تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

سرمربی آبی‌ها آب پاکی را روی دست رحمتی ریخت

سرمربی جدید تیم استقلال تهران می‌گوید از بازگشت به تیمش خوشحال است. او همچنین می‌گوید از راه سلامت به تیم محبوبش بازگشته است.
رویداد۲۴- سرمربی جدید تیم استقلال تهران می‌گوید از بازگشت به تیمش خوشحال است. او همچنین می‌گوید از راه سلامت به تیم محبوبش بازگشته است.

اولین نشست خبری علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی استقلال با اصحاب رسانه در محل کنفرانس های آکادمی ملی فوتبال آغاز شد. از این نشست خبری استقبال خوبی از سوی رسانه ها مختلف به عمل آمده است.

در ابتدای این نشست آیاتی چند از کلام‌الله مجید قرائت شد و سپس سرود ملی ایران برای حاضران پخش شد.

پس از آن، کلیپی از حضور علیرضا منصوریان با پیراهن استقلال به نمایش گذاشته شد.

سپس منصوریان صحبت‌هایش را اینگونه آغاز کرد: خوشحالم که بعد از هفت الی هشت سال با زحمت فراوان و دعای خانواده و لطف خداوند به خانه خودم برگردم و نمی توانم خوشحالی خود را کتمان کنم. خوشحالم که از یک مسیر سلامت به این تیم برگشتم. امیدوارم در مسیر تغییرات مثبت در استقلال یک گام بلند را برداریم. به همه هواداران و پیشکسوتان هم در ادامه راه نیازمندیم.

او ادامه داد: همین اول دو، سه مسئله را بگویم. تغییرات همراه با مقاومت و ابهام است. در لیستی که اعلام کردم، نتیجه نظر من نبوده و نتیجه کار گروهی عده‌ای بوده که با من کار کرده اند. من همیشه با افراد کارشناس مشورت می‌کنم. فضای انتخاب صرفا یک کار کارشناسی است و من رفاقت‌ها را لحاظ نکردم و به این نتیجه رسیدم که شاید برخی از بازیکنان نتوانند به ما کمک کنند. همه این‌ها خارج از مستطیل سبز، چه بازی بزرگ و چه کوچک در یک ردیف قرار دارند. فکر می کنم که بازیکنان بزرگ و قدیمی استقلال بازوی من خواهند بود. اگر همین اول کار حدودها رعایت شود بهتر شود. هیچ بازیکنی در انتخاب این لیست به من کمک نکرده است. من با نسلی بازی کرده‌ام که اکثرشان الان سرمربی هستند. ما دستیاران خوبی داریم و نیاز به کمک بازیکن در این زمینه نداریم.

منصوریان در پاسخ به این سوال که چرا روند خوب استقلال در فصل نقل و انتقالات به یکباره متوقف شد و آیا درست است که با دستور وزارت ورزش این اتفاق رخ داد، گفت: یک نکته را فراموش کردم بگویم و آن هم اینکه امسال ایده کادرفنی ما این است که شفاف صحبت کنیم. کسی بخواهد با منافع شخصی خود مسیر استقلال را عوض کند، آن را اعلام می کنیم. اگر احساس کنیم که فردی پشت پیراهن و هواداران استقلال خودش را پنهان کرده است، آن را اعلام می کنیم. نکته بعدی هم اینکه من با افشارزاده و اعضای هیات مدیره دیدار داشته ام.

وی افزود: ما وظیفه داریم بهترین‌ها را برای استقلال جذب کنیم چون این توقع هواداران است. تذکری هم که اشاره کردید به استقلال و پرسپولیس بوده است و ما سه بازیکنی که گرفته‌ایم، زیر سقف قرار داد بوده‌اند. وزارت ورزش متولی هردوی ماست و از شخص وزیر هم متشکرم که مهر تایید را به من زدند. من جلسه خصوصی با او داشتم و احسس نکردم که بخواهد فضای استقلال یا پرسپولیس را باز کند. قطعا سقف قرارداد را رعایت می‌کنیم ولی در روند جذب ستاره توقفی نخواهیم داشت. ما تلاش می کنیم و در این مسیر هم با چند تیم دیگر مثل پرسپولیس رقیب هستیم.

سرمربی استقلال درباره مبلغ قراردادش با این تیم و همچنین اظهارنظر وزیر ورزش درباره اینکه مگر قرار بود منصوریان رایگان کار کند، گفت: من با وزیر نشسته بودم و چنین چیزی نگفتند. به وزیر محترم عرض کردم که اصول خودم را رعایت می‌کنم و اگر شما نظری راجع به قرارداد من دارید روی این کاغذ سفید هرچه بنویسید امضا می ‌نم ولی از آنجا که وزیر محترم فرد بزرگی است به من احترام گذاشت و اختیار عمل را به من داد. شأن مربیگری من و بازیکنان من شأن تیم من است. من سه سال آخر فوتبالم در استقلال را پول نگرفتم و آن روز برای امروز گندم‌ها را کاشتم. نسخه قراداد تیم رقیب را می‌دانم ولی اصول حرفه‌ای ایجاب می‌کند که چیزی نگویم. اگر لازم باشد برای هوادار استقلال جانم را می دهم ولی اجازه نمی‌دهم شأن تیمم پایین بیاید.

منصوریان درباره بیانیه پرویز مظلومی هم اظهار کرد: درباره مظلومی هم باید بگویم که از ایشان رخصت گرفتم. ایشان در یک پیامک برای من آرزوی موفقیت کردند. هیچ زاویه‌ای با افراد قبلی باشگاه استقلال ندارم.

وی در پاسخ به این سوال که هدف شما در استقلال چیست و فکر نمی‌کنید مشکلات مالی برایتان مشکل‌ساز شود، گفت:  آرزو می کنم که تجربه نفت را هیچ تیمی نداشته باشد. من در زمان بازیگری درگیر مسائل مالی نبودم. من چون از دوران سخت نفت عبور کردم، فکر می‌کنم برای من کار در آن تیم برای من لازم بود. فکر می کردم که سال گذشته می‌توانیم جای سپاهان را در فوتبال بگیریم. تنها هدیه‌ای که به مسئولان دادم این بود که ما هر سال تیم اخلاق می‌شدیم. ما تلاش کردیم و بهترین تیم شدیم و امیدوار بودم قهرمان آسیا شویم ولی کار ما به جایی رسید که رویای یک شب هتل را داشتیم. می‌دانم که ممکن است یک حرکت سینوس‌وار داشته باشم. تا جایی که می‌دانم اسپانسر استقلال از این تیم به خوبی حمایت می‌کند. اما درباره هدفم در استقلال باید بگویم که تلاش می‌کنیم تا هواداران از فوتبال ما لذت ببرند. اعتقاد ما بر این است که ریسکی نمی‌کنیم تا در یک مسیر پر تلاطم وارد شویم. تغییرات در استقلال باید دیده شود و اگر جایی لازم باشد باید برای نتیجه گرفتن به پلن B هم توجه کنیم. تلاش ما این است نسبت به سال گذشته مثبت‌تر نتیجه بگیریم. یک خطر بزرگ به اسم پلی آف استقلال را تهدید می‌کند. بازی در پلی آف برای تیم‌های ایرانی سخت است و دلیلش این است که سهمیه امارات و قطر 2+2 هست. ما احتمالا به السد قطر یا الجزیره امارات می خوریم. هواداران باید کمک کنند از این صخره بگذریم و بعد از آن قول روزهای بهتر را می‌دهم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: سرمربی ، بازیکن
نظرات شما
پیشخوان