تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۰۷ آذر ۱۳۹۸
نماینده مسلمان کنگره آمریکا:

جاسوس ایران نیستم/ رد ادعای ارسال اطلاعات حساس از طریق قطر به ایران

دفتر ایلهان عمر: او به ایران اطلاعات حساس نداده.. او به فعالیت‌های خود علیه نقض حقوق بشر و جنایات جنگی و کودک کشی در یمن ادامه خواهد داد.
نماینده مسلمان آمریکا
رویداد۲۴ "ایلهان عمر" نماینده مسلمان کنگره آمریکا اتهامات مطرح شده در برخی رسانه‌های سعودی درباره جاسوسی او برای ایران را رد کرده است.

دفتر این نماینده ۳۸ ساله کنگره آمریکا در پاسخ به روزنامه اسراییلی " جروزالم پست" اتهامات مطرح شده از سوی یک شاهد دادگاهی در ایالت فلوریدا مبنی بر ارسال اطلاعات حساس از سوی او به ایران با واسطه قطر را رد کرده است.

دفتر ایلهان عمر به این روزنامه اسرایلی گفته است:" از زمانی که او (ایلهان عمر) به نمایندگی کنگره انتخاب شده، عربستان سعودی و همدستانش تئوری‌های توطئه و اطلاعات گمراه‌کننده در مورد او منتشر می‌کنند. "

سخنگوی دفتر این نماینده مسلمان کنگره آمریکا داستان ساخته و پرداخته رسانه‌های سعودی علیه ایلهان عمر را غم‌انگیر توصیف کرده و تاکید کرده این نماینده کنگره آمریکا: "به فعالیت‌های خود علیه نقض حقوق بشر و جنایات جنگی در هر جای دنیا و کودک‌کُشی در یمن فارغ از عوامل آن ادامه خواهد داد. "

گفتنی است طی روز‌های گذشته برخی رسانه‌های وابسته به دولت سعودی اتهاماتی را علیه ایلهان عمر مطرح کرده‌اند. بر اساس این اتهامات ایلهان عمر با حمایت مالی دولت قطر به کنگره راه یافته و به واسطه قطر اطلاعات حساسی را به دولت ایران منتقل کرده است.

این اتهامات بر اساس شهادت " آلن بندر" یک بازرگان کویتی‌تبار شهروند کانادا مطرح شده که در جریان دادکاه "شیخ خالد بن حمد بن خلیفه آل ثانی" برادر ناتنی امیر قطر در ایالت فلوریدا آمریکا مطرح شده است. شیخ خالد متهم است به محافظان خود دستور داده دو شهروند آمریکایی را بکشند و یک شهروند دیگر آمریکایی را به گروگان بگیرند.

آلن بندر که با ویدئو کنفرانس از شهر تورنتو کانادا برای دادگاهی در ایالت فلوریدا آمریکا علیه شیخ خالد شهادت داده به این دادگاه گفته:" محمد بن احمد بن عبدالله آل‌مسند، مشاور امور امنیتی امیر قطر و هچنین دو مقام ارشد دیگر قطر به او گفته‌اند اگر پول‌های قطر نبود، ایلهان عمر هنوز یک پناهنده سومالیایی در آمریکا بود که خدمتکاری می‌کرد و در انتظار آخر هفته‌ها برای گرفتن انعام روی میز می‌ماند. "

ایلهان عمر روابط متشنجی با ترامپ و دولت اسراییل و نیز سعودی دارد. ترامپ پیشتر بار‌ها به او توهین کرده و دولت اسراییل نیز در تابستان امسال به او اجازه سفر به کرانه باختری فلسطین را نداد. این ممنوعیت سفر به درخواست ترامپ از اسراییل انجام شد، اما بعد‌ها دولت اسراییل اعلام کرد اجازه این سفر را صادر می‌کند، اما ایلهان عمر و رشیده طلیب دیگر نماینده مسلمان کنگره آمریکا (که فلسطینی تبار است) در نهایت از انجام این سفر منصرف شدند.
برچسب ها: ایلهان عمر
نظرات شما
پیشخوان