تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

آخرین وضعیت بارش برف در شمال کشور/ برق هفت شهر و ۲۸۰ روستا در استان گیلان قطع است/ نجات ۱۰۸ زن باردار از گذرگاه‌های برف‌گیر

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو می‌گوید: مسدود بودن راه‌ها در گیلان، مانع دسترسی تیم‌های عملیاتی برای برقدار کردن شهر‌ها و روستا‌های این استان شده است.

مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو می‌گوید: به جز تیم‌های عملیاتی استان گیلان، ۵۴ تیم از سایر استان‌ها اعزام شده‌اند، اما مسدود بودن راه‌ها، دست آن‌ها را برای برقدار کردن شهر‌ها و روستا‌های گیلان بسته است. در صورت برطرف شدن مشکل راه ها، امشب بسیاری از خاموشی‌ها را برطرف می‌کنیم.

قطعی برق در کنار مشکلاتی که برای زندگی روزمره گیلانی‌ها ایجاد کرده، موجب اختلال در ارتباط مخابراتی این استان نیز شده است.

«مهرداد ترابیان» مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات نیز در این زمینه به ایرنا گفت: اگر قطعی برق ادامه پیدا کند با قطعی ارتباطات مخابراتی در استان گیلان مواجه خواهیم شد.


به گفته وی، نزدیک به ۳۰۰ سایت تلفن همراه در استان گیلان قطع شده که ۱۰۰ سایت، با کمک ژنراتور وصل شده است.

وی عمده مشکل کنونی را قطعی برق دانست و افزود: امروز قول داده‌اند تا ظهر برق متصل شود، اما نگرانی ما از این است که با توجه به کمبود گازوئیل، سوخت ژنراتور‌هایی که برای سایت‌های تلفن همراه فرستاده‌ایم تمام شود و دوباره شاهد قطعی اتصال تلفن همراه و ثابت در برخی از مناطق استان باشیم. ژنراتور‌هایی که به مناطق مختلف فرستاده‌ایم تا عصر دوام می‌آورند، اما پس از آن اگر قطعی برق ادامه پیدا کند با بحران ارتباطی مواجه خواهیم شد.

بارش برف که از یکشنبه شب (۲۰ بهمن) در گیلان آغاز شد، موجب قطع برق و آب شماری از مشترکان ساکن گیلان شد. ارتفاع برف در مناطق جلگه‌ای و شهر‌های شرقی و مرکزی استان بین ۵۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در ارتفاعات این استان تا دو متر گزارش شد.

نجات ۱۰۸ زن باردار از گذرگاه‌های برف‌گیر

پیرحسین کولیوند با تشریح آخرین گزارش حوادث جوی از روز ۱۹ تا ۲۳ بهمن ساعت ۶ صبح این مطلب را عنوان و افزود: این شمار عملیات امدادرسانی و انتقال زنان باردار توسط خودرو‌های عملیاتی اعزامی به مناطق برف گیر، سخت گذر و صعب العبور کوهستانی در چهار استان گیلان (۹۰ زن باردار)، آذربایجان شرقی (۱۲ زن باردار)، اصفهان (سه زن باردار) و اردبیل (سه زن باردار) انجام شده است.

وی ادامه داد:در چهار روز گذشته و با تلاش امدادگران اورژانس ۱۱۵، ۹۸ مصدوم متاثر از حوادث جوی و اقلیمی به مراکز درمانی و بیمارستان اعزام شدند که از این شمار ۸۶ مصدوم در گیلان، ۶ مصدوم در اردبیل، ۳ مصدوم در آذربایجان غربی، یک مصدوم در آذربایجان شرقی و یک مصدوم در مازندران بوده اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به آمار کل مصدومان و فوتی‌ها در حوادث جوی و اقلیمی چهار روز گذشته اضافه کرد: در مدت یادشده ۱۵۵ نفر به عنوان مصدومان و فوتی‌های این حوادث در سامانه (EOC) اورژانس ۱۱۵ ثبت و گزارش شده اند که از این تعداد ۸ نفر فوتی در استان‌های گیلان (هفت نفر) و اردبیل (یک نفر) و ۱۴۷ مصدوم در استان‌های گیلان (۹۳ نفر)، آذربایجان شرقی (۴۳ نفر)، اردبیل (هفت نفر)، آذربایجان غربی (سه نفر) و زنجان (سه نفر) بوده است.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، در سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

فیلمی از برف و کولاک سنگین و گیر افتادن مردم در بزرگراه های شمال کشور

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بارش برف ، قطعی برق
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان