تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۲۴ دی ۱۳۹۸
وزارت کشاورزی اعلام کرد:

خسارت ۶۱۳ میلیارد تومانی سیل به سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، از خسارت بیش از ۶ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی این استان خبر داد و گفت: بر اثر بارش باران چند روز گذشته خسارات زیادی به بخش کشاورزی وارد شده است.

سیل سیستان و بلوچستان

رویداد۲۴ غلام حیدر زورقی اظهار کرد: بارندگی شدید اخیر در استان باعث طغیان رودخانه‌های محلی و وقوع سیلاب شد و حجم بالای خسارت به مزارع، باغات، قنوات، جاده‌های دسترسی به مزارع، تاسیسات آب وخاکی، دام و دامپروری، انهار سنتی و کانال‌های آبیاری، بندهای آبخیزداری و استخرهای پرورش ماهی و تاسیسات شیلاتی را در پی داشته است.

وی عمده خسارت به بخش کشاورزی را در شهرستان‌های چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند، دلگان، مهرستان، سرباز، بمپور، فنوج، سیب و سوران و خاش اعلام کرد که براساس برآورد اولیه؛ میزان خسارت به بخش کشاورزی ۶۱۳ میلیارد تومان تعیین شده است.

زورقی افزود: سیلاب با ورود به باغات میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری، مزارع میوه‌های خارج از فصل که زمان برداشت محصول بوده و دامداری‌ها، خسارت سنگینی به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان وارد کرده است.


بیشتر بخوانید: بازگشایی ۴۰۰ راه روستایی مسدود شده در سیلاب سیستان و بلوچستان


گفتنی است؛ گروه‌های برآورد خسارت به مناطق روستایی و عشایری سطح استان اعزام شده‌اند و همچنان در حال بررسی آخرین وضعیت خسارت‌دیدگان هستند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سیل امروز
نظرات شما
پیشخوان