تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۱۹ دی ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
علی مطهری:

صدا و سیما مصاحبه "اردشیر زاهدی" را برای مردم نمایش دهد

علی مطهری، عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه نباید انسجام ملی ایجاد شده پس از شهادت سردار سلیمانی را خراب کرد، گفت: خوب است صدا و سیما صحبت‌های اردشیر زاهدی را پخش کند تا مردم باید بدانند که حتی وزیر امور خارجه رژیم سابق هم از مردم ایران دفاع می‌کند و از رفتار آمریکا اعلام انزجار می‌کند.
مصاحبه اردشیر زاهدی
رویداد۲۴ علی مطهری، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یکی از پیام‌های مهم شهادت سردار سلیمانی را با توجه به شخصیت وی مساله وحدت ملی عنوان کرد.

وی ظهار داشت: سپهبدشهید سلیمانی یک فرد متفکر با بینش اجتماعی و سیاسی معتدل بود. به عبارتی می‌توان وی را انسانی خوش فکر و به دور از تندروی توصیف کرد. فردی که مصلحت و وحدت در جامعه را همواره در نظر داشت.

مطهری با ارزشمند توصیف کردن وحدتی که در کشور پیرامون تشییع پیکر سردار سلیمانی ایجاد شده است، تاکید کرد: وظیفه افرادی، چون ما که برای بزرگداشت شهادت وی تلاش می‌کنیم این است که باید به آرمان او احترام بگذاریم و این وحدتی که الان در کشور ایجاد شده است را حفظ کنیم. نباید با مصادره به مطلوب کردن شخصیت و جایگاه سپهبد سلیمانی و فرصت‌طلبی، از محبوبیتی که میان ایرانیان داشتند به وجهه وی ضربه بزنیم. این که پس از این یک عده مدعی شوند این شهید بزرگوار متعلق به ما بوده است، برخلاف رویه آن شهید است.

نماینده مردم تهران با یادآوری دیدار خود با سردار شهید سلیمانی افزود: ایشان فرد بسیار معتدلی بود. من وقتی با وی ملاقات داشتم، متوجه شدم کاملا مشی اجتماعی و سیاسی معتدلی دارند و حتی به من گفتند که نظرات و مواضع شما را می‌بینم و با عبارتی تاییدآمیز از آن‌ها صحبت کردند.

وی با تاکید بر ضروت استفاده از انسجام و وحدت ایجاد شده در سایه شهادت سردارسلیمانی خاطرنشان کرد: نخستین بهره‌برداری ما از شرایط ایجاد شده می‌تواند در همین انتخابات پیش‌رو محقق شود تا مردم حضور پرشور داشته باشند. ارکان دخیل در انتخابات، چه شورای نگهبان و چه وزارت کشور، باید به گونه‌ای عمل کنند که میدان انتخاب مردم باز باشد و مشارکت بالا برود. چرا که میزان حضور مردم در انتخابات پیام صریحی برای دنیا دارد. از آنجا که بخشی از تبلیغات غربی‌ها بر این اساس است که مردم ایران ناراضی و معترض هستند، اگر مشارکت در انتخابات افزایش پیدا کند، تبلیغ آن‌ها خنثی می‌شود و حساب کار خودشان را خواهند کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: نباید این انسجام ملی را خراب کرد. حتی به نظر من خوب است که صدا و سیما صحبت‌های اردشیر زاهدی را پخش کند، ایشان زمانی نماینده ایران در سازمان ملل بوده و زمانی هم وزیر امور خارجه بوده است.

بیشتر بخوانید:

مردم باید بدانند که حتی وزیر امور خارجه رژیم سابق هم از مردم ایران دفاع می‌کند و از رفتار آمریکا اعلام انزجار می‌کند. اگر این کار صورت بگیرد مردم ارزش انقلاب را بیشتر می‌فهمند. اگر نظام ما در جهت استفاده از این ظرفیت‌های وطن‌دوستانه بتواند استفاده کند، آنگاه دشمنان جمهوری اسلامی نیز با این اقدام پیام خود را دریافت می‌کنند و عبرت می‌گیرند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
علی اصغر قاسم پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
0
0
مشی "متعادل بودن" صفت بسیار خوبیه، تعادل دنیایی بهتر و زیباتر ایجاد می کنه. تندروی هم نتیجه ی نوعی جهله که فرد هم عرصه را به خودش و هم دیگران تنگ و خراب می کنه. روحش شاد شهید متعادل.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
ابتدا یادمون باشه اسلام دین تعادل و ریشه در عدل داره. به عبارت دیگه اعتدال رو اسلام تعریف می کنه و نه شخص دیگری. پس هر کس به تعالیم دینی عمل می کنه اعتدال داره و هر چقدر بیشتر به انجام دستورات دینی تاکید و توفیق داشته باشه متعادل تره.
اما برخی با سو استفاده از واژه اعتدال به دنبال جایگزین کردن نفاق هستند و یک چیزی بین اسلام و کفر تولید و اسمش رو گذاشتن اعتدال.
تولی و تبری جزو اصلی ترین تعالیم و فروع دینه. پس باید از دشمنان دین خدا چه از زمره کفار و چه منافقین دور بود. گرچه اردشیر زاهدی حرف خوبی زده. اما دلیل خوب بودن این فرد نیست و همچنین آقای مطهری هم اصلا شبیه پدر بزرگوارشون که استاد و عالمی بی نظیر بودن نیست و شاید در جاهایی کاملا ضدیت داشته باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
0
2
کاملاموافقم آقای مطهری
کیکاووس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
1
0
امیدوارم مطهری متنبه شده باشدومقطعی نباشدوتوبه کندوبرگردبه راه شهداءازجمله آرمانهای پدرش!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
0
0
عجیب نیست داماد شاه از ما تعریف میکنه
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
1
0
سلام،آقای مطهری کلا در صحبتهاشون بدنبال جلب نظر هستند عموما هنجارها رو میشکنند تا انظار عمومی و رسانه ها رو به سمت خودشون بکشونن،در حالیکه بسیاری اشتباهات فاحش سیاسی و اجتماعی دارند،به احتمال زیاد در این دوره پیش روی مجلس شورای اسلامی هم رای نمی آورند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان