تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

ترامپ در واکنش به اعلام میزان مرگ و میر بر اثر کرونا: آمار سازمان جهانی بهداشت غلط است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت: آمار ارائه شده توسط سازمان جهانی بهداشت مبنی بر مرگ ۳.۴ درصد از بیماران مبتلا به کرونا غلط است. آدم‌های زیادی به این بیماری مبتلا می‌شوند و خوب می‌شوند.

ترامپ در واکنش به اعلام میزان مرگ و میر بر اثر کرونا: آمار سازمان جهانی بهداشت غلط استرویداد۲۴ ‌«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با فاکس‌نیوز آمار سازمان جهانی بهداشت درباره میزان تلفات ویروس کرونا را زیر سوال برد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل» ترامپ در یک مصاحبه تلفنی با فاکس‌نیوز مدعی شد آمار ارائه‌‌ شده توسط سازمان جهانی بهداشت مبنی بر مرگ ۳.۴ درصد از بیماران مبتلا به کرونا غلط است.

او در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در خصوص نرخ مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا چه فکر می‌کند گفت: «فکر می‌کنم نرخ ۳.۴ درصد عدد کاملاً غلطی است.»

ترامپ در ادامه گفت: «آدم‌های خیلی زیادی این بیماری را می‌گیرند و خیلی هم خفیف است. آنها سریع خوب می‌شوند. حتی لازم نیست به پزشک هم مراجعه کنند. شما هیچوقت درباره این آدم‌ها چیزی نمی‌شنوید.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه درباره نرخ مبتلایانی که بر اثر ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» جانشان را از دست می‌دهند گفت: «من شخصاً فکر می‌کنم رقم واقعی زیر ۱ درصد است.»

مقام‌های سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری روز سه‌شنبه نرخ مرگ و میر مبتلایان به کرونا را ۳.۴ درصد اعلام کردند. این رقم، پیش از این ۲ درصد اعلام شده بود.


بیشتر بخوانید: احتمال ابتلای مجدد بهبود یافتگان کرونا چه قدر است؟


مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری گفت: «در سطح جهان، ۳.۴ درصد از مبتلایان به کووید-۱۹ فوت کرده‌اند. کمتر از یک درصد از مبتلایان به آنفولانزای فصلی جانشان را از دست می‌دهند.»

یکی از دلایلی که ممکن است نرخ مرگ و میر بر اثر کرونا را کاهش دهد این است که بسیاری از افراد مبتلا به این ویروس هنوز تشخیص داده نشده‌اند. به عنوان مثال، افراد مبتلا به نشانه‌های خفیف ممکن است هرگز به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ترامپ ، ویروس کرونا
نظرات شما
پیشخوان