تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۲۴ آبان ۱۳۹۸

خطر کپرنشینی در کمین پایتخت‌نشینان

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس، گفت:هزینه‌های زندگی در پایتخت به میزانی بالا رفته که برخی از مردم حتی قادر به تامین کانکس نیستند و بیم آن می‌رود مانند شرق کشور به کپرنشینی روی بیاورند.
بی خانمانی در تهران
رویداد۲۴ علی کرد با انتقاد از اینکه افزایش سرسام‌آور اجاره‌بها مشکلات زیادی را برای قشر ضعیف ومتوسط پایتخت به وجود آورده است، گفت: اجاره‌بها روز به روز در حال افزایش است و متاسفانه شاهد هیچ گونه نظارتی از سوی وزارت کشور، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن نیستیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت مقصر اصلی گرانی مسکن و افزایش سرسام آور اجاره بها است، افزود: تعدادی زیادی از خانواده‌های پایتخت به ویژه کارگران در پی افزایش اجاره بها به حاشیه‌ها مهاجرت و در حال حاضر با وضعیت اسفناکی گذران زندگی می‌کنند این در حالی است که حاشیه‌ها کانون و منبع آسیب‌های اجتماعی هستند.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه بازار مسکن متولی ندارد، تصریح کرد: شاهد هیچ گونه نظارت محسوس و غیرمحسوس بر بنگاه‌های املاک نیستیم و متاسفانه رفع مشکلات مسکن در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و زیر سایه ضعف نظارت دولت فعالیت رانت‌خواران و مافیای مسکن در این حوزه در حال افزایش است.

کُرد با بیان اینکه به عنوان نماینده مردم در خانه ملت به دولت در مورد بازار آشفته اجاره مسکن هشدار جدی می‌دهم، گفت: نیاز است دولت هر چه سریع‌تر این معضل را مدیریت کند، زیرا در صورت بی‌توجهی و غفلت بیشتر شاهد افزایش بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کانکس‌نشینی مردم به دلیل افزایش اجاره بها به هیچ وجه در شان نظام و کشور نیست، تصریح کرد: هزینه‌های زندگی و اجاره بها به اندازه‌ای بالا رفته که برخی از مردم پایتخت حتی قادر به تامین کانکس نیستند و بیم آن می‌رود که مانند شرق کشور به کپرنشینی روی بیاورند.
منبع: خانه ملت
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان