تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۰۷ آبان ۱۳۹۸

تنها ۱۰ درصد از ظرفیت رودخانه‌ها و مسیل‌های تهران دچار آبگرفتگی شد/ تخلیه روزانه ۱۵۰۰ تن لجن و زباله در کانال‌ها و مسیل‌های اصلی و فرعی شهر

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران گفت: بارش‌ها هیچ آبگرفتگی در در رودخانه‌ها، کانال‌ها و مسیل‌های شهر به وجود نیاورده و تنها در حدود ۱۰ درصد از ظرفیت آنها دچار آبگرفتگی شد.

رویداد۲۴ اصغر عطایی (مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران)، درباره بارندگی شب گذشته تهران اظهار داشت: حجم بارش‌شب گذشته به طور میانگین در ایستگاه هواشناسی شمیرانات ۳۲ میلی‌متر گزارش شد که برای شهر تهران باتوجه به نفوذناپذیری زمین، زیاد بوده است.

او ادامه داد: با توجه به تمهیداتی که شهرداری تهران از ابتدای سال به صورت مستمر در رابطه با رودخانه‌ها،‌ کانال‌ها و مسیل‌ها انجام داد،‌ این بارش هیچ آبگرفتگی در در رودخانه‌ها، کانال‌ها و مسیل‌های شهر به وجود نیاورد و تنها در حدود ۱۰ درصد از ظرفیت آنها دچار آبگرفتگی شد.

عطایی گفت: مشکل آبگرفتگی شب گذشته مربوط به برخی از نقاط از جمله تونل امام علی(ع) و تونل امیرکبیر و دور میدان آزادی و کاروانسرای سنگی بود که مشکل عمرانی داشتند.

او با بیان اینکه نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران تا پایان هفته در آماده‌باش کامل قرار دارند، ادامه داد: بیش از ۱۵ هزار نفر عوامل خدماتی شهرداری،‌ آ‌تش نشانی‌ و مدیران در آماده‌باش کامل قرار داشتند و تعامل خوبی نیز با پلیس راهور برقرار شد و با اعلام هر نقطه‌ای از سوی راهور، به سرعت برای رفع آن اقدام شد و نیم ساعت پس از توقف بارش‌ها نشانی از آبگرفتگی در سطح شهر مشاهده نشد.

عطایی افزود: با توجه به ادامه سامانه بارشی در روز چهارشنبه هم در حالت آماده‌باش هستیم.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران درخصوص مشکل آبگرفتگی کانال‌های فرعی سطح شهر، اظهار داشت: به صورت روزانه از کانال‌ها و مسیل‌های اصلی شهر تهران ۵۰۰ تن لجن و زباله و از کانال‌ها و شبکه‌های فرعی نیز روزانه ۱۰۰۰ تن زباله توسط عوامل خدمات شهری خارج می‌شود که انرژی و هزینه‌های بالایی در پی دارد.

او با تاکید بر لزوم فرهنگسازی برای شهروندان، اظهار داشت: مردم نباید فکر کنند نهرها و کانال‌ها محل دور ریز زباله و پسماند است و علت بسیاری از آبگرفتگی‌های جزئی در روزهای اخیر به همین دلایل بوده است.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که کمبود مخازن زباله در دور ریز زباله‌های مردم نیز اثرگذار است، تصریح کرد: کسبه صبح‌های زود قبل از شروع کار،‌ ضایعات مغازه‌ها را در نهرهای جلوی مغازه‌ها رها می‌کنند و این به دلیل کمبود مخزن نیست. خودشان باید سطلی داشته باشند و زباله‌ را در آن تخلیه کنند و در نزدیکترین نقطه‌ای که مخزن وجود دارد، زباله‌ها را تخلیه کنند. البت در جاهایی کمبود داریم و باید مخازن را اضافه کنیم که در حال انجام آن هستیم.

او درخصوص بازگشایی تونل امیرکبیر که در پی بارش شب گذشته مسدود شد، اظهار داشت: بسته شدن این تونل ربطی به بارش‌ها نداشت. اما در بزرگراه امام علی(ع) در چند روز گذشته عملیات عمرانی در حال انجام بود و برای جلوگیری از ورود آب از بزرگراه امام علی(ع) به تونل امیرکبیر،‌ به صورت موقت بسته شد.

عطایی درخصوص بسته شدن مجد تونل امیرکبیر در بارش‌های روز چهارشنبه، اظهار داشت: در صورتی که عملیات عمرانی بزرگراه امام علی(ع) به پایان برسد تونل امیرکبیر در بارش‌های روز چهارشنبه باز است،‌ در غیر اینصورت برای جلوگیری از ورود آب و احتمال خسارت به تاسیسات این تونل بسته خواهد بود.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان