تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
موحدی کرمانی:

هرچه گله دارید، فعلاً همه را کنار بگذارید و سر صندوق‌ها حاضر شوید/ روز قیامت باید بابت رأی خود پاسخ بدهیم

امام‌جمعه موقت تهران گفت: گول شعارها را نخورید، افرادی که شایستگی ندارند برای اینکه به مجلس بروند وعده می‌دهند. ببینید متدین است یا نه، شعارها را گوش ندهید، ما از شعار خسته شدیم.

موحدی کرمانی

رویداد۲۴ آیت‌الله محمّدعلی موحدی کرمانی، امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های نمازجمعه امروز (11 بهمن) تهران با اشاره به آغاز ایّام‌الله دهه مبارک فجر گفت: خدا، روح امام بزرگوار ما را با رسول خدا(ص) محشور کند که خدمت بزرگی در مرحله اول به کشور ایران و در مرحله دوم به جهان اسلام کرد.

عمده‌ترین تقوا، امروز، ارج نهادن به تلاش‌های امام خمینی(ره) است

وی با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی گفت: تقوا آن است که زحمات امام را به‌هدر ندهیم. تلاش‌های امام را ارج بنهیم. عمده‌ترین تقوا، امروز، این است.

موحدی کرمانی با بیان اینکه امام در زمانی قیام کرد که وضع کشور، بسیار بد بود، گفت: در بد بودن وضعیت کشور در دوران شاه، همین بس که کشور ایران در تیول آمریکا بود. فرهنگ، اقتصاد، نیروهای مسلّح، دانشگاه، مدارس، مسئولین همه و همه تحت نظارت آمریکا بود.

شاه بدبخت مثل عبدی ذلیل دستورهای فرستاده آمریکا را اجرا می‌کرد

وی ادامه داد: شخص رئیس‌جمهور آمریکا در ایران نبود، امّا کسی را به‌عنوان مشاور شاه به ایران فرستاد و به شاه گفت که اگر رضایت ما را می‌خواهی، هرچه او می‌گوید باید بگویی چشم. آن مشاور، دستور می‌داد و شاه بدبخت هم مثل عبدی ذلیل اجرا می‌کرد.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به خفقان دوران ستم‌شاهی و شکنجه‌‌های بی‌رحمانه مخالفان شاه، گفت: در این شرایط، امام چه کرد؟ آیا گفت نمی‌شود کاری کرد؟ نه. آیا گفت قدرت شاه متکی به غرب است و نمی‌توانیم ما آخوندها و مردم کاری بکنیم؟ نه.

موحدی کرمانی ادامه داد: امام به قرآن مراجعه کرد و مقاومت را مورد تأکید قرار داد. مقاومت یعنی عدم تسلیم در برابر ظلم. امام گفت نترسید؛ ایستادگی کرد و پیروز شد.

مقاومت،‌کمر آمریکا را خواهد شکست

وی تصریح کرد: مطمئن باشید این مقاومت،‌کمر آمریکا را خواهد شکست.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: اگر دو گروه خوب باشند، امت خوب خواهند بود و اگر این دو گروه، بد باشند امّت نیز بد خواهند بود. یک گروه، اُمَرا و حکمرانان و گروه دوم، علما و دانشمندان جامعه.

علمای وهّابی دروغ به برادران اهل سنت ارائه می‌دهند

موحدی کرمانی، علمای وهّابی را خودفروخته نامید و گفت: این افراد، دروغ‌هایی را به برادران اهل‌سنت ارائه می‌دهند.

پشتوانه حادثه کربلا و حاکمیت یزید علمای نامرد وجهه‌دار بودند

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: پشتوانه حادثه کربلا و حاکمیت یزید و ابن‌زیاد، علمای نامردی بودند که در جامعه، وجهه داشتند. آن‌ها فتوا دادند که حسین از حد خودش خارج شده. مردم هم ساده و بی‌اطلاع بودند و گفتند این آقا عالِم است پس به جنگ حسین برویم.

موحدی کرمانی، یکی از مشکلات امام راحل را در ابتدای نهضت، یأس مردم دانست که می‌گفتند کاری نمی‌توان کرد،‌ اظهار داشت: به‌یاد دارم یک بار در مسجد، جوانی آمد و گفت این چه سیاستی است که ما به خیابان‌ها بریزیم و شاه هم ما را بکشد؟ بزرگانی هم بودند که از مبارزه مأیوس شده بودند.

امام(ره) همه مشکلات را با اعتماد به خدا حل کرد

امام جمعه موقت تهران، مشکل دوم امام را تفکر جدایی دین از سیاست دانست و گفت: امام(ره) همه مشکلات را با اعتماد به خدا حل کرد.

رمز عزّت ما ولایت است

موحدی کرمانی با اشاره به همراهی مردم با حضرت امام(ره) علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی گفت: مردم شاه را بیرون کردند و آقا شدند. امروز اگر بخواهیم آقا بمانیم باید این راه و مقاومت را ادامه دهیم و پیروی از رهبری را ادامه دهیم و باورمان باشد که رمز عزّت ما ولایت است.


بیشتر بخوانید: روحانی: حتی اگر برخی مسیر را اشتباه طی کرده باشند، مردم باید پای صندوق‌ها بیایند


وی با بیان اینکه امام بزرگوار و رهبر عزیز در هر مرحله، بینی آمریکا را به خاک مالیدند و ابهت آمریکا را شکستند، تشییع پیکر شهدای مقاومت و موشک‌باران پایگاه آمریکایی در عراق را مورد اشاره قرار داد و گفت: ابهت آمریکا شکسته شد و این چیز کمی نیست. بسیاری از کشورهای اروپایی در برابر آمریکا، خاضع و کوچک و نوکر شدند، امّا قدرتی که در برابر آمریکا ایستاد قدرت اسلام و ایران بود.

آمریکایی‌ها نگویند «معامله قرن»؛ بگویند رسوایی قرن، ذلّت قرن، خیانت قرن

امام‌جمعه موقت تهران، طرح معامله قرن آمریکا را مورد اشاره قرار داد و گفت: آمریکا توطئه جدیدی را شروع کرده و باز هم بینی‌اش به خاک مالیده می‌شود. آمریکایی‌ها نگویند «معامله قرن»؛ بگویند رسوایی قرن، ذلّت قرن، خیانت قرن. کدام معامله؟ طرف معامله کیست؟ شما جنایتکاران نشسته‌اید با اسرائیل و چند کشور خودفروخته، یک تصمیم گرفته‌اید؛ لعنت خدا بر شما و تصمیم‌تان.

موحدی کرمانی با بیان اینکه امروز فریاد آزادیخواهان از توطئه معامله قرن بلند است، گفت: آمریکا هر روز ننگ جدید و جنایتی نو می‌آفریند. به آمریکا می‌گوییم یقیناً این آرزو را به گور خواهی برد و هم‌اینک مشت‌های گره‌کرده آزادی‌خواهان جهان متوجه توست و همه می‌گویند مرگ بر آمریکا.

تشییع پیکر سردار سلیمانی شبیه معجزه بود

وی، تشییع پیکر سردار سلیمانی را شبیه معجزه دانست و گفت: این موضوع را باید تحلیل کرد و درباره آن، کتاب نوشت.

موحدی کرمانی تصریح کرد: معتقدم اگرچه سردار سلیمانی شهید شده است امّا روح شهید سلیمانی آمریکا را رها نخواهد کرد.

وی محبوبیت سردار سلیمانی را یادآور شد و گفت: مردم، آدم‌های خوب را دوست دارند و از آدم‌های بد متنفر هستند. مسئولین! کاری بکنید که مردم شما را دوست داشته باشند. به‌فکر غم مردم باشید. در فکر فقرا باشید تا مردم شما را دوست داشته باشند.

روز قیامت باید بابت رأی خود پاسخ بدهیم

خطیب جمعه تهران انتخابات 2 اسفند را مورد اشاره قرار داد و خطاب به مردم گفت: خدا فرمان داده که امانت‌ها را به صاحبان بدهید. امانت را به کسی که در آن خیانت می‌کند، ندهید. بیدار باشید. اینطور نباشد که به یک لیست نگاه کنید و بگویید از این چند نفر خوشمان می‌آید رأی می‌دهیم و از این چند نفر خوشمان نمی‌آید پس رأی نمی‌دهیم. بدانیم که روز قیامت باید جواب بدهیم. آیا این آدم واقعاً می‌خواهد خدمت کند یا آمده تا جیبش را پر کند و اقوام و دوستان خود را در مناصب حاکم کند؟

شورای نگهبان دقت کند افراد صالح وارد عرصه انتخابات شوند

وی در واکنش به شعار نمازگزاران مبنی بر تقاضا از شورای نگهبان برای جلوگیری از ورود افراد ناصالح به عرصه انتخابات، گفت: البته وظیفه شورای نگهبان این است که دقت کند افراد صالح وارد عرصه انتخابات شوند. شورای نگهبان اگر از این وظیفه کوتاه بیاید به مردم جفا کرده است.

از شعارهای دروغین کاندایداها خسته شده‌ایم

توصیه دوم موحدی کرمانی به مردم این بود که گول شعارها را نخورند: «گول وعده‌ها را نخورید. به کسانی که می‌گویند فلان راه را درست می‌کنیم و وعده‌هایی از این قبیل، رأی ندهید. ببیند آیا او متدین است یا خیر؟ ما از شعارهای دروغین خسته شده‌ایم. چنانچه خودتان افراد را می‌شناسید، خودتان انتخاب کنید، اگر نه، از افراد مورد اعتماد سؤال کنید. لیستی رأی ندهید،‌ بلکه تک‌تک افراد را بشناسید و بعد رأی دهید».

هرچه گله دارید از مسئولان فعلاً همه را کنار بگذارید و سر صندوق‌ها حاضر شوید

وی، حضور در پای صندوق‌های رأی را حیاتی دانست و گفت: آمریکا چشم دوخته که آیا مردم ایران متحد هستند یا خیر؟ خدا نکند حضور در پای صندوق‌های رأی، پرشور نباشد. هرچه گله دارید از مسئول و وزیر و استاندار و ... فعلاً همه را کنار بگذارید و برای رضای خدا در سر صندوق‌ها حاضر شوید. حضور حداکثری کشور را قوی می‌کند و دشمن را مأیوس می‌کند. رهبر انقلاب هم سفارش به حضور حداکثری کردند.

مسئولیت، امانت است

امام‌ جمعه موقت تهران خطاب به منتخبان گفت: بدانید این مسئولیت، امانت است. این صندلی مجلس امانت است. روز قیامت، وقت عبور از پل صراط از 2 مورد به‌طور ویژه سؤال می‌شود؛ نخست رَحِم و خویشاوند و سپس امانت. باید بابت هر کدام از آراء خود در مجلس، جواب دهید.

موحدی کرمانی ادامه داد: قوانین را مطابق اسلام بنویسید و ببینید مرجع تقلید شما درباره موضوعی که مورد بحث است چه گفته است. همچنین در تصویب قوانین کاملاً دقت کنید و تحقیق و بررسی کنید که این طرح خوب است یا نه و آیا به نفع مردم است یا خیر.

وی با یادآوری حضور خود در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نمایندگانی که در کنار من حضور داشت، به جای اینکه به سخنان موافق و مخالف گوش دهد، مشغول بررسی نامه‌های حوزه انتخابیه بود. بعد هم موقع رأی دادن به من می‌گفت «آیا چیز خوبی است تا رأی بدهم یا نه؟»؛ این‌طور که نمی‌شود مردم را نمایندگی کرد.

تصویب قوانینی برای تسهیل ازدواج جوانان و مراعات سیاست‌های کلّی ابلاغی رهبر معظّم انقلاب، 2 توصیه پایانی امام‌جمعه موقت تهران به منتخبان مردم در انتخابات 2 اسفند مجلس بود.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
0
4
این بنده خدا خیلی ساده لوحانه حضور دارند ونمیداند ما ۴۰ سال است در انتخابات شرکت میکنیم تمام روسای جمهورمان مطرود شده اند تمام وکلای مجلسمان اختلاسگر از آب درامده اند تمام نمایندگان شورای شهر روستا رانت خوار شده اند تمام نظامیانمان اهل اقتصاد شده اند وخداوند در همین دنیا با این مسولین موجود دارد ما را تنبیه میکند بخاطر کفران نعمت
نورالله شهبازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
0
0
آقای موحدیزمانیکه از بین نامزدها فردی در شان و منزلت این ملت پیدا نکنیم تکلیف چیست به عظمت خون شهیدان که خیلی کمتر نمایندگانی در خط صحیح این انقلاب هستند والا این کشور به این حال و روز نمی افتاد دیگر نمیشود به بچه ها جواب داد که اینهمه بی دری و بی پیکری علتش چیست چرا مفسدان در این کشور از همه ایمنترند و هیچ ترسی احساس نمی کنند
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
چون سرچشمه گل اقا سر چشمه متوجه شدی برادر
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
0
3
باز وقت رای شد یاد ملت افتادین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
0
1
از قبل میشد فهمید که مردم را فقط برای مهر تایید میخواهید ولی حالا دیگر علنی بیان میکنید رای بدهید بعدش دیگه مردم کیلویی چنده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
0
0
2 ساله با داشتن قولنامه رسمی و3 شاهد حقمو خوردن هر جور شکایت میکنم و به هر جا اعتراض میکنم نتیجه ای نمیگیرم راستش من هم تصمیم گرفتم در هیچ رای گیری شرکت نکنم
نظرات شما
پیشخوان