تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
عضو فراکسیون امید:

ترکیب مجلس یازدهم شبیه هیچ‌کدام از مجالس قبل نخواهد بود/ در مجلس یازدهم قطعاً شاهد جدال میان مجلس و دولت خواهیم بود

یک عضو فراکسیون امید گفت: یکی از چالش‌های جدی مملکت با شروع کار مجلس یازدهم، مشکلات داخلی خواهد بود. بیش از آنکه نگران عوامل محیطی و بیرونی در سال آینده باشیم، نگران مشکلات داخلی هستیم.

انتخابات مجلس

رویداد۲۴ علی اکبری نماینده شیراز و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، اصلاح‌طلبان را از مجلس آینده بی‌نصیب دانست و گفت: اصلاح‌طلبان سهمی از مجلس یازدهم نخواهند داشت و اگر به مجلس آینده راه یابند، درصد آن به‌ قدری کم است که اصلاً تاثیرگذار نخواهند بود.

او ادامه داد: اصلاح‌طلبان در بسیاری از شهرها از جمله شیراز کاندیدا ندارند و هیچ اصلاح‌طلبی تایید صلاحیت نشده‌ است.

ترکیب مجلس یازدهم شبیه هیچ‌کدام از مجالس قبل نخواهد بود

این نماینده مجلس در جواب این پرسش که مجلس آینده شبیه کدام‌ یک از مجالس پیشین خواهد بود اعلام کرد: به نظر می‌رسد ترکیب مجلس یازدهم ترکیب جدیدی خواهد بود و شبیه هیچ‌کدام از مجالس قبل نباشد. مجلس یازدهم مجلسی یکدست اصولگرا خواهد بود و در ترکیب آن بیشتر تندروها حضور دارند.

اکبری ادامه داد: در مجلس یازدهم شاهد تکرار اقداماتی همچون حمله به سفارت عربستان و انگلستان خواهیم بود که به موجب آن هزینه‌هایی به کشور تحمیل خواهد شد.

در مجلس یازدهم قطعاً شاهد جدال میان مجلس و دولت خواهیم بود

او تاکید کرد: قطعاً در مجلس یازدهم شاهد جدال میان مجلس و دولت خواهیم بود؛ یکی از چالش‌های جدی مملکت با شروع کار مجلس یازدهم، مشکلات داخلی خواهد بود. در سال آینده بیش از آنکه نگران عوامل محیطی و بیرونی- که خارج از اراده‌اند و قابل مدیریت نیستند- باشیم، نگران مشکلات داخلی هستیم.

فضای چندقطبی و حذفی گسل بی‌اعتمادی را گسترش می‌دهد

این عضو فراکسیون امید مجلس به تاثیر فضای چندقطبی و حذفی در کشور اشاره کرد و گفت: مردم نسبت به حاکمیت بی‌اعتماد هستند و فضای چندقطبی و حذفی گسل بی‌اعتمادی را گسترش می‌دهد. اگر نتوانیم مشارکت همه لایه‌های فکری را جلب کنیم و تنها به یک جناح خاص توجه کنیم، تکلیف روشن است؛ در این شرایط بخش عمده‌ای از جامعه را برای ورود به تصمیم‌گیری حذف می‌کنیم.


بیشتر بخوانید: در مورد انتخابات، ما کار خودمان را کردیم/ به نامزدهایی که دروغ می‌گویند رای ندهید

پیامد تمرکز قدرت در بلندمدت آفت و آسیب است

اکبری ادامه داد: قدرت در آینده یک‌جانبه خواهد بود. از یک‌ سو صداوسیما رسانه یک جناح است، از سوی دیگر در آینده قدرت تمرکز پیدا می‌کند و پیامدش در بلندمدت آفت و آسیب است. همچنین ترکیب رسانه و قدرت با تندروی‌هایی که وجود خواهد داشت به‌ شدت منافع ملی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عده‌ای از شکاف‌هایی که در جامعه وجود دارد نفع می‌برند

او سپس توضیح داد: برخی منافع‌شان در تحریم، بحران و شکاف‌هایی است که در جامعه وجود دارد. آنها دنبال این نیستند که به قدرت جهت بدهند و همگرایی مردم را به دست آورند و از ظرفیت جامعه و همه جناح‌های فکری استفاده کنند. به هر حال اگر نتوانیم پشتیبانی مردم را حفظ کنیم، آسیب فراوانی خواهیم دید.

این عضو کمیسیون عمران مجلس به راهکار برون‌رفت از شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: به جای آنکه رفتارهای سلیقه‌ای از خود نشان دهیم و دنبال حذف همدیگر باشیم، باید برای جذب نیروهای مختلف و سرمایه‌های اجتماعی چاره‌اندیشی کنیم.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان