تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵

نماینده مجلس: دولت ومجلس باید کمک کنند تا امید مردم ادامه داشته باشد

نماینده مردم شهرستانهای فردوس، طبس بشرویه در مجلس دهم گفت:حضور گسترده مردم در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نشان می دهد که امید بسته اند که این مجلس اقدام وعمل خواهد داشت بنابراین باید مجلس و دولت دست در دست هم دهند تا امید مردم ادامه یابد.
رویداد۲۴-محمدرضا امیرحسنخانی روز شنبه درباره بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس دهم افزود: مطالبات رهبری همان مطالباتی است که عموم مردم دارند که باید به این نکته توجه شود و پس از شکل گیری ساختار مجلس از نظر کمیسیون ها این موضوعات پیگیری خواهد شد.
وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب بیش از 10 سال است که توجه به موضوع اقتصاد را مطرح فرموده اند و قبل از تحریم های ظالمانه و بروز مشکلات اقتصادی، توجه به موضوعات اقتصادی را در شعارهای سال با عناوین رعایت الگوی مصرف،حمایت از کار آفرینی و تولید ملی مطرح کرده بودند.
این نماینده مجلس اظهارداشت: متاسفانه سالهای گذشته به حد کافی به این موضوع پرداخته نشد تا اینکه ایشان سال جاری را سال اقتصاد مقاومتی و اقدام وعمل نامگذاری فرمودند تا این موضوع از جنبه تئوری و شعاری خارج گردد و مشخص شود چه میزان به موضوعات اقتصادی پرداخته شده و در این زمینه چه اقدامی صورت گرفته است.
امیر حسنخانی گفت: مجلس شورای اسلامی نیز باید با تصویب قوانین مورد نیاز مسیر حرکت دولت را ریل گذاری کند واز جنبه نظارتی موضوعات را در مسیر حرکت اقتصادی از دولت مطالبه نماید ودر اینجاست که مجلس به در راس امور بودن و رسیدن به جایگاه واقعی خود دست یافته است.
وی افزود: با ظرفیتی که در مجلس دهم شاهد هستیم این ظرفیت وجود دارد که با همدلی و وحدت در زمینه های اقتصادی همکاری خوبی آغاز شود و اولین موضوع برنامه ششم توسعه است.
وی در ادامه افزود: طی هفته گذشته وزرای بخش های اقتصادی در مجلس گزارش هایی ارائه کردند ورییس مجلس نیز از وزرا خواست اگر نظری دارند مطرح کنند تا در زمان بررسی برنامه ششم مورد توجه قرار گیرد و این نمونه ای از وحدت میان دولت و مجلس است.
نماینده مردم شهرستانهای فردوس، طبس و بشرویه در مجلس دهم در خصوص برخی مسائل حاشیه ای مجلس نیز خاطر نشان کرد: اختلاف نظر باعث پیشرفت خواهد شد ولی نباید به تنش میان نمایندگان و یا دولت کشیده شود که چنین تشنج و داستان سرایی هایی مانع پیشرفت خواهد بود.
امیر حسنخانی افزود: هرگونه تشنج و به حاشیه کشانده شدن مردم، انرژی مردم را صرف جستجوی این موضوعات خواهد کرد و منافعی برای کشور و ملت نخواهد داشت و همانطور که مقام مظعم رهبری فرمودند این تشنج و یقه گیری ها سرریز آن در جامعه خواهد بود همانطور که اگر وحدتی هم شکل گیرد باز سرریز آن در جامعه مشاهده خواهد شد.
وی تصریح کرد: مجلس در کنار دولت نقش اساسی در آرامش بخشیدن به جامعه دارد و جامعه در فضای تنش آلود به هدف اصلی خود نخواهد رسید بنابراین با همدلی، همکاری و وحدت باید توجه خود را به موضوعاتی که مقام معظم رهبری اشاره داشتند معطوف کنیم که همان رشد وتوسعه اقتصادی همه جانبه کشور است.
به گزارش ایرنا، حضرت آیت الله خامنه ای در صبح یکشنبه 16 خرداد ماه جاری در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس دهم با تاکید بر لزوم حفظ اقتدار، هیبت و جایگاه در رأس امور بودن مجلس شورای اسلامی، به الزامات قانونگذاری خوب در مجلس اشاره کردند.
ایشان همچنین در ادامه بیانات خود، اولویت های کاری مجلس در عرصه های اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و سیاستهای داخلی، منطقه ای و بین المللی، را برشمردند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: نماینده
نظرات شما
پیشخوان