تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

غریب‌آبادی: نظارت و راستی آزمایی آژانس از برجام در ایران ادامه دارد

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، با اشاره به انتشار گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص راستی آزمایی اجرای برجام تصریح کرد، نظارت و راستی‌آزمایی آژانس در ایران درباره برجام ادامه دارد.

غریب‌آبادی: نظارت و راستی آزمایی آژانس از برجام در ایران ادامه داردرویداد۲۴ کاظم غریب‌آبادی روز سه‌شنبه  گفت: این گزارش بار دیگر تائید می‌کند که فعالیت‌های راستی‌آزمایی آژانس درخصوص برجام از ۱۶ ژانویه ۲۰۱۶ تاکنون ادامه دارد.
این گزارش همچنین می‌افزاید، فعالیت‌های ایران در رابطه با غنی‌سازی UF۶ در فردو ادامه داشته و سطح غنی‌سازی ایران نیز تا چهار و نیم درصد است.

نماینده دائم کشورمان همچنین گفت: براساس این گزارش، میزان ذخایر اورانیوم غنی شده ایران تا ۱۹ فوریه سال جاری میلادی ۱۰۲۰.۹ کیلوگرم اعلام شده است. گزارش آژانس، همچنین اذعان می‌دارد که ایران سانتریفیوژهای جدید را نیز برابر اعلام خود نصب کرده است.


بیشتر بخوانید: در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین چه گذشت


غریب‌آبادی همچنین گفت: این گزارش تاکید دارد که ایران همچنان به اجرای داوطلبانه و موقت پروتکل الحاقی ادامه می‌دهد و راستی‌آزمایی عدم انحراف مواد و فعالیت‌های اظهارشده در ایران، ادامه دارد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: برجام
نظرات شما
پیشخوان