تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۱۱ دی ۱۳۹۸

تحصن عراقی‌ها مقابل سفارت آمریکا/ استقرار تک‌تیراندازان آمریکایی بر بام ساختمان‌های مجاور + فیلم

خبرگزاری رسمی عراق امروز- چهارشنبه- از ادامه تظاهرات مقابل سفارت آمریکا در بغداد خبر داد.
اعتراضات عراق
رویداد۲۴ به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، اعتصاب‌­ها مقابل سفارت آمریکا در بغداد برای دومین روز ادامه دارد و تظاهر کنندگان به دلیل استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شده­‌اند.
 
حمله به سفارت عراق

-معترضان عراقی به‌رغم درخواست‌های «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر موقت و «برهم صالح» رئیس‌جمهوری این کشور همچنان به تجمع در برابر سفارت آمریکا ادامه داده‌اند و برخی از آن‌ها از شب گذشته در این مکان چادر زده‌اند.
 
حمله به سفارت عراق

-نیرو‌های مبارزه با تروریسم عراق در منطقه سبز بغداد مستقر شده‌اند.

-برخی تصاویر نیز حاکی از آن است که معترضان در برابر سفارت آمریکا اقدام به آشپزی کرده‌اند.

حمله به سفارت عراق

-یک مقام مسئول عراق امروز- چهارشنبه- اعلام کرد که برخی سفارتخانه‌های خارجی بر این اساس که منطقه سبط دیگر ایمن نبوده و احتمال ورود به آن در هر لحظه وجود دارد، به فکر انتقال فعالیت خود از بغداد به اربیل در اقلیم کردستان هستند.

بیشتر بخوانید:

- یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد که تظاهرکنندگان اقدام به آتش زدن لاستیک‌ها مقابل سفارت آمریکا در بغداد کردند و نیرو‌های آمریکا در مقابل از داخل سفارت به سمت آن‌ها گاز اشک‌آور پرتاب کردند که بر اثر آن شش نفر دچار حالت خفگی شدند‎.

حمله به سفارت عراق
-روزنامه «گاردین» در گزارشی نوشت که حمله به مقر سفارت آمریکا یا انفجار در آن نشانه وخیم‌تر شدن وضعیت این کشور است و بدین ترتیب صحنه حمله به مقر سفارت آمریکا در بغداد پایان مناسبی برای دهه‌ای است که تازه به پایان رسیده است.

-نائب رئیس ائتلاف الفتح از آغاز یک اقدام پارلمانی برای جمع‌آوری امضا‌ها برای تجدید نظر در حضور نیرو‌های خارجی از جمله نیرو‌های آمریکایی در خاک عراق خبر داد.
حمله به سفارت عراق

حمله به سفارت عراق
- فعالان شبکه‌­های اجتماعی تصاویری از استقرار تک‌تیراندازان آمریکایی بر بام­ یکی از ساختمان­‌های نزدیک به سفارت آمریکا در بغداد منتشر کردند.

-سازمان حشدالشعبی عراق با انتشار بیانیه­‌ای اعلام کرد که از مردم حاضر در نزدیکی سفارت آمریکا دعوت می­‌کنیم که برای احترام به تصمیم دولت عراق و حفظ هیمنه کشور، محدوده سفارت آمریکا را ترک کنند.
 
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اعتراضات عراق
نظرات شما
پیشخوان