تاریخ انتشار: ۲۱:۱۷ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

آخرین اخبار از بحران برف در گیلان / قطعی برق ۶۵ درصد مشترکان

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان گفت: از ساعت هفت صبح روز گذشته تا عصر امروز "چهارشنبه" مصدومان حوادث برفی در این استان به ۱۱۲ نفر رسید.

حوادث برفی

رویداد۲۴ پیمان اسدی عصر روز چهارشنبه اظهار داشت: این حوادث شامل سقوط از شیروانی، سر خوردن و ... بود.

وی اظهار داشت: در این مدت، ۱۹ نفر دچار مسمومیت با گازمونواکسید کربن شدند که با امدادرسانی به موقع تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی استان گیلان نجات یافتند.

وی با بیان اینکه ۱۸ مورد نیز انتقال مادر باردار توسط فوریت‌های پزشکی گیلان به مراکز درمانی انجام گرفت، خاطر نشان کرد: ۶۱ مورد نیز انتقال بین مراکز درمانی توسط MCMC اورژانس استان گیلان انجام شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گیلان اظهار داشت: در این مدت سه هزار و ۵۳ بار زنگ واحد ارتباطات "مرکز پیام اورژانس" به صدا درآمد و ۷۸۹ مورد امدادرسانی انجام شد.
بیشتر بخوانید: برقدار شدن چهار پست برق در گیلان / بخش عمده مشترکان امشب برقدار می‌شود
بارش برف که از شامگاه یکشنبه در مناطق مختلف استان گیلان آغاز شده بود و تا دیروز عصر ادامه یافت موجب قطعی آب و برق جمعیت زیادی در شهرستان‌های مختلف و مسدود شدن بخش زیادی از جاده‌های روستایی و نیز آزادراه رشت - قزوین و برخی دیگر از محور‌های اصلی جاده‌ای شد.

تردد در اکثر محور‌های استان گیلان با زنجیر چرخ امکان پذیر است

پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: تردد در اکثر محور‌های استان گیلان و همچنین محور‌های زنجان- طارم، زنجان-دندی و قیدار- ابهر در استان زنجان با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

به گزارش روز چهارشنبه پلیس راهور ناجا در محور‌های اسالم - خلخال، اردبیل- سراب و اردبیل- آستارا در استان اردبیل و محور‌های مراغه - هشترود، اهر-کلیبر و اهر-ورزقان در استان آذربایجان شرقی پدیده کولاک ادامه دارد.

بر اساس این گزارش وزش باد همراه با گرد و خاک در محور زابل- زاهدان در استان سیستان و بلوچستان مشهود است.

همچنین در آزادراه تهران-کرج (محدوده گرمدره و از پل کلاک تا پل فردیس) و آزادراه کرج-قزوین (از پل فردیس تا پایانه شهید کلانتری) ترافیک به صورت نیمه سنگین می‌باشد.

مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن ۱۲۰و ۸۸۲۵۵۵۵۵ (ده خط) به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و امدادرسانی احتمالی به هموطنان است. در سایت www.rahvar ۱۲۰.ir نیز آخرین اطلاعات ترافیکی قابل دسترسی است.

آزادراه رشت - قزوین بازگشایی شد

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان گفت: آزادراه رشت - قزوین و محور قدیم رشت - قزوین بازگشایی شد.

سرهنگ حسین محمدپور عصر چهار شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: مشکل مسیر عوارضی امامزاده هاشم تا رشت هم اینک برطرف شده و ترافیک خودرو‌ها به سمت رشت جریان یافته است. ضمن آنکه برای ساماندهی ترافیک به سمت رشت از محدوده رودبار محدودیت‌های ترددی ایجاد شده است.

آزاد راه رشت - قزوین از بامداد روز سه شنبه این مسیر مسدود شد.

وضعیت استان گیلان بحرانی است

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی وضعیت استان گیلان را بحرانی عنوان و تاکید کرد: جا دارد وزرای کشور و نیرو شخصا در استان حضور یافته و مشکلات را مدیریت کنند.

مهرداد لاهوتی که هم‌اکنون در منطقه حضور دارد در گفتگو با خبرنگار ایسنا قطع برق را اساسی‌ترین مشکل شرق گیلان عنوان و اظهار کرد: مدیران کل برق استان توانایی رفع این مشکل را ندارند لذا می‌طلبد وزیر نیرو شخصا در استان حاضر شده و نسبت به رفع قطعی برق اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه از دو هفته قبل بارش چنین برفی پیش‌بینی شده بود، تصریح کرد: متاسفانه مجموعه مدیریت بحران استان در این خصوص بسیار ضعیف عمل کرده البته از اقدامات انجام شده تقدیر و تشکر می‌کنم، اما باید تمهیدات بهتر و بیشتری برای مقابله با این بارش از قبل پیش‌بینی شده، اندیشیده می‌شد.

لاهوتی با تاکید بر اینکه وضعیت استان و شرق گیلان اصلا مناسب نیست، خاطرنشان کرد: دکل‌های آسیب‌دیده برق هنوز تعمیر نشده و این در حال است که زندگی مردم به برق وابسته است.

وی با بیان اینکه راه‌های روستایی ۱۰۰ درصد بسته است، تصریح کرد: راه‌های اصلی بازگشایی شده، اما راه‌های فرعی کاملا مسدود است و از مردم روستا‌ها هیچ اطلاعی در دست نیست، نمی‌دانیم مردم آذوقه و مواد مورد نیاز در اختیار دارند یا خیر؟

به گفته نماینده مردم لنگرود در مجلس، هنوز ۶۵ درصد مشترکان با مشکل قطع برق مواجه هستند.

وی با ابراز نگرانی از قطع آب اظهار کرد: متاسفانه آب شرق گیلان کاملا قطع شده و ۳۰ درصد از مشترکان سایر نقاط استان آب وصل است.

لاهوتی در خاتمه با اشاره به بارش یک متری برف در استان گفت: متاسفانه برخی از مردم بیش از ۲۴ ساعت است که در راه مانده‌اند.

آخرین وضعیت قطعی آب و برق

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در حال حاضر بارش‌ها در این استان متوقف شده است، اظهارکرد:، اما درطول مسیر حدودا ۱۵ کیلومتری قزوین – رشت تعدادی از خودرو‌ها متوقف شده‌اند.

لطیفی درمورد وضعیت آب و برق در استان گیلان نیز اظهارکرد: برق حدود ۱۶۵هزار مشترک در ۱۹۴ روستا قطع شده بود که برق ۵۰ هزار مشترک وصل شده است و بیش از۵۰ اکیپ عملیاتی نیز در حال تلاش برای وصل مجدد جریان برق هستند. برق در بخش‌هایی از شهر رشت نیز قطع است و متأسفانه مشکلاتی را برای تامین گرما در منازلی که دارای پکیج و سیستم گرمایشی وابسته به برق هستند، ایجاد کرده است.

وی افزود: همچنین جریان آب ۱۲ هزار مشترک حدود ۵۰ روستا نیز قطع است که برخی از آن ناشی از قطع برق است و تلاش‌ها برای وصل آن در حال انجام است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: برف گیلان
نظرات شما
پیشخوان