تاریخ انتشار: ۱۹:۰۱ - ۰۸ دی ۱۳۹۸
دختر شیخ زکزاکی:

وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی وخیم است

دختر شیخ زکزاکی گفت: در سفری که پدرم برای معالجه به هند رفتند، دولت نیجریه و هند اجازه معالجه ایشان را نداده و پس از بازگشت ایشان به نیجریه، به زندان انفرادی رفته‌اند که متاسفانه وضعیت جسمانی پدرم بسیار وخیم است.

وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی وخیم است

رویداد۲۴  وی در دیدار با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اِسرا در قم، عنوان کرد: پدر ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های خود را آغاز کردند، اما در طور این ۴۰ سال ۱۲ بار به مدت ۳۰ سال دستگیر و در زندان به سر بردند.

وی افزود: در مقاطع مختلف ایشان دستگیر شدند و در سال ۲۰۱۵ در سالروز شهادت امام رضا(ع) به مسجدی که ایشان حضور داشتند، حمله کردند و تمام افراد حاضر در آن‌جا را زنده‌زنده به آتش کشیدند.

وی گفت: درحال حاضر شیخ زکزاکی به مدت چهار سال تحت نظارت نیروهای امنیتی نیجریه هستند، آن‌ها اجازه معرفی دکتر را نیز نمی‌دهند، پس از شکایت ما به دادگاه نیجریه، قاضی حکم آزادی ایشان را صادر کرد، ولی دولت نیجریه به این رای اعتنایی نکرد.

عضو خانواده شیخ زکزاکی خاطرنشان کرد: دولت نیجریه با پشتوانه آمریکا، عربستان و برخی کشورهای غربی بر پدر بنده فشار وارد می‌کنند.

آیت الله جوادی آملی: نیت الهی سختی‌های مسیر را برای شیخ زکزاکی آسان کرده است

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید نیز در این دیدار گفت: کار وقتی برای رضای خدا باشد هم سهل و هم ماندنی است، خیلی کمتر از این رنج اگر برای دیگران پیش می‌آمد، تاب نمی‌آوردند، اما شهادت شش فرزند برای شیخ زکزاکی قابل تحمل بود، چراکه کار ایشان برای خدا بوده و این سختی‌ها برایشان آسان شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم شفا و آزادی کامل نصیب شیخ زکزاکی شود و دست ظالمان از شریعت اسلام کوتاه شود.

در آذر سال ۱۳۹۴ ارتش و پلیس نیجریه با یورش به حسینیه بقیه‌الله(عج) در شهر «زاریا» و منزل شیخ زکزاکی در ایالت «کادونا» در شمال نیجریه، رهبر شیعیان این کشور را به همراه همسرش «زینت ابراهیم» و یکی از پسرانش دستگیر کردند؛ در این یورش که به عملیات نظامی شبیه بود صدها نفر از شیعیان نیجریه نیز به شهادت رسیدند؛ برخی رسانه‌ها شمار افراد شهید شده در حمله به خانه شیخ زکزاکی را تا ۲ هزار تن ذکر کرده‌اند.

در این یورش، شیخ زکزاکی به شدت زخمی شد و سه پسر وی نیز به شهادت رسیدند؛ سه پسر دیگر رهبر شیعیان نیجریه نیز یک سال قبل از آن یعنی در روز قدس سال ۱۳۹۳ با شلیک گلوله پلیس این کشور به شهادت رسیده بودند.

دولت نیجریه تاکنون از آزادی زکزاکی به بهانه‌های گوناگون جلوگیری کرده است و حتی به وی امکان دسترسی به خدمات درمانی را نداده بود.

در ماه‌های اخیر که وضع جسمانی زکزاکی رو به وخامت گذاشته، نهادهای حقوق بشری بارها خواهان آزادی رهبر شیعیان نیجریه شدند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حوزه علمیه قم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان