تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

همه آن چیزی که از معامله قرن باید بدانید +فیلم

پیشنهاد طرح «معامله قرن» از سوی آمریکا به فلسطین و اسرائیل داده شده است. آمریکا اعلام کرده اگر فلسطین معامله قرن را نپذیرد، تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار می‌گیرد و معاملات آنها با سایر کشورها لغو می‌شود
 
رویداد۲۴  بر اساس طرح معامله قرن، توافق سه جانبه‌ای میان اسرائیل، سازمان آزادی‌بخش و حماس امضا می‌شود که بند اصلی آن، ایجاد کشور فلسطین با نام «فلسطین جدید» در کرانه باختری و نوار غزه است، اما این همه ماجرا نیست؛ بیت المقدس به اسرائیل تعلق می‌گیرد و فلسطینی‌ها در شرق و شمال بیت المقدس، پایتخت جدید دریافت می‌کنند.

مصر اراضی جدیدی به فلسطین برای ساخت فرودگاه و می‌دهد اما فلسطینیان اجازه سکونت در آن منطقه را ندارند. در حقیقت فلسطین۳۰ درصد اراضی کرانه باختری را از دست می‌دهد و در ازای آن زمین‌های بیابانی در مرز مصر دریافت می‌کند.

در معامله قرن اجازه داشتن ارتش از اسرائیل گرفته نشده و هیچ نامی از محدودیت خریدهای سنگین نظامی آنها به میان نیامده است. آمریکا پیشنهاد داده که از این به بعد در صورت حمله کشور خارجی به فلسطین، اسراییل مسئول دفاع از فلسطین است. پس از پایان دفاع، فلسطین باید هزینه‌های خرج شده توسط اسرائیل را پرداخت کند.
 
درآمد اسرائیل تنها محدود به فلسطین نیست و کشورهای عربی باید بخشی از هزینه ارتش اسرائیل را بدهند.  تا کنون آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از معامله قرن حمایت کرده‌اند. آمریکا ۲۰ درصد؛ اتحادیه اروپا ۱۰ درصد و کشورهای عربی خلیج فارس ۷۰ درصد هزینه مالی طرح را باید بپردازند.
 
آمریکا اعلام کرده اگر فلسطین معامله قرن را نپذیرد، تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار می‌گیرد و معاملات آنها با سایر کشورها لغو می‌شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فیلم روز ، معامله قرن
نظرات شما
پیشخوان