تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران؛

۳۸۸ مبتلا و ۳۴ فوتی کرونا در کشور/ درخواست والدین؛ تعطیلی مدارس است/ آبادان قرنطینه شد

در دهمین روز از شیوع کرونا در کشور تاکنون براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۴۵ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و متاسفانه ۲۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

رویداد۲۴ ده روز پس از شیوع بیماری کرونا تا ظهر روز گذشته براساس اعلام وزارت بهداشت ۲۴۵ مورد قطعی مبتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شده که متاسفانه ۲۶ نفر از آنان جان خود را از دست داده‌اند. با اعلام شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه، نماز جمعه این هفته در ۲۳ استان به دلیل شیوع کرونا لغو شده است. همچنین براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا دانشگاه و مراکز علمی تا پایان هفته و مدارس، مهد‌های کودک و مراکز روزانه بهزیستی تا دوشنبه تعطیل هستند. همچنین به دستور رییس جمهور تدابیری اتخاذ شده تا در صورت ادامه تعطیلی مدارس، دانش آموزان از طریق شبکه آموزش، موضوعات درسی خود آموزش ببینند.

در هفته گذشته ۲۰ درصد مراسم تالار‌ها لغو شد/ نباید به جامعه هراس وارد کرد

خسرو ابراهیمی‌نیا در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص لغو مجالس و نحوه محاسبه ضرر و زیان گفت: ما به تمام تالار‌ها و سالن‌های برگزار کننده مجالس اعلام کردیم که در راستای کمک به هموطنان و مقابله با شیوع ویروس کرونا افرادی که در هفته جاری مراسم داشتند اگر مراسم خود را ملغی کردند کلیه مبلغ ودیعه را بدون هیچ کم و کاستی به آن‌ها عودت داده شود هر چند این امر ضرر و زیان هنگفتی به تالار‌ها تحمیل خواهد کرد، اما برای رفاه حال هموطنان و سلامتی آن‌ها این کار را انجام دادیم.

وی با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور در ستاد مقابله با کرونا گفت: وقتی عالی‌ترین مقام اجرائی کشور اعلام می‌کند که اوضاع تحت کنترل است و تعطیل کردن و خارج شدن از روال عادی زندگی هدف دشمن است پس دیگر لزومی ندارد ما بخواهیم مراسم خود را ملغی کنیم. رئیس جمهور تاکید کردند از شنبه روال عادی بر کشور حاکم خواهد بود و ما نیز همین کار را خواهیم کرد پس اگر فردی بخواهد مراسم خود را ملغی کند باید هزینه‌ها مربوطه را بپردازد.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف افزود: در هفته گذشته ۲۰ درصد مراسم‌ها ملغی شد و با توجه به اظهارات مدیران و وزارت بهداشت و مسئولان اوضاع تحت کنترل است و بیش از این نباید به جامع هراس وارد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت

رضا پورخانعلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار در بخش کشاورزی و اخیرا در بحران برف و در هیات اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همکاری و تلاش ستودنی داشت.

۸ مبتلا به ویروس کرونا/۲ نفر فوت شدند

فرهاد ابول نژادیان با اشاره به شناسایی موارد جدید ابتلا به کروناویروس در خوزستان، گفت: تا روز گذشته تست کروناویروس پنج نفر دیگر در خوزستان مثبت اعلام شده است که یک نفر از این افراد فوت کرده است.


بیشتربخوانید: تست کرونا ۴ نماینده مجلس مثبت اعلام شد


وی با بیان اینکه از ابتدای ورود کروناویروس به خوزستان تاکنون در مجموع هشت نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند، تصریح کرد: دو نفر از این افراد فوت کرده‌اند. افراد مبتلا به کروناویروس از شهر‌های آبادان، دزفول، شوشتر، اهواز، اندیمشک و هندیجان بوده‌اند.

ابتلای ۱۶ نفر به کرونا در مازندران

سید عباس موسوی گفت: بر اساس نتایج آزمایش‌های ابتلا به کرونا ویروس در استان، تعداد مبتلایان به این بیماری در مازندران به یازده نفر رسید.

او با اشاره به قدرت بالای سرایت این ویروس در بین افراد گفت: رعایت بهداشت فردی می‌تواند از شیوع این بیماری جلوگیری کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تمام مبادی ورودی به استان مازندران طرح تب سنجی از مسافران و گردشگران انجام می‌شود از مسافران خواست در شرایطی که تمام مدارس، دانشگاه‌ها و اماکن فرهنگی و مذهبی تعطیل است از سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند.

موسوی افزود: در این مرحله تعطیلات پیش رو برای این است که مردم در خانه‌های خود استراحت کنند و از دید و بازدیدهایغیر ضروری پرهیز کنند و همچنین به افرادیکه هرگونه علامتی داشته باشند نزدیک نشوند تا از طیف مبتلایان به کرونا ویروس کم شود.

با حکم وزیر بهداشت.

دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا منصوب شد

متن این حکم به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر سید حسین داودی

مشاور محترم وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی

با توجه به بیماری جناب آقای دکتر حریرچی معاون محترم کل، به موجب این ابلاغ به سمت دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا منصوب می‌شوید. امید است با عنایت به پروردگار و با جدیت و پیگیری مستمر در انجام امور محوله مؤید باشید.

ابتلای ۶ نفر به کرونا در کاشان و آران و بیدگل

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، این دانشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد: پیرو اطلاعیه شماره ۲ مبنی بر اطلاع رسانی دقیق و بهنگام در خصوص افراد مبتلا به بیماری کرونا ویروس؛ به اطلاع همشهریان عزیز می‌رساند بر اساس اعلام رسمی امروز مورخه ۸ اسفند ماه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از طریق رسانه‌ملی از تعداد موارد مثبت استان اصفهان، تعداد افراد مبتلا به کرونا ویروس در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان شامل شهرستان‌های کاشان و آران بیدگل تا این لحظه، ۶ نفر است.

در ادامه این بیانیه آورده شده است: لذا به همشهریان عزیز توصیه می‌شود ضمن رعایت موارد بهداشتی و نکات پیشگیری، اخبار دقیق در این باره را صرفا از طریق روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی پیگیری کنند.

درخواست والدین تعطیلی مدارس است

"نورعلی عباسپور" مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش، درباره نظر والدین دانش آموزان درباره تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: همه خانواده‌ها در این زمینه دغدغه دارند و ما این را در روز چهارشنبه در جلسه‌ای که نماینده انجمن حضور داشت، منتقل و اعلام کردیم؛ بخش قابل توجهی از خانواده‌ها می‌خواهند مدرسه را تعطیل کنیم و اگر این کار را نکنیم، فرزندانشان را به مدرسه نمی‌فرستند. انشاالله با همدلی که وجود دارد، انتظار می‌رود در بخش دولت کار مدیریت شود، نه این که به صورت متزلزل تصمیم گیری صورت گیرد.

عباسپور درباره تعطیلی مدارس تا پایان سال تصریح کرد: هنوز برای این موضوع تصمیم گرفته نشده، زیرا وزیر بهداشت اعلام کرده که فردا شب تصیم‌گیری می‌شود. پیش بینی این است که با توجه به شرایط، مدارس تعطیل خواهد بود، چون اعلام شده با توجه به وضعیتی که در هر استانی است، تصمیم گیری خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: به نظرم با اطلاع رسانی که درباره شیوع ویروس صورت می‌گیرد، مقداری نگرانی‌ها کاهش پیدا کرده است. پیش بینی این است که تصمیمات به گونه‌ای خواهد بود که نگرانی ایجاد نشود.

عباسپور خاطرنشان کرد: تعطیلی مدارس تا پایان سال تدبیر درستی است، ولی مشکلاتی ایجاد خواهد کرد؛ چرا که وقتی اعلام می‌شود، دو هفته تعطیل است سفر به مناطق شمالی بیشتر می‌شود و این در حالی است، که طبق گزارش وزارت بهداشت در آن مناطق شیوع بیشتر است. به نظر می‌رسد تدابیر تعطیلات به گونه‌ای باشد که باعث افرایش سفر‌ها نشود تا همه به سمت شمال راه بیفتند و البته این نکته مثبتی است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش گفت: کارکنان رسمی و دولتی هم معتقدند، باید این تعطیلات مدیریت شود. اگر تعطیلات مدیریت نشود این همه تلاش جهت خودمراقبتی بی‌تاثیر خواهد بود. به نظرم به جز اوایل که تصمیم گیری‌ها سخت بود، الان کار در یک مسیر منطقی پیش می‌رود؛ یعنی هم فضای روانی که در جامعه حاکم است و هم بخش قابل توجهی از مردم در این زمینه کمک می‌کنند. قطعا دولت به این مطالبه توجه خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به دغدغه‌های والدین آیا احتمال می‌دهید، مدارس تا پایان سال تعطیل شود؟ گفت: تا پایان سال را نمی‌دانم، ولی تعطیلی به صورت تدریجی خواهد بود. به نظرم تصمیماتی که تاکنون اعلام شده، بر مبنای خواسته‌ها و مطالبات جامعه و دغدغه خانواده‌ها است.

وی تصریح کرد: چیزی اکنون اتفاق می‌افتد مدیریت تعطیلات است. اگر همه جا را تعطیل کنند در کشور آشفتگی‌های زیادی ایجاد می‌شود. وزیر بهداشت اعلام کرد تعطیلی مدارس را جمعه شب اعلام می‌کنیم که به نظرم نوعی مدیریت است و معنای این کار این است که مردم از این دو سه روز استفاده نکنند و به مسافرت نروند.

عباسپور در آخر تاکید کرد: رسانه‌ها سمت و سوی خوبی گرفتند، نقاط اختلافی که وجود داشته به حداقل رسیده، همه مردم بسیج شدند و کار در مسیر عقلانی و منطقی پیش می‌رود.

افزایش تلفات کرونا در ایران 

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از ظهر دیروز تاکنون ۱۴۳ مورد تشخیص قطعی ویروس کرونا در کشور گزارش شده است. استان تهران ۶۴ نفر مورد جدید، استان گیلان ۲۵ مورد، استان قم ۱۶ مورد، استان اصفهان ۱۰ مورد، مازندران ۶ مورد جدید، اردبیل یک مورد، البرز ۳ مورد، سمنان ۲ مورد، کردستان ۲ مورد، قزوین ۲ مورد، آذربایجان شرقی ۴ مورد، خوزستان ۳ مورد، گلستان ۲ مورد تشخیص داده شده است. از این تعداد ۸ نفر فوت کردند.

وی ادامه داد: در نتیجه مجموع مبتلایان در کشور ۳۸۸ نفر است.

جهانپور گفت: میانگین سن بستری بیش از ۵۰ سال و میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان