تاریخ انتشار: ۲۱:۱۳ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸

تلاش ها برای خاموش کردن آتش ‌پارک ملی گلستان ادامه دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان اعلام کرد؛ عملیات اطفای حریق در منطقه دره شمالی پارک ملی گلستان که از صبح امروز / دوشنبه / دچار آتش سوزی شده، همچنان ادامه دارد.

تلاش ها برای خاموش کردن آتش ‌پارک ملی گلستان ادامه داردرویداد۲۴  محمدرضا کنعانی عصر امروز دوشنبه اظهار داشت: در حال حاضر نیروهای محیط‌بانی ،سایر نیروهای امدادی و گروه‌های مردمی در منطقه حاضر بوده و در حال خاموش کردن آتش هستند.

وی هرگونه اطلاعات در مورد مساحت و علت حریق را به ارزیابی کارشناسان موکول کرد اما گفت که تاکنون گزارشی از بروز تلفات در حیات وحش ناشی از این آتش سوزی گزارش نشده است.

مدیر کل محیط زیست گلستان ادامه داد:‌ روز گذشته نیز بخشی از پارک ملی گلستان در حوالی روستای تنگراه آتش گرفت با که حضور به موقع نیروهای اجرایی و اداری پارک ملی گلستان و کمک های مردیم این آتش خاموش و از انتشار آن به دیگر نقاط پارک جلوگیری شد.

سال گذشته در حریقی گسترده، ۱۵۰ هکتار از عرصه پارک ملی گلستان در آتش سوخت که از این مقدار ۲۰ تا ۳۰ هکتار جنگل و مابقی عرصه های مرتعی بود.

پارک ملی گلستان قدیمی ترین پارک ملی ثبت شده در ایران و پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش است که یک هزار و ۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع گستره خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره گاه زیست کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

پارک ملی گلستان از بهترین زیستگاه‌های پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، وشق، مرال، شوکا، گوسفند وحشی و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز است و به ویژه به خاطر جمعیت فراوان قوچ و میش اوریال معروف است.

پارک ملی گلستان به عنوان یکی از ۵۰ ذخیره گاه زیست محیطی کره زمین در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

بیشتر گستره این پارک ملی در استان گلستان، حدود ۳۴ درصد آن در استان خراسان شمالی و بخش ناچیزی نیز در استان سمنان قرار دارد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان