تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
فرمانده یگان‌های ویژه ناجا:

مهم‌ترین اسلحه ما آب‌پاش است/ در شرایط خاص از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی هم استفاده می‌کنیم

سردار کرمی با بیان اینکه شاخصه یگان ویژه، جمع آوری صحنه ناآرامی ها با کمترین هزینه است، گفت: مهمترین اسلحه یگان ویژه آبپاش بوده و به هیچ وجه افراد ما از اسلحه جنگی استفاده نمی کنند.

اعتراضات مردمی

رویداد۲۴ سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه ناجا در خصوص چگونگی عملکرد ماموران یگان ویژه در ناآرامی‌ها واغتشاشات اخیر اظهار داشت: اگرچه ماموران ما از آموزش،قابلیت و توانمندی‌های بالایی برخوردار هستند اما در تمام مراحل و ماموریت‌ها به آنها تاکید می شود که با حداقل هزینه صحنه جمع آوری شود.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا تصریح کرد: در اذهان عمومی یگان ویژه، واحدی سخت و خشن دیده می شود اما در صحنه عمل مردم شاهدند که ماموران یگان ویژه رفتاری انسانی، اسلامی و انقلابی دارند و تا آنجا که می توانند مدارا کرده و به افراد تذکر می‌دهند.

سردار کرمی اعلام کرد: اگر در مواقعی، افرادی باشند که قانون را زیر پا گذاشته و به مقدسات و انقلاب توهین کنند و در واقع خط قرمزها را زیر پا بگذارند خود مردم از ما درخواست می کنند که عکس العمل نشان داده و با آنها برخورد کنیم.

وی ادامه داد: حتی در آن موقع هم سعی می‌کنیم با افرادی که قانون را زیر پا گذاشته و به اموال عمومی آسیب می‌رسانند با تذکر، مدارا و سعه صدر برخورد کنیم.

سردار کرمی گفت: با رویکردی که ماموران یگان ویژه داشته اند تا کنون با کمترین هزینه توانسته ایم صحنه های مختلف را جمع کنیم؛ البته مردم نیز همواره با ما همکاری داشتند و کسانی را که تخلف کرده و به اموال عمومی آسیب می رساندند به ما معرفی کرده و از ما می‌ خواستند که جلوی آنها را گرفته و با آنها برخورد کنیم.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا ،شاخصه یگان ویژه را آموزش و تجهیزات خوب و انجام دادن عملیات با کمترین هزینه دانست و تصریح کرد:ماموران ما این توانایی را دارند که صحنه‌های بسیار وسیعی را در مدت زمان کوتاهی با کمترین هزینه و خسارت جمع آوری کنند.

سردار کرمی در ادامه به مدارا و صبر و تحمل مأموران یگان ویژه تا سر حد شهادت اشاره و بیان داشت: شهادت همکار پر تلاشمان "رضا صیادی" در ناآرامی‌های اخیر در جنوب کشور نمونه ای از فداکاری، صبر و تحمل ماموران ماست؛ وی در عملیات پاکسازی منطقه ای که تعدادی از اشرار کمین کرده بودند به شهادت رسید چرا که اشرار مردم را سپر خود قرار داده بودند و مأموران ما برای آنکه کوچکترین آسیبی به مردم نرسد از تمام تجهیزات شان استفاده نکرده و اینگونه بود که این مامور ما به درجه رفیع شهادت نائل شد.


بیشتر بخوانید: اظهارات فرمانده نیروی انتظامی درباره اعتراضات اخیر/ تیراندازی‌ها از طرف ناجا نبوده


فرمانده یگان های ویژه ناجا در این خصوص که آیا یگان ویژه در اغتشاشات و ناآرامی ها از سلاح جنگی استفاده می کند یا خیر؛ اظهار داشت: یگان ویژه در صحنه‌ها به هیچ وجه از اسلحه جنگی استفاده نمی‌کند.

وی گفت: مهم ترین اسلحه ما آبپاش است؛ البته در شرایط خاص از گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی که غیر کشنده است، استفاده می‌شود.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان