی ادامه داد: بازرسی وکنترل بهداشتی و نمونه برداری از آبسردکن‌ها، مخازن و شیر‌های برداشت عمومی آب در پارک‌ها، کمپ‌ها و اماکن زیارتی، جلوگیری از فعالیت دستفروشان دوره گرد مواد غذایی حساس، چون آبمیوه، بستنی، فراورده‌های لبنی، ساندویچ و ... با هماهنگی بین بخشی و مشارکت سازمان‌های مربوطه انجام می‌شود.

انصاری توضیح داد: بازرسی و کنترل بهداشتی بر مراکز و اماکن بین راهی با اولویت بهداشت فردی، بهداشت آشپزخانه و تجهیزات، بهداشت آب آشامیدنی و موادغذایی و بهداشت سرویس‌های بهداشتی بین راهی و نمازخانه‌ها، تشدید نظارت‌ها بر مراکز اقامتی واسکان و کمپ‌های اقامتی با اولویت بهداشت وسایل، لوازم اسکان وخواب مسافرین، بهداشت محل و بهداشت آب آشامیدنی و سرویس‌های بهداشتی اقامتگاه‌ها، سنجش مستمر عوامل محیطی و موادغذایی با دستگاه‌های سنجش پرتابل از دیگر اقدامات کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ایام پایانی ماه صفر است.

انصاری گفت: کارشناسان معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور نیز با همه امکانات در حال خدمت‌رسانی به زائران حرم رضوی در مسیر منتهی به شهر مشهد هستند.

وی در پایان اظهار داشت: کلیه زائران هرگونه تخلف بهداشتی را در اسرع وقت به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت اطلاع دهند.

منبع: فارس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان