تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۸

سردار محمدرضا یزدی: کشته‌شدگان آبان‌ماه هنوز تفکیک نشده‌اند

فرمانده سپاه محمد رسوال‌الله با بیان اینکه حادثه هواپیما غم جانکاهی برای ما و خانواده‌ها است بر ضرورت تلاش برای کمک به کم کردن آلام این اتفاق برای خانواده‌ها و مردم تاکید کرد و گفت: در این ماجرا هم انشاالله به مرور مسائل روشن‌تر خواهد شد.
کشته‌شدگان آبان‌ماه
رویداد۲۴ سردار محمدرضا یزدی در پاسخ به این سوال که از آنجایی که شما از مسئولانی بودید که درباره حوادث آبان‌ماه گفتید «ما برای دلجویی از خانواده‌ها به آن‌ها سر زدیم»، آیا این روند همچنان ادامه دارد و برای جان‌باختگان حادثه هواپیما نیز این کار را انجام دادید، گفت: بله ما در ارتباط با عزیزانی که در حادثه هواپیمایی به شهادت رسیدند در همین چند روز برای تشخیص پیکر‌های مطهر این شهدا کمک کردیم.

فرمانده سپاه محمد رسوال‌الله در ادامه صحبت‌های خود گفت: در ارتباط با تسریع در این اقدام کمک کردیم، در عین حال پیگیری کردیم که مراسم خوبی برای هرکدام از این شهدا در محل‌شان برگزار شود. همه فرماندهان نواحی ما، فرماندهان حوزه‌های ما و فرماندهان پایگاه‌های ما رفتند و به خانواده‌هایشان سر زدند.

وی تصریح کرد: خیلی از این خانواده‌ها از حضور بچه‌های ما استقبال کردند. البته غم جانکاهی برای ما و برای این خانواده‌ها است، ولی به هر حال اتفاقی است که افتاده و باید سعی کنیم کمک کنیم آلام این حادثه برای خانواده‌ها و مردم کم شود.

این مقام نظامی خاطرنشان کرد: ما این چند روزه به این خانواده‌ها، سر زدیم. حضور در آن خانه‌ها برایمان افتخاری بود و در عین حال ان‌شاالله برای مراسم‌شان چه مراسم تشییع و چه مراسم ختم‌شان هم حتما حضور خواهیم داشت و پیگیری خواهیم کرد.

سردار یزدی در پاسخ به این سوال که از آنجایی که بالاخره آمار دقیقی از تعداد کشته‌شدگان حوادث آبان‌ماه از سوی هیچ‌یک از مسئولان منتشر نشد و این موضوع همچنان در محافل مختلف مطرح است، فکر می‌کنید چرا این آمار برای روشنگری منتشر نمی‌شود؟ گفت:یک بخشی از دلیلش این است که تعدادی از افراد در آن حادثه به هر حال جان‌شان را از دست دادند، اما هنوز بین شهدا و کسانی که اتفاقی آن‌جا در حادثه بودند یا کسانی که توسط اشرار و اراذل و اوباش به شهادت رسیدند و مورد هجوم قرار گرفتند و کسانی که اراذل و اوباش بوده‌اند و کشته شدند، تفکیک صورت نگرفته است و این کار در حال انجام است، ان‌شاالله تفکیک شود هرکدام از این‌ها مشخص می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که بدخواهان جمهوری اسلامی ایران پس از حادثه سقوط هواپیما مدعی هستند ایران نباید موشک داشته باشد. این موضوع را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: اینکه کسی بگوید ایران توان کنترل موشک‌های خودش را ندارد، آن‌هایی که متخصص امر هستند می‌دانند که ما چگونه توان کنترل داریم و می‌دانند که ما چگونه نقطه زدیم. طعم تلخ این اتفاق را آمریکایی‌ها چشیده‌اند، داعش طعم تلخش را چشیده است، منافقین و اکرادی هم که می‌خواستند ضربه بزنند طعمش را چشیده‌اند.

سردار یزدی گفت: آمریکایی‌ها هم اطمینان دارند که ما هرجا بخواهیم نقطه می‌زنیم. از این مساله اطمینان دارند که جرات نمی‌کنند کاری کنند. ولی اینکه کسی بگوید امکان خطای انسانی دیگری نیست، همه سیستم‌های دنیا ازجمله سیستم ما به دنبال این هستند که هیچ‌گونه خطای انسانی صورت نگیرد. در این ماجرا هم انشاالله به مرور مسائل روشن‌تر خواهد شد.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان