تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

در اعتراضات به افزایش قیمت بنزین چند نفر بازداشت شدند؟/ بیشترین بازداشتی‌ها در کدام استان بود؟ +جدول

در جریان اعتراضات به افزایش قیمت بنزین تا کنون بیش از هزار نفر بازداشت شده‌اند. البته هنوز آماری از شهر‌هایی مثل تهران، شیراز و اصفهان هنوز اعلام نشده و با مشخص شدن آنها، تعداد بازداشتی‌ها بسیار بالاتر از میزان کنونی خواهد بود.

بازداشت اعتراضات بنزین

رویداد۲۴ همزمان با اعتراضات مردم به افزایش قیمت بنزین، اینترنت در سراسر کشور قطع شد؛ گفته می‌شود اعتراضات در بیست استان و حدود صد شهر برگزار شده است، با این حال به دلیل قطعی اینترنت در روزهای گذشته، آمار دقیقی از تعداد بازداشتی‌ها و کشته شده‌ها در استان‌ها و شهر‌های مختلف اعلام نشده است.

تا این لحظه خبرگزاری فارس و تسنیم در خبر‌های متعددی، خبر بازداشت بیش از هزار نفر از معترضان را مخابره کرده‌اند و گفته شده افراد به اتهاماتی همچون «لیدری اغتشاشات»، «آشوب»، «سابقه در شرارت»، «داشتن تابعیت دوگانه»، «فتنه انگیزی»، «اشرار مسلح» و ... در هجده استان ایران بازداشت شده‌اند. با این حال آمار شهر‌هایی مثل تهران، شیراز و اصفهان هنوز اعلام نشده و تعداد قطعا بالا خواهد رفت.

بیشترین بازداشت در شهر‌های استان تهران بوده است.  بازداشت ادمین یک کانال تلگرامی در بابل و بازداشت یک شرور سابقه دار در کرمانشاه از اخبار قابل توجه بوده است. البته ساعتی بعد برخی خبرگزاری‌ها نوشتند یک شرور سابقه‌دار در درگیری‌ها به هلاکت رسیده است. بیشترین بازداشتی اعلام شده برای گچساران با ۱۵۰ نفر بازداشتی بوده است.

در روزهای گذشته حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور از بازداشتی‌های در استان تهران بازدید کرد و وعده داد در صورت همکاری با آنها ارفاق خواهد شد.

به نظر می‌رسد برنامه قوه قضاییه و بازدید از زندان‌ها برای جلوگیری از حوادثی همچون کهریزک در سال ۸۸ بوده است. با این حال هنوز آمار رسمی از تعداد بازداشتی‌ها و کشته شدگان در دست نیست.
 
علی اصغر جهانگیر رییس سازمان زندان‌های کل کشور گفته مقامات اصلی قضایی نیز در این خصوص ورود کردند و از نزدیک در جریان بازجویی‌ها هستند و در روز‌های آینده خبر‌های جدیدی در این زمینه از سوی سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور اعلام خواهد شد.

جهانگیر در پاسخ به این سوال که قوه قضاییه چه تهمیداتی اندیشیده که حوادثی نظیر کهریزک رخ ندهد، گفته اتفاقاتی که در سال ۸۸ افتاد در مجموعه‌ای بود که در اختیار قوه‌قضاییه و سازمان زندان‌ها نبود، اما ما همه تلاش خود را به کار می‌بریم تا مشکلی برای بازداشتی‌ها پیش نیاید.

رییس سازمان زندان‌ها همچنین درباره آمار معترضانی که آزاد شده‌اند، گفت: اطلاع‌رسانی در این خصوص نیز در روز‌های آینده انجام خواهد شد.

جدول زیر آخرین به روز رسانی تعداد بازداشتی‌های کل کشور در اعتراضات به افزایش قیمت بنزین به تفکیک شهرستان‌ها را نشان می‌هد.

بازداشت اعتراضات بنزین

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
3
0
خیلی عالی اوکی
سپهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
2
0
تو رو به خدا اینا رو آزاد نکنین به شدت باشون برخورد کنین
مغازه و فروشگاه و بانک رو آتش زدن چه فایده ای داره!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
0
0
مردم نمی دانند باید به کجا حمله کنند چون رهبر ندارند وقتی کشور آزاد می شود که مردم بجای حمله به پمپ بنزین و بانک به هسته فساد حمله کنند
نظرات شما
پیشخوان