تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

توصیه‌های مهم پنجگانه دفتر آیت الله سیستانی به مومنان در شرایط شیوع کرونا

با توجه به شیوع ویروس کرونا و پی آمد‌های آن، دفتر آیت الله سیستانی در قم، در توصیه‌هایی مهم و پنجگانه، اختصاص نصف سهم مبارک امام (ع) به تسکین آلام بیماران و پیشگیری از ابتلای مردم به ویروس کرونا را مجاز دانست.

آیت الله سیستانی

رویداد۲۴ ‌ در اطلاعیه‌ای که به همین مناسبت صادر شده، آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله الحکیم فی کتابه الکریم
«ولنبلونکم بشیء من الخوف والجوع ونقص من الاموال والانفس و الثمرات»

اکنون و در این هنگامه شگفت که جهان با بیماری «کرونا» درگیر و به ویژه جمهوری اسلامی ایران نیز به این «ابتلا» دچار شده، از مومنان انتظار می‌رود:
بیشتر بخوانید: نحوه نگهداری بیمار مبتلا به کرونا در منزل

۱ ـ صبوری پیشه کرده و توصیه‌ها و سفارش‌های پیشگیرانه وزارت بهداشت را به عنوان مسئول اصلی رویاروئی با این جریان و دیگر مسئولان را جدی گرفته و بدان عمل کنند.
۲ ـ بی گمان التجاء و تضرع به درگاه الهی و توسل به خاندان عصمت و طهارت (ع) از جمله مهمترین عوامل رهیدن از این هنگامه دشوار است.
۳ ـ رعایت حال مبتلایان و هرگونه مساعدت به آنان برای تسریع بهبودی و تسکین آلامشان مرضی خداوند متعال است و مومنین مجازند نصف سهم مبارک امام (ع) را در این راه و نیز پیشگیری از ابتلای مردم به آن مصرف کنند.
۴ ـ از تمام پزشکان، پرستاران و تلاشگرانی که با تمام توان و از دل و جان در جهت سلامت مردم عزیز در حال مبارزه با این ویروس فراگیر هستند تشکر می‌نماییم و از خداوند علیم و حکیم سلامت و توفیق برای ایشان مسئلت داریم.
۵ ـ ضمن سفارش به شکیبائی و هوشمندی، برای بیماران عزیز شفای عاجل و درگذشتگان رحمت و غفران الهی مسئلت می‌نماییم.

اللهم اکشف هذه الغمه عن هذه الامه
۹ رجب
 
منبع: شفقنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان