تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸
ظریف:

همکاری‌های منطقه‌ای در سیاست خارجی ما اولویت دارد/ امیدواریم همسایگان جنوبی ما هم از این موضوع استقبال کنند

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به برگزاری نشست وزیران خارجه اکو در ترکیه تاکید کرد که همکاری منطقه‌ای همواره یک اولویت است.

همکاری‌های منطقه‌ای در سیاست خارجی ما اولویت دارد/ امیدواریم همسایگان جنوبی ما هم از این موضوع استقبال کنند

رویداد۲۴ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در آنتالیا به‌سر می‌برد در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: از حضور در ترکیه به منظور شرکت در بیست‌وچهارمین نشست وزیران اکو خرسند هستم. همگام با سیاست خارجی ایران که همواره تاکید دارد همسایگان ما باید در اولویت باشند، همکاری‌های منطقه‌ای همچنان یک اولویت است.

ظریف در ادامه تصریح کرد: ما امیدواریم که این همکاری بتواند مورد استقبال همسایگان ما در جنوب نیز قرار گیرد.

وزیر امورخارجه ایران در سخنرانی خود در این نشست با بیان اینکه مـوفقیت سازمان اکو جز با مشارکت فعالانه تمامی کشورھای عضو غیرقابل تصور است، اظهار داشت: به رغـم سختی ھایی که مردم ایران در زمان تروریسم اقتصادی و اقدامات قھری یکجانبه و ظـالمانه و بی پروا تجربه می‌کنند، جمھوری اسلامی ایران به تعھدات خود نسبت به اکو و برنـامه ھا و طرح ھایش ادامه می‌دھد. ما طرح ھای ارتباطی اکو در حوزه حمل و نقل و ترانزیت، بازار انرژی و برق، فناوری ھای اطلاعاتی و ارتباطی و ارتباطات دیجیتال و نیز صنعت گـردشگری به عنوان به صرفه ترین و پربازده ترین طرح ھای مشترک میان کشورھای عضو را مدنظر قرار داده ایم. جمھوری اسلامی ایران آماده است تمامی ظرفیت ھای شگرفی که در این حوزه ھا دارد را در اختیار کشورھای اکو قـرار دھد. این دعوتی باز به نمایندگی از بخش خصوصی ایران برای ھمتایانشان در منطقه اکو است.

منبع: مهر
نظرات شما
پیشخوان