تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۲۰ دی ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
نگاهی به خطبه‌های نماز جمعه؛

انتقام سخت باید مستمر باشد/ اگر قطعه قطعه شویم انتقام سردار سلیمانی را می‌گیریم

ترور سردار سلیمانی و حمله موشکی سپاه به پایگاه‌های نظامی آمریکا محور خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان‌ها بود.

سردار سلیمانی

رویداد۲۴ آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد با تسلیت شهادت سپهبد شهید سلیمانی اظهار داشت: امروز همه ما عزادار سرداری هستیم که مالک اشتری برای رهبر معظم انقلاب و امت اسلام بود.

وی گفت: امروز نسل جدیدی از جوانان داریم که با الگو گرفتن از مالک اشتر در دفاع از ولایت و اسلام قدم بر می‌دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک انتصاب سردار قاآنی به فرماندهی سپاه قدس، ادامه داد: برای سردار قاآنی در ادامه مسیر سردار سلیمانی آرزوی موفقیت دارم و از همه گروه‌های مقاومت منطقه که در این جریان آزمون خوبی دادند تشکر می‌کنیم.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در تبیین ابعاد شخصیت حاج قاسم سلیمانی در دیدار مردم قم فرازهای بلندی فرمودند که معنویت و عبادت، اخلاق و شجاعت و انقلابی گری، گوش به فرمان رهبری بودن، نماد ایثار و مقاومت و داشتن حکمت و تدبیر و رویکرد بین‌المللی از جمله ویژگی‌های برجسته آن شهید عزیز بود.

وی اضافه کرد: او یک فرد عادی نبود بلکه سیاستمدار و دیپلماتیکی با عمق استراتژیک بود و در عرصه عملیات نظامی نابغه بزرگ بود و در طی سال‌های فرماندهی سپاه قدس شاهد بالندگی حزب الله لبنان بودیم و از مبارزات فلسطینی‌ها در غزه حمایت می‌کرد و توانست جریان افراطی مذهبی داعش را شکست دهد و طرح خاورمیانه جدید را خنثی کند.

این عضو فقهای شورای نگهبان افزود: امروز نیز نیروهای جوان راه شهید سلیمانی را ادامه داده و همان تفکر برخواسته از امام راحل را سرلوحه کار قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: درخشش عظمت ملت ایران و وحدت ملت در عزای شهید سلیمانی تجلی یافت که باید به جوانان عراقی و ایرانی و آحاد ملت اسلام تبریک گفت و با خون شهید سلیمانی پایه‌های دوستی ایران و عراق و همبستگی جبهه مقاومت استوارتر شد و خون شهید سلیمانی خشم امت اسلام بر جبهه کفر را برافروخته کرد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه به برکت حضور گسترده ملت در صحنه اقتداری بی‌سابقه آفریده شد، افزود: برای اولین بار در جهان کشوری این جرئت را پیدا کرد که پایگاه نظامی آمریکا را موشک باران کند و برای اولین بار آمریکا به صورت مستقیم از ملت ایران ضرب شصتی خورد که در تاریخ ماندگار خواهد شد.

وی ادامه داد: ترامپ بداند که امروز منفورترین افراد نزد ملت‌های مسلمان و ایران اسلامی است و سازمان ملل و نهادهای جهانی بدانند که امتحان بدی دادند و این ترور ضد بشری را نادیده گرفتند و اروپایی‌ها در داستان برجام و ترور شهید سلیمانی رفوزه شدند و امروز آبرویی نزد ملت‌ها ندارند.

امام جمعه قم با بیان اینکه هر کسی که با آمریکا در تهاجم به محور مقاومت عمل کند دشمن ما است زیرا آمریکا دشمن اصلی ماست، ادامه داد: امید است مصوبه مجلس عراق تا اجرا شدن دنبال شود و بزرگان و مراجع عراق باید مسیر اخراج آمریکا را دنبال کنند و همه جریان‌ها بدانند که با تروریست‌ها نمی‌توان سازش کرد.

آیت الله اعرافی تأکید کرد: تکمیل زنجیره انتقام جهانی از این ترور شوم تمام نشده است و وقتی که سرزمین‌های امت اسلام از حضور جنایتکاران آمریکایی پاک شود آن زمان انتقام واقعی گرفته خواهد شد.


بیشتر بخوانید: انتقام ایران خروج آمریکا از منطقه است


پس از حمله موشکی سپاه، دشمن جرأت مقابله به‌مثل نداشت

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرگان اظهار کرد: همراهی همه مردم از قشر، جناح‌های سیاسی و طبقات اقتصادی و اجتماعی مختلف در تشیع جنازه سردار سلیمانی نشان داد که تمام سرمایه‌گذاری‌های آمریکا برای ایجاد شکاف بین نظام و مردم نقش بر آب شده است.

وی افزود: حیات و زندگی حاج قاسم سلیمانی منشأ اثر بود و شهادتش منجر به تحول در منطقه شد و این تازه شروع کار است.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان بیان کرد: دشمن برای جدایی مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش بسیاری کرد و اخیراً نیز فتنه بنزین را راه‌اندازی کردند اما بعد از شهادت حاج قاسم، شور و شعور ملت ایران را مشاهده کردند و به آن‌ها ثابت شد که ملت ایران با وجود مشکلات اقتصادی همراه و همگام با انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

نورمفیدی در ادامه موشک‌باران پایگاه عین الاسد آمریکا توسط سپاه را حرکت بزرگ و عظیمی دانست و گفت: در طول ۸۰ سال اخیر هیچ قدرت نظامی جرات نداشته است به مناطق و پایگاه‌های نظامی آمریکا حمله کند اما انتقام سخت سپاه سبب شد تا حتی خیال مقابله به‌مثل هم در سرشان نباشد.

امام‌جمعه گرگان تأکید کرد: باید مردم منطقه در خصوص بیداری مردم آمریکا فعال شوند و مثل کارتر که دیگر در دور دوم نتوانست رأی بیاورد ترامپ نیز در دور دوم انتخابات آمریکا، شکست بخورد.

سردار قاآنی یک سلیمانی دیگر است

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: سیلی محکم سپاه به آمریکا قابل تقدیر است، در این روزها باید از پدر موشکی ایران دانشمند شهید حسن تهرانی مقدم هم یاد کرد.

وی با اشاره به اقدامات دولت گفت: اقدام دولت هم در کاهش تعهدات برجامی و همچنین اقدام مجلس در طرح سه فوریتی اقدام متقابل برابر آمریکا جای تشکر دارد.

وی افزود: از مجلس و دولت عراق هم به خاطر طرح خروج نطامیان آمریکا از این کشور تشکر می‌کنیم. خدا روح جان باختگان حادثه تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی در کرمان و جان باختگان سقوط هواپیما را شاد کند.

امام جمعه تبریز گفت: شهید سلیمانی اقدامات مهمی چون تقویت حزب الله لبنان، تقویت نیروهای فلسطین، شکل گیری جبهه مقاومت در سوریه و عراق و شکوفایی ظرفیت‌های داخلی آنها را انجام داد.

وی گفت: شهید سلیمانی به عنوان یک سیاستمدار کارکشته با مذاکره دو ساعت و بیست دقیقه‌ای با پوتین، روس‌ها را قانع کرد در سوریه حضور داشته باشند.

آل هاشم ابراز داشت: شهید سلیمانی برادر مهربان اهل سنت بود و نگاه مهربانی به فرزندان شهدا داشت. نباید از انتصاب شایسته جانشین سردار سلیمانی غفلت شود، از نظر ما سردار قاآنی یک سلیمانی دیگر است.

وی در خصوص سردار قاآنی ابراز داشت: سردار قاآنی زودتر از حاج قاسم وارد نیروی قدس شده بود و ارتباط عمیقی با نیروهای مقاومت دارد، او مرد عمل و جهاد و مقاومت است.

وی با اشاره به اینکه انتقام سخت، انتقام راهبردی است، گفت: سیلی محکم دو شب قبل اثرات خود را گذاشته به طوری که نیروهای اسپانیا، آلمان و فرانسه از منطقه بیرون رفتند. از نظر مقام معظم رهبری انتقام سخت زمانی است که حضور فساد انگیز آمریکا در منطقه تمام شود.

وی گفت: انتقام نباید به حذف چند مهره دشمن ختم شود، کدام ژنرال آمریکایی هم تراز سلیمانی است؟ انتقام سخت باید راهبردی، مستمر، زیرکانه، آرام بخش، دارای بازدارندگی، آشکار و پنهان باشد.

انتقام خون شهید سلیمانی با نابودی اسرائیل گرفته می‌شود

هم‌چنین حجت‌الاسلام علی شیرازی پیش از ظهر امروز ۲۰ دی‌ماه در مراسم سوم سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید پورجعفری با حضور خانواده‌های دو شهید مطهر گفت: سخن گفتن در مجلس ترحیم کسی که خودمان را برای فدایی او کرده بودیم، سخت است.

وی با اشاره به شخصیت والای این شهید بزرگوار اظهار کرد: سردار سلیمانی اهل جهاد بود. ۴۰ سال با دشمنان اسلام و دین از جمله طاغوت، صدام، استکبار جهانی، اسرائیل، منافقین، آل سعود جنگید که جهاد اصغر نمونه بارز این جهادها بود. ایشان در هر جبهه‌ای (لبنان، سوریه، عراق، افغانستان و ...) که برای مبارزه با ظلم نیاز بود، می‌جنگید.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران جهاد اکبر را دومین هنر حاج قاسم سلیمانی دانست و بیان کرد: سردار سلیمانی مرد میدان جهاد اصغر و مرد میدان جهاد اکبر بود و با غیبت و نفس، تهمت، شهوت قدرت، شهوت ثروت، شهوت ریاست مبارزه کرد و دنبال جاه و مقام نبود و از هر پستی فرار بود.

وی جهاد کبیر را سومین جهاد سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی برشمرد و عنوان کرد: این شهید سرافراز تسلیم آمریکا، زورگویان و ... نشد و تحریم‌ها بر اراده آهنین او خللی ایجاد نکرد و در میدان مبارزه چون شیر مقاوم و نترس بود و در جبهه سوریه جایی می‌رفت که خیلی‌ها نرفته بودند و در نوک تیز حمله دشمن در مبارزه با داعش بود لذا ایشان مرد شجاعت و مالک اشتر امام خامنه‌ای بود.

شیرازی تصریح کرد: بر زندگی او نور و خدا حاکم بود و غیر از خدا ندید و نگفت. بنده ۳۸ سال در کنار او بودم هیچ چیز جزء کار برای خدا در این شهید بزرگوارد ندیدم. ایشان همواره در مسیر تعالی دین حرکت می‌کرد و همه وجود او یاد خدا بود و دائم الذکر بود و مدام انس با قرآن و مناجات، شب زنده‌داری و نماز شب را داشت.

وی با یادآوری خاطرات حسین پورجعفری از سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی وقتی به سوریه، عراق و لبنان می‌رفت، معمولا سفرهایش بین ۱۰ تا ۱۵ روزه طول می‌کشید که سردار شهید پورجعفری می‌گفت سردار سلیمانی در این سفر ۱۰ یا ۱۵ روزه حتی ۱۰ ساعت نمی خوابد و مرتبا در حال طراحی و برنامه ریزی بود. باید بدانید که فکر او یک فکر طراح بود و زبان او یک زبان گویا بود.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران ضمن یادآوری دوران فرماندهی سردار سلیمانی در لشکر ۴۱ ثارالله و تشریح ویژگی‌های این شهید بزرگوار گفت: کرمان برخود می‌بالد که سربازی تربیت کرد که حتی یک لحظه از تماس و احول پرسی خانواده‌های شهدا غافل نشد.

وی افزود: وقتی نام امام حسین(ع) و حضرت فاطمه(س) برده می‌شد مثل باران اشک می‌ریخت و یک آرزو در دل او بود و ۴۰ سال این آرزو داشت و آن آرزو، آرزوی شهادت بود. بارها خطر از بیخ گوش او رد شد و خم به ابرو نیاورد و مقام معظم رهبری به او عشق می‌ورزیدند.

شیرزای اضافه کرد: جان دادن برای انقلاب، اسلام و دین خصوصا بعد از شهید احمد کاظمی برای او آسان شده بود. در سوریه برخی‌ها شهید شدند و برخی‌ها سرهایشان بریدن و دیگر سردار سلیمانی آرامش نداشت و برای شهادت لحظه شماری می کرد.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی با شهدا زندگی می‌کرد خصوصا شهید یوسف‌الهی که مرید این شهید بود اما سردار بزرگوارا جهان اسلام بدان که یک دنیا به تو بالید و بعد از شهادتت یک ایران پای جنازه تو سوخت و اشک ریخت اما تو همچنان خاضعانه خواستی که در کنار شهید یوسف‌الهی و کنار شهدای لشکر ثارالله دفنت کنند و سنگ قبرت بالاتر از سایر شهدا نباشد و روی آن تنها کلمه سرباز سلیمانی را بنویسند اما سردار روی سنگ مزارت می‌نویسیم سرباز اما روی دلمان چه بنویسیم؟

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران بیان کرد: روز آغاز عملیات کربلای ۵ و روز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) و در زمان اذان صبح دفن شدی، اما یقین دارم اگر روز سه شنبه سردار سلیمانی بود (اشاره به چند نفر جان باخته در مراسم تشییع پیکر این شهید بزرگوار در کرمان) می‌خروشید که برای او مردم جان بدهند.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران اظهار کرد: بچه‌های نیروی سپاه قدس می‌گویند اگر ما را قطعه، قطعه کنند تا انتقام خون حاج قاسم سلیمانی را نگیریم آرام نخواهیم گرفت و آن روزی انتقام شهید سلیمانی گرفته می‌شود که اسرائیل را نابود کنیم و این کار را خواهیم کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
0
2
همون تو‌قطعه قطعه بشی خیلی خوبه، چون ما به تلافی کشته شدن یکی‌مون به وسیله دشمن، صدها نفر از خودمون رو می‌کشیم!!!!!!!
انتقام سخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
0
0
دشمن شما فقط انگار مردم خودمون بودن،چون قبل حمله از ترس اینکه ما رو نزنن به آمریکاییا ندا دادین و هیچ آمریکایی کشته و مجروح نشد،واقعنکه...
نظرات شما
پیشخوان