تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
حسن روحانی:

آلودگی هوا یک‌روزه ایجاد نشده است/ ماهم از همین اکسیژن مصرف می‌کنیم/ دستگاه‌ها همکاری کنند تا مشکل مردم را حل کنیم

رئیس‌جمهور در روز افتتاح متروی هشتگرد گفت: روی زمین برای رفاه مردم کافی نبوده ناچار بودیم از عمق زمین استفاده کنیم.

رویداد۲۴ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در آیین بهره‌برداری از قطار برقی گلشهر به هشتگرد گفت: همه چیز در گذر است، دولت، حکومت، قدرت همه تمام می‌شود و کوتاه‌گذر است آنچه می‌ماند خدمت به مردم است این مردم در روز‌های سخت جوهره خود را نشان دادند. روز‌های سختی را در این کشور گذراندیم در انقلاب و جنگ تحمیلی و تحریم روز‌های سختی داشتیم و امروز بدترین دوره تحریم را می‌گذرانیم، اما قامت مردم ما استوار بود و در همه حال به خوبی ایستادگی کردند و موفقیت به دست آوردند.

وی افزود: آنچه هست در سایه ایثار و فداکاری مردم است، اگر امروز شاهد یک خدمت هستیم در سایه تلاش کارگران عزیز ما است، همان‌ها که در طول سال فقط ۴ سال سر کار نبودند و تلاش کردند نتیجه را امروز ارائه دهند، خستگی آن‌ها امروز مرتفع شده و روحیه شاد آن‌ها دستمزد دنیای آنهاست و در آن دنیا اجر خداوند برای آن‌ها بی پایان است، با عدد و رقم قابل محاسبه نیست.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه راهی نداریم به جز اینکه به فناوری روز برای رفاه مردم پناه ببریم، گفت: این دستور پیامبر ماست که از علم و دانش بیاموزیم بشر به جایی رسید که دید حمل و نقل روی زمین و در دریا‌ها کافی نیست به فضا و آسمان پناه برد و به عمق زمین، امروز بسیاری از حمل و نقل‌ها و سفر‌ها به وسیله پرنده‌ها انجام می‌شود هواپیما‌ها بار و مسافر برای مردم به عنوان خدمت بزرگ بوجود آورده روی زمین برای رفاه مردم کافی نبوده ناچار بودیم از عمق زمین استفاده کنیم.

وی گفت: تا انقلاب از این ظرفیت استفاده نمی‌کردیم و مترو در اختیار نداشتیم درباره اینکه ناچاریم به عمق زمین برویم پاسخ امروز آسان است، اما به سال‌های اولیه انقلاب و مجلس اول برگردیم دعوای حسابی بود که آیا کشور نیاز به مترو دارد یا نه تمام مجلس اول این بحث بود، در مجلس دوم نمایندگان تهران با مدیریت آیت‌الله هاشمی به این تصمیم رسید که تهران نیاز به مترو دارد.

روحانی با بیان اینکه از طرف نمایندگان تهران بنده و آقای دری نجف آبادی مسئول کار شدیم و بخشی از روز‌های هفته ما به چگونگی آغاز شدن مترو تهران می‌گذشت، گفت: از آغاز مترو تا امروز چقدر سفر انجام گرفته است؟ طبق گزارشات بیش از ۹ میلیارد سفر توسط مترو انجام گرفته است اگر نبود همه این سفر‌ها باید توسط خودروی شخصی، اتوبوس و تاکسی انجام می‌شد و آلایندگی و مصرف سوخت بسیار به همراه داشت، امروز چقدر مصرف سوخت داریم؟ اما باید برای رفع رنج و رفاه مردم تلاش کنیم.

وی با اشاره به آلایندگی شهر تهران و کرج گفت: این آلایندگی یک روزه به وجود نیامده است بلکه طی یک قرن انجام شده است؛ شاید بخشی از آن‌ها ناگزیر بوده که توسط وسایل نقلیه ایجاد شده است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه چیزی که طی صد سال انجام شده را یک روزه نمی‌توان حل کرد، افزود: این موضوع باید توسط دولت‌های مختلف و با همکاری آن‌ها باهم حل شود.

وی با اشاره به رتبه ایران در آلودگی هوا در میان کشور‌های جهان، اظهار کرد: ما کشور شانزده یا هفدهم آلوده جهان هستیم و اینگونه نیست که ما فقط آلوده باشیم؛ ما با آلودگی شاخص ۲۰۰ مدارس را تعطیل می‌کنیم در حالی که در هند با ۳۰۰ و چین با ۳۲۰ مدارس تعطیل نمی‌شوند.

رئیس دولت دوازدهم افزود: اگر در این کشور‌ها بخواهند با آلودگی ۲۰۰ مدارس را تعطیل کنند باید ۶ تا ۹ ماه سال مدارسشان را تعطیل کنند اینگونه نیست که فقط ما در دنیا مشکل داشته باشیم، اما باید دید آیا این دولت و دولت‌های دیگر درک می‌کنند که مردم مشکل دارند؟ آیا مسئولان دولت اکسیژن دیگری مصرف می‌کنند یا اینکه در همین هوا زندگی می‌کنند.

وی بیان کرد: آنچه که مردم باید توقع داشته باشند این است که دولت تلاش کند و برای رفع مشکل اگر دولت کاری نکرد باید به آن نقد شد و گفته شود که چه کار کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
از وقتی که مشکلاتو سر مردم هوار کردن ،زبونشون هم درازتر شده،یاللعجب ،همچین چیزی فقط میتونه تو ایران اتفاق بیافته،دیگه نمی گن دور از جونمون ما وظیفه داریم مسائلو رفع کنیم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان