تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

دستگیری مزاحم واتس‌آپی شهروند ایلامی

رئيس پليس فتای ایلام، از دستگيري عامل ايجاد مزاحمت اينترنتي يکي از شهروندان ايلامی در فضاي مجازي خبر داد.
رویداد۲۴- رئيس پليس فتای ایلام، از دستگيري عامل ايجاد مزاحمت اينترنتي يکي از شهروندان ايلامی در فضاي مجازي خبر داد.

سرگرد «علي کساني» منطقه ایلام، اظهار کرد: فردي با در دست داشتن شکواييه‌اي به پليس فتا مراجعه و بيان کرد فردي با هويت نامعلوم از طريق شبکه اجتماعي واتس آپ اقدام به ايجاد مزاحمت اينترنتي براي وي کرده است.

 وی با بیان اینکه پس از اظهارات شاکي، با هماهنگي  مراجع قضايي، موضوع بررسي و مراتب در دستور کار کارشناسان اين پليس قرار گرفت، افزود: کارشناسان پليس فتا پس از بررسي‌هاي لازم و تحقيقات فني صورت گرفته توانستند عامل اصلي ايجاد مزاحمت را شناسايي و در اقدامي غافلگيرانه دستگير كنند.

 کساني ادامه داد: متهم پس از رويارويي با شواهد فني، به بزه خود اعتراف و انگيزه خود را ايجاد مزاحمت اينترنتي عليه شاکي و سوء استفاده از اعتماد وي بيان کرد.

 وي گفت: شاکي عنوان داشته که متشاکي از دوستان من است و من با سوء استفاده از اعتماد او  يک عدد سيم کارت را به نام وي و با ارائه کپي مدارک هويتي وي خريداري کردم و در ادامه با ايجاد حساب کاربري شبکه اجتماعي واتس آپ اقدام به ايجاد مزاحمت براي اقوام و همکاران شاکي مي‌کردم.

 رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات انتظامي استان به کليه شهروندان توصيه کرد: مراقب سوء استفاده از مدارک شناسايي خود باشند و در زمان مناسب نسبت به  احراز مالکيت سيم کارت‌هاي خود با مراجعه به دفاتر مربوطه اقدام کنند.

وي افزود: شهروندان با مراجعه به سايت http://mobilecount.cra.ir مي‌توانند از تعداد سيم کارت‌هاي به نام خود اطلاع حاصل کنند.

 کساني گفت: پليس فتا آمادگي مقابله با جرايم رايانه‌اي را دارد و از عموم مردم درخواست داريم در صورت مواجهه با جرايم رايانه‌اي مراتب را سريعاً به وب سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش يا با شماره تلفن‌هاي 65-2182361-084 تماس حاصل کنند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان