تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

چین رسما از کند شدن سرایت کرونا خبر داد

کمیسیون بهداشت ملی چین روز دوشنبه رسما اعلام کرد که شیوع و سرایت ویروس کرونا در سطح این کشور بسیار آهسته و کند شده است.

چین رسما از کند شدن سرایت کرونا خبر دادرویداد۲۴ این کمیسیون خاطر نشان کرد که ضریب ابتلا به بیماری در ۳۰ استان و منطقه و شهر خودمختار در چین رو به کاهش و با ثبات است و همزمان تدابیر قرنطینه در کانون شیوع بیماری برای مهار کامل آن تشدید شده است.

این گزارش نهاد بهداشتی ملی چین حاکی است که برای ۱۴ روز متوالی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر چین کاهش یافته و شمار کسانی که مظنون به ابتلا هستند نیز هر روز کمتر شده است.

از سوی دیگر این کمیسیون تصریح کرد که شمار بیمارانی که پس از ابتلا به ویروس کرونا درمان شدند در همین دوره افزایش یافته و از مرز ۱۰ هزار نفر فراتر رفته است.

وانگ خه شونگ رییس جدید کمیسیون بهداشت ملی استان خوبی مرکز شیوع بیماری در چین گفت که شهر ووهان مرکز استان و دیگر مناطق همجوار آن میدان اصلی مبارزه با کروناست.

او تاکید کرد که در بیرون از استان شمار مبتلایان رو به کاهش است اما مبارزه با کرونا هنوز پایان نیافته است و باید آن را به طور کامل مهار کرد.

همزمان با تلاش های چین وانگ یی وزیر خارجه این کشور در مصاحبه ای در آلمان گفت که همه کشورهای دنیا باید مانند اعضای یک خانواده با کرونا مبارزه کنند.


بیشتر بخوانید: آمادگی ایران برای همکاری‌های با چین درمورد شناخت کرونای جدید


وی افزود که هیچ کشوری نمی تواند خود را ایزوله کرده و یا به تنهایی قادر به شکست این ویروس باشد. همکاری بین المللی بدون تاخیر باید تقویت شود.

یکهزار و ۲۰۰ نفر از نظامیان متخصص ارتش چین به ووهان در مرکز چین اعزام شده اند و تیم سازمان بهداشت جهانی نیز در حال بازرسی از مناطق مختلف در شمال و جنوب چین برای پیدا کردن راه های درمانی برای ویروس کروناست.

کرونا تاکنون باعث مرگ یکهزار و ۷۷۵ نفر در چین و جهان شده است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا ، چین
نظرات شما
پیشخوان