تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۰۶ آبان ۱۳۹۸
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیرکشور تاکید کرد:

شهرداری‌ها برای مقابله با وقوع احتمالی سیل آمادگی کامل داشته باشند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با ابلاغ بخشنامه‌ای به معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری‌ها با توجه به پیش بینی تداوم بارش‌ها بر ضرورت آمادگی کامل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای مقابله با بارش‌ها و وقوع احتمالی سیل تاکید کرد.

شهرداری‌ها برای مقابله با وقوع احتمالی سیل آمادگی کامل داشته باشند

رویداد۲۴  در بخشنامه «مهدی جمالی نژاد» با توجه به به وقوع بارش‌های فراوان در روز‌های اخیر و پیش بینی تداوم آن در پائیز سال جاری آمده و اهمیت و ضرورت ایجاد آمادگی و لزوم انجام اقدامات فوری مبتنی بر تجربه سیلاب‌های اخیر در تعدادی از استان‌های کشور بر پیشگیری و کنترل شرایط اضطراری ناشی از وقوع حوادث و سوانح مرتبط با سیلاب در شهر‌ها و روستا‌های کشور با هماهنگی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تاکید شده است.

در بخشنامه معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بر برگزاری منظم جلسات ستاد مدیریت بحران شهرداری و کمیته‌های تخصصی ذیل ستاد مذکور و اطلاع رسانی جهت ضرورت حفظ آمادگی کامل کلیه شهرداری‌ها و دهیاری‌های تابعه تاکید شده است.

انجام هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی مسئول در حوزه مدیریت سیلاب و رودخانه‌های عبوری از شهر‌ها و روستا‌ها به ویژه واحد‌های تابعه وزارت نیرو جهت لایروبی مسیل‌ها و نهر‌ها و ترمیم دیواره‌های ساحلی و بازدید مستمر از نقاط بحرانی در شهر‌ها و روستا‌ها از منظر آسیب پذیری از سیلاب‌های احتمالی و رفع مشکلات فنی و نواقص شبکه جمع آوری و دفع آب‌های سطحی دیگر موضوعات مورد تاکید در بخشنامه معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین بر حضور موثر و مداوم همه معاونان، مدیران و روسای سازمان‌های ذیربط شهرداری‌های استان و دهیاریر‌های تابعه به صورت مداوم و مستمر در محل کار در شرایط بحرانی تاکید کرده است.

انجام تمهیدات و پیش بینی‌های لازم برای بسیج منابع و امکانات، تجهیزات و ماشین آلات عمرانی و خدماتی به ویژه در مناطق دارای خطرپذیری بالاتر از جمله مسیل‌ها و رود دره‌ها و آمادگی، پایش و نظارت مستمر از سوی ستاد مدیریت بحران شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سازمان‌های خدمات رسان به ویژه سازمان‌های آتش نشانی و دیگر حوزه‌های معاونت خدمات شهری دیگر موارد مورد تاکید در بخشنامه معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور است.

جمالی نژاد همچنین بر بازدید مستمر تاسیسات کنترل سیلاب در محدوده و حریم شهر و پل‌ها و ابنیه فنی احداث شده در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌های عبوری از شهر‌ها و روستا‌ها تاکید کرده است.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان