تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

کاهش چشمگیر سن تماس جنسی در ایران

مینو محرز، متخصص بیماری‌های عفونی و رئیس مرکز تحقیقات ایدز کشور گفت: در مطالعاتی که شده شروع تماس جنسی در ایران حدود ۱۳.۵ تا ۱۴ سال است.

تماس جنسی

رویداد۲۴ ویروس اچ‌آی‌وی که در نهایت منجر به بیماری ایدز می‌شود همواره به عنوان یک بیماری دهشتناک در اذهان همگان شناخته شده و اطلاق آن به یک فرد باعث طرد شدن وی از جامعه و نگاه نامناسب افراد دیگر به این فرد می‌شود.

هر ساله در دنیا افراد زیادی به دلایل مختلف از جمله ابتلا به دلیل استفاده از سرنگ‌های مشترک تزریقی در اعتیاد، روابط نامشروع جنسی و انتقال از طریق مادر به جنین به این بیماری مبتلا می‌شوند.

برای آگاهی از این بیماری و آخرین وضعیت آن در سطح جهان و ایران و نیز روش‌های درمانی و ... این ویروس، پای صحبت مینو محرز، متخصص بیماری‌های عفونی و رئیس مرکز تحقیقات ایدز کشور نشستیم.

محرز ابتلای ۳۰ میلیون نفر در جهان و ۶۰ هزار نفر در ایران به بیماری ایدز، انتقال از راه تماس جنسی، سرنگ مشترک تزریقی در معتادان و انتقال از مادر باردار به جنین را از جمله راه‌های اصلی انتقال این بیماری دانست؛ ضمن اینکه مهمترین موضوع در باره این بیماری را عدم آگاهی لازم مردم دانست و تأکید کرد در ایران به روز‌ترین دارو‌ها و روش‌های درمانی بیماری ایدز وجود دارد و همه خدمات لازم به این بیماران به صورت رایگان ارائه می‌شود.

او گفت: اکنون در کل جمعیت ما میزان شیوع اچ‌ای وی کمتر از یک درصد است. افزایش بیماران اچ آی وی از طریق تماس جنسی نگران کننده است. اکنون افرادی در سنین ۱۵ و ۱۶ ساله داریم که دچار اچ آی وی شده‌اند و به ما مراجعه می‌کنند. اکنون در مطالعاتی که شده شروع تماس جنسی در ایران حدود ۱۳.۵ تا ۱۴ سال است.
منبع: فارس
برچسب ها: ایدز
نظرات شما
پیشخوان