تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
خطیب جمعه تهران:

ارزش ۲۲ بهمن را کسی جز امام زمان نمی‌تواند محاسبه کند/ دشمن امروز در لجن‌های خودش دست و پا می‌زند و کاری بلد نیست

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: اگر انقلاب نبود در حال حاضر آمریکا و صهیونیسم بر کل جهان سلطه داشت و همین کشور به اسم ایران، فرهنگ، تاریخ و اقتصادش تماماً آمریکایی بود.

رویداد۲۴  آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: فرارسیدن ۲۲ بهمن که از ایام‌الله است به تمام انسان‌های حقدوست و حق‌شناس خاصه امت اسلام و بخصوص به ملت ایران تبریک و تهنیت عرض میکنم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد:۲۲ بهمن یک حادثه‌ای بود که در تاریخ رخ داد این حادثه اهداف انبیا و اولیا را در تاریخ بشریت تحقق بخشید.

وی با بیان این که باید به تاریخ و فلسفه انقلاب توجه نمود، عنوان کرد: بحثی در فلسفه وجود دارد به عنوان فلسفه تاریخ یعنی تاریخ را بخوانیم و آینده را بر اساس اطلاعات تاریخی گذشته بیان کنیم. یعنی تاریخ را نگاه کردن و اصولی را استوار نمودن، در کنار فلسفه تاریخ بحث دیگری به نام جبر تاریخ است یعنی حوادثی که در تاریخ رخ می‌دهد که سنت و قانون خداوند است.

امامی کاشانی خاطر نشان کرد:‌باید نگاهی به وضعیت کشور‌های منطقه به قبل از انقلاب ایران بیندازیم؛ اگر انقلاب نبود در حال حاضر آمریکا و صهیونیسم بر کل جهان سلطه داشت و همین کشور به اسم ایران فرهنگ، تاریخ و اقتصادش تماماً آمریکایی بود.

آیت الله امامی کاشانی در ادامه اظهار داشت: در زمان شاه بحث‌هایی مطرح کردند با این عنوان که یهود و صهیونیست و ایران برادر باشد و فلسطین دو بخش شود، اما مرحوم آیت الله کاشانی در برایر این مساله ایستاد. آیت الله کاشانی شخصیتی بود که در برابر استعمار و استثمار ایستاد و شاه ایشان را به لبنان تبعید کرد و بعد از تبعید ایشان زمینه را در کشور برای مقاصد خود آرام و مهیا کرد.

وی ادامه داد: از طرفی یهود و صهیونیست در مسائل اقتصادی و ماشین جنگی خود از بنزین و نفت ایران استفاده می‌کرد، بعد از تقسیم فلسطین به دو بخش، بخش صهیونیست هیچ چیز نداشت، برنج و گندم و انواع محصولات ضروری غذایی برای زندگی را از ایران می‌گرفت و در آن زمان ایران کشوری بود که از نظر محصولات غذایی خودکفا بود و صادرات داشت، اما این را برعکس کردند، یعنی تولید گوشت را در ایران از میان بردند، با تقسیم اراضی کشاورزی را از بین بردند و هنوز هم آثار آن هنوز هست در نتیجه از نظر تولید ما را ضعیف و به خارج وابسته کردند تا مجبور شویم نفت را بفروشیم و در ازای پول نفت ارزاق وارد کنیم.

خطیب جمعه جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته، بیان داشت: بعد از اقتصاد به مساله علم و فرهنگ حمله کردند، در حوزه‌های علمی و دانشگاهی اساتید دانشگاه و دانشجویان عزیز توجه کنند که دانشگاه چه بود و چه شد، اساتید دانشگاه ما در کشور‌های آن‌ها احترام نداشتند، از نظر فرهنگ دینی هم حوزه‌های علمیه را تعطیل کردند، طلاب و علما حق عمامه داشتن نداشند، کشف حجاب کردند، روضه‌ها را تعطیل کردند. این برنامه‌ای برای ایران بود و می‌خواستند بعد از ایران به سراغ کشور‌های دیگر هم بروند، اما پیروزی انقلاب مانع راه آن‌ها شد و مانند خورشید درخشید و کشور‌های دیگر منطقه را بیدار و آگاه کرد، غیر از چند کشور ضعیف و وابسته مانند عربستان سعودی که گوش به فرمان آمریکا است.

امامی کاشانی ادامه داد: راهپیمایی ۲۲ بهمن در تمام کشور وجود دارد. این همه نعمت، این همه عظمت آنچنان ارزش دارد که می‌شود گفت هر کسی ۲۲ بهمن در خانه‌اش بنشیند به انسانیت و تاریخ انسانیت جفا کرده است.

وی با بیان این که ۲۲ بهمن نگذاشت گردن‌کشان دنیا به هدف خود برسند، عنوان کرد: آمریکا و صهیونیست به چاهی که کنده بودند سقوط کردند. ۲۲ بهمن آنچنان قیمت و ارزش دارد که باید گفت که ارزشش را در زیر این آسمان کسی نمی‌تواند جز شخص مبارک امام زمان محاسبه کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به این که ۲۲ بهمن امسال از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: امسال ۲۲ بهمن چهلمین روز شهادت سپهبد عزیز حاج قاسم سلیمانی است. اگر ما مثل سردار سلیمانی در ارتش‌مان داشتیم بسیار برای‌مان ارزش داشت.

وی ادامه داد: عقیده‌ای در سردار شهیدد قاسم سلیمانی وجود داشت که امروز کشور‌های غرب آسیا می‌گویند امنیت ما مدیون سردار سلیمانی است و حضرت آیت‌الله سیستانی در پیام تسلیت به رهبر معظم می‌گوید ایشان خدمات بی نظیر و فراموش نشدنی به ما داشته است.

امامی کاشانی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس شورای اسلامی مولود ۲۲ بهمن است، مولود فداکاری‌ها است و اهمیت دادن به این روز است و پای صندوق آمدن ثمره همین اهمیت دادن است.

وی اضافه کرد: آمدن پای صندوق‌ها اهمیت دادن به امنیت کشور است؛ آمدن پای صندوق کشور را بیمه و دشمن را ناامید می‌کند. آنان می‌گویند مردمی که این همه مشکل دارند، اما پای صندوق‌های رأی می‌آیند و از کشورشان دفاع می‌کنند، از همین رو احترام گذاشتن به روز رأی گیری و حضور در پای صندوق‌ها آثار توجه به ۲۲ بهمن است و ادا کردن دین به امام و شهدا است.

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن امروز در لجن‌های خودش دست و پا می‌زند و کاری بلد نیست. طرح معامله قرن، غارت خانه مردم بی‌پناه فلسطین است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ویژگی نمایندگان مجلس، گفت: البته همان طوری که رهبر عزیر فرمودند نمایندگانی باید در مجلس باشند که مومن به خدا، مملکت و شهیدان باشند و کاری کنند که دیگر فقر و گرانی نباشد.

امامی کاشانی بیان کرد: نماینده باید در برابر دشمن، شجاع، جدی، چابک و پرکار باشد دلش برای مردم و کشور بسوزد. کشور دارای قوه مجریه، مقننه، قضایی و قوه چهارم مجمع تشخیص مصلحت نظام است و هرکسی که به مقام می‌رسد و بر صندلی می‌نشیند در پیشگاه خدا مسئولیت دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار کرد: خلاف و خلاف کاری از قانون در کشور‌های غربی بیشتر از کشور‌های اسلامی است و در حالی که این کشور‌ها مردم درستی ندارند، اما قانون جلوی آن‌ها می‌گیرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان