تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۹ دی ۱۳۹۸

راهکار مجلس برای رفع مشکلات روستائیان در نبود پزشک خانواده

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس، گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹، ارائه خدمت به روستاییان و عشایر در شرایط عدم دسترسی به خدمات پزشک خانواده بدون رعایت نظام ارجاع و پزشک خانواده و با مراجعه به مراکز دانشگاهی و تعرفه دولتی امکان‌پذیر شد.
طرح تحول سلامت
رویداد۲۴ احمد حمزه در مورد مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ مبنی بر اینکه در شرایطی که امکان دسترسی به خدمات پزشک خانواده وجود ندارد، ارائه خدمت به روستاییان، عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر بدون رعایت نظام ارجاع و پزشک خانواده و صرفا با مراجعه به مراکز دانشگاهی و تعرفه دولتی امکان‌پذیر است، گفت: اجرای نظام ارجاع اقدامی موثر برای کاهش هزینه‌های درمانی، ارتقای سطح سلامت جامعه، ایجاد عدالت و امکان دسترسی همه مردم به خدمات مورد نیاز است بنابراین با مصوبه مذکور مشکلات روستاییان و عشایر کاهش می‌یابد.
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: در حال حاضر نظام ارجاع در مناطق روستایی، عشایری و شهر‌های کوچک اجرا می‌شود، اما مشکلاتی در این رابطه وجود دارد.

بیشتر بخوانید:
وی یادآور شد: به عنوان مثال در برخی موارد مانند مرخصی یا اتمام طرح پزشکان خانواده، مناطق روستایی و عشایری با نبود پزشک روبرو می‌شوند و در صورت نبود پزشک خانواده خدمات برای آن‌ها به صورت آزاد محاسبه می‌شود.
 
نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس دهم، ادامه داد: بنابراین مصوبه مذکور در رفع این مشکلات موثر است و می‌تواند مشکلات روستاییان و عشایر که قشر ضعیف جامعه هستند را مرتفع کند؛ روستاییان و عشایر در برخی موارد دسترسی به پزشک خانواده ندارند و نمی‌توانند برای مراجعه به مراکز تخصصی فرم ارجاع بگیرند.
منبع: خانه ملت
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان